Hmmm, jeg booket seter for Januar nå i juni. Så litt vanskelig å si om de kommer til å slippe noe raskt eller ikke..
Jeg sitter litt i tenkeboksen og lurer på om jeg har valgt rett C på vår tur... Reiser til Bali med familien i april (4 pax) og har fått booket TK C IST-DPS med 787-9 med ny kabin på utreise og SQ C SIN-LHR med A380 med 2006-kabin på returen. Ser at det har dukket opp alternativer med både Swiss og SQ på utreise og flere alternative SQ fly og kabiner på retur. Noen som har noen anbefalinger om hva som kan tenkes å være verdt å endre til? Start og stopp på ruten må uansett være SVG-DPS. Samt at det må være realistisk å finne 4 ledige seter.
Ja. VIE-TPE med 787 i Biz og TPE-SGN i 777-300ER. Venter på ledig billett i Biz på en senere flight den dagen TPE-SGN, men har mista trua
Jeg fant EVA fra AMS-TPE i vår for flygning 03.03.2020 og EVA fra TPE-BKK 04.03.2020 Men jeg aner ikke når de legges ut ...
Booket EVA fra VIE til TPE i biz i begynnelsen av mars iår for reise i januar 2020. Da jeg booket var det relativt mye ledig i dagene før og etter.
Jeg booket TPE-VIE i mai med avreise april(påske) 2010. Så det er tegn på at de slipper i alle fall noen billetter tidlig. Men om de slipper flere billetter etterhvert er det vanskelig å si. Har du EF, så er det bare å sette opp overvåking på de avgangene og datoene som passer deg. Jeg har inntrykk av at det er generelt lettere å finne billetter til/fra destinasjon som MXP, VIE og CDG.
Det er bkk-vie som er aktuelt Ser ikke noe klart mønster i bonusbiletter. Noen kommer tidlig, mens en del like før. Ikke lett å bli klok på
Søkte opp kun EVA på AF og for meg ser det ut som det er masse tilgjengelighet to mnd fremover, etter det er det mye mindre. Sånn grovt sett, har heller ikke sett på destinasjoner.
Heisann folkens. Helt ny her, men har fått litt interessen for dette med bonusreiser så anskaffet meg amex companion ticket, og har nå planlagt reise med en god kompis til Tokyo. Pga familie etc måtte vi sette en fast dato, så jeg ble nødt til å starte med en enkel booking av Air China sin BIZ fra Frankfurt til Beijing og videre til Tokyo. Lufthansa flyr oss vel fra Gardermoen. Vi skal reise 23 oktober fra Gardermoen, og har booket retur (Her også med Air China og samme rute) mandag 28 oktober. Har jo selvsagt håp om noe som smaker litt bedre en Air China, så er relativt aktiv med søkemotoren på expertflyer. Har så langt satt opp varsel om det blir ledige billetter på følgende: Ana fra MUC til HND Ana fra BRU til NRT Ana fra FRA til HND ANA fra DUS til NRT ANA fra LHR til HND THAI fra OSL til BKK og videre NRT THAI fra LHR til BKK og videre til NRT EVA fra CDG til TPE og videre til NRT Så har jeg noen spm.. Er expertflyer et verktøy som virker? vil jeg få varsel om ledige awardbilletter raskt? Er det noen grunn til at ledige billetter som dukker opp på expertflyer ikke vises når man søker på SAS sitt eget bonussøk? Noen andre flyselskaper dere mener er "topp notch" som jeg bør fokusere på? Hadde egentlig planer om å legge ned research rundt Lufthansa sine biz-billetter, men så ser jeg på oversikten tidligere i denne tråden at de ligger så langt ned.. er de virkelig mye dårligere en f.eks EVA og Ana? og til slutt: Jeg har nok bonuspoeng til å oppgradere en vei på 1st klasse, mens den andre må være biz da jeg ikke har nok poeng for tur/retur på 1klasse, Er dette mulig å gjøre? Jeg er helt newbie på dette her, så setter pris på alle tips og hjelp jeg kan få for å gjøre denne turen så bra som overhodet mulig PS: Har foresten booket hotel KEIO Plaza Hotel i Shinjuku. Hvis noen har erfaringer fra området / nærliggende områder med tips om "what not to miss" så er jo det glimrende.. aldri vært i Tokyo før mvh Snublefot
Det er mulig å kun fly en vei i First og da kun betale halvparten av det ekstra det koster. er vel 60k ekstra. Så da blir det 30k ekstra med kun en vei. Sjekket Awardfares og det ser ut som det er 2 ledige billetter med Air China First fra Frankfurt den 28 oktober. Både kl 14:05 og 19:15. Begge til Beijing. Det kan jo være noe å vurdere. Ellers ville jeg sett litt etter Singapore Airlines i Business. Lykke til! Edit: Ser nå at det var 23 oktober dere reiste. Let me see FRA-PEK // Air China ledig ifølge Awardfares . 2 billetter. First Class. 13:55 Det er godt mulig Lufthansa åpner seg 14 dager før eller senere, og da er det bare å endre til det så dere får oppleve FCL/T i Frankfurt.
Takk for svar Håper det åpner opp noen billetter i ukene før avreise så vi får byttet vekk fra China. Ser du bruker awardfares, mens jeg selv har benyttet expertflyer. Er awardfares bedre? Gidder ikke ha abo på begge sidene
Epler og Poteter. begge gjør samme nytten, EF har en del avanserte funksjoner og AW er veldig oversiktlig og enkelt. Til en enkel alert anbefaler jeg AW.
Blir jo en liten besettelse dette her.. og som nybegynner tar det tid, men begynner å få grei oversikt over mulige connections og avganger. Litt usikker på hva jeg bør satse på ettersom det varierer litt på hva forumet anbefaler av C og F, (altså, ikke om man bør velge C eller F, den er ganske klar.. men hvilket selskap som er best på de ulike C og F) men så langt virker de mest interessante alternativene som: Utreise: OSL - MUC x MUC - HND med LH OSL- ARN x ARN-BKK x BKK-NRT med TG OSL - VIE x VIE-NRT med OS Hjemreise: NRT - BKK x BKK-OSL med TG NRT - IST x IST - OSL med TK Blir spennende å se om noe åpner seg for C eller F på disse rutene. Har kun erfaring med Qatar airways, men husker ikke om det var C eller F vi satt på, da turen ble vunnet gjennom Eurojackpot og gikk til Oman via Qatar. Den turen var ihvertfall førsteklasses, så nå blir det interessant å se hvordan sammenligningen blir med enten TG,TK, OS eller CA (som foreløpig er booket) Er fristet til å teste SQ men sliter med å finne gode ruter. Har funnet et OK alternativ på vei til HND, men litt kjedelig med kun 1 time på hver mellomlanding.. litt av opplevelsen er vel å teste loungene også?
Yup. Var på Qatar sin lounge i Doha... Det var en opplevelse må jeg si, bare synd vi ikke hadde tid til å utnytte a la carte menyen eller den gigantiske baren hvor det stod bartender på rekke og rad for å servere diverse nytelser.
Begge i business - hva ville folket her inne ha valgt? 7 timer mellomlanding på Narita gjør meg ingenting, da det bare er kjekt å strekke litt på bena en tur ut av flyplassen. Er vel litt kort tid for å rekke Tokyo, men får tid til å gå litt rundt i byen Narita. Jeg heller litt mot OS/SQ, men jeg har også veldig lyst til å prøve BR.
Hmmm, vanskelig valg men enig i resonnementet ditt med utforskning av Narita. Tror jeg ville gått for den. God tur!