Beste business class og first i Star Alliance til Asia?

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Gullars, 29. nov 2017.

  1. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,142
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    Ingen?
     
  2. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,988
    Bonuspoeng:
    183
    Hmmm, jeg booket seter for Januar nå i juni. Så litt vanskelig å si om de kommer til å slippe noe raskt eller ikke..
     
  3. Monkeycat

    Monkeycat Mmmm...beer...

    Innlegg:
    195
    Likes mottatt:
    350
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg sitter litt i tenkeboksen og lurer på om jeg har valgt rett C på vår tur...
    Reiser til Bali med familien i april (4 pax) og har fått booket TK C IST-DPS med 787-9 med ny kabin på utreise og SQ C SIN-LHR med A380 med 2006-kabin på returen.
    Ser at det har dukket opp alternativer med både Swiss og SQ på utreise og flere alternative SQ fly og kabiner på retur.
    Noen som har noen anbefalinger om hva som kan tenkes å være verdt å endre til? Start og stopp på ruten må uansett være SVG-DPS. Samt at det må være realistisk å finne 4 ledige seter.
     
  4. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,142
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    biz antar jeg?
     
  5. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,988
    Bonuspoeng:
    183
    Ja. VIE-TPE med 787 i Biz og TPE-SGN i 777-300ER. Venter på ledig billett i Biz på en senere flight den dagen TPE-SGN, men har mista trua :(
     
    leeds1979 liker dette
  6. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,142
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    tvi tvi, de kommer;)
     
  7. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,179
    Likes mottatt:
    869,702
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg fant EVA fra AMS-TPE i vår for flygning 03.03.2020 og EVA fra TPE-BKK 04.03.2020

    Men jeg aner ikke når de legges ut ...
     
  8. ChrisTW

    ChrisTW Aktivt Medlem

    Innlegg:
    265
    Likes mottatt:
    463
    Bonuspoeng:
    63
    Booket EVA fra VIE til TPE i biz i begynnelsen av mars iår for reise i januar 2020. Da jeg booket var det relativt mye ledig i dagene før og etter.
     
  9. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,464
    Likes mottatt:
    5,614
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg booket TPE-VIE i mai med avreise april(påske) 2010. Så det er tegn på at de slipper i alle fall noen billetter tidlig. Men om de slipper flere billetter etterhvert er det vanskelig å si. Har du EF, så er det bare å sette opp overvåking på de avgangene og datoene som passer deg. Jeg har inntrykk av at det er generelt lettere å finne billetter til/fra destinasjon som MXP, VIE og CDG.
     
  10. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,142
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    Det er bkk-vie som er aktuelt

    Ser ikke noe klart mønster i bonusbiletter. Noen kommer tidlig, mens en del like før.
    Ikke lett å bli klok på
     
  11. Boleole

    Boleole Aktivt Medlem

    Innlegg:
    378
    Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    43
    Søkte opp kun EVA på AF og for meg ser det ut som det er masse tilgjengelighet to mnd fremover, etter det er det mye mindre. Sånn grovt sett, har heller ikke sett på destinasjoner.
     
  12. Snublefot

    Snublefot Nytt Medlem

    Innlegg:
    32
    Likes mottatt:
    35
    Bonuspoeng:
    18
    Heisann folkens. Helt ny her, men har fått litt interessen for dette med bonusreiser så anskaffet meg amex companion ticket, og har nå planlagt reise med en god kompis til Tokyo.

    Pga familie etc måtte vi sette en fast dato, så jeg ble nødt til å starte med en enkel booking av Air China sin BIZ fra Frankfurt til Beijing og videre til Tokyo. Lufthansa flyr oss vel fra Gardermoen.
    Vi skal reise 23 oktober fra Gardermoen, og har booket retur (Her også med Air China og samme rute) mandag 28 oktober.

    Har jo selvsagt håp om noe som smaker litt bedre en Air China, så er relativt aktiv med søkemotoren på expertflyer.

    Har så langt satt opp varsel om det blir ledige billetter på følgende:
    Ana fra MUC til HND
    Ana fra BRU til NRT
    Ana fra FRA til HND
    ANA fra DUS til NRT
    ANA fra LHR til HND
    THAI fra OSL til BKK og videre NRT
    THAI fra LHR til BKK og videre til NRT
    EVA fra CDG til TPE og videre til NRT

    Så har jeg noen spm..
    Er expertflyer et verktøy som virker? vil jeg få varsel om ledige awardbilletter raskt?
    Er det noen grunn til at ledige billetter som dukker opp på expertflyer ikke vises når man søker på SAS sitt eget bonussøk?
    Noen andre flyselskaper dere mener er "topp notch" som jeg bør fokusere på?
    Hadde egentlig planer om å legge ned research rundt Lufthansa sine biz-billetter, men så ser jeg på oversikten tidligere i denne tråden at de ligger så langt ned.. er de virkelig mye dårligere en f.eks EVA og Ana?

    og til slutt:
    Jeg har nok bonuspoeng til å oppgradere en vei på 1st klasse, mens den andre må være biz da jeg ikke har nok poeng for tur/retur på 1klasse, Er dette mulig å gjøre?

    Jeg er helt newbie på dette her, så setter pris på alle tips og hjelp jeg kan få for å gjøre denne turen så bra som overhodet mulig:)

    PS: Har foresten booket hotel KEIO Plaza Hotel i Shinjuku. Hvis noen har erfaringer fra området / nærliggende områder med tips om "what not to miss" så er jo det glimrende.. aldri vært i Tokyo før:)
    mvh Snublefot:)
     
    Last edited: 15. aug 2019
  13. animals

    animals Senior Medlem

    Innlegg:
    567
    Likes mottatt:
    995
    Bonuspoeng:
    93
    Det er mulig å kun fly en vei i First og da kun betale halvparten av det ekstra det koster. er vel 60k ekstra. Så da blir det 30k ekstra med kun en vei. Sjekket Awardfares og det ser ut som det er 2 ledige billetter med Air China First fra Frankfurt den 28 oktober. Både kl 14:05 og 19:15. Begge til Beijing. Det kan jo være noe å vurdere. Ellers ville jeg sett litt etter Singapore Airlines i Business.

    Lykke til!

    Edit: Ser nå at det var 23 oktober dere reiste. Let me see

    FRA-PEK // Air China ledig ifølge Awardfares . 2 billetter. First Class. 13:55

    Det er godt mulig Lufthansa åpner seg 14 dager før eller senere, og da er det bare å endre til det så dere får oppleve FCL/T i Frankfurt.
     
  14. Snublefot

    Snublefot Nytt Medlem

    Innlegg:
    32
    Likes mottatt:
    35
    Bonuspoeng:
    18
    Takk for svar:)

    Håper det åpner opp noen billetter i ukene før avreise så vi får byttet vekk fra China.

    Ser du bruker awardfares, mens jeg selv har benyttet expertflyer.
    Er awardfares bedre? Gidder ikke ha abo på begge sidene:)
     
  15. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113

    Epler og Poteter.
    begge gjør samme nytten, EF har en del avanserte funksjoner og AW er veldig oversiktlig og enkelt.
    Til en enkel alert anbefaler jeg AW.
     
  16. Snublefot

    Snublefot Nytt Medlem

    Innlegg:
    32
    Likes mottatt:
    35
    Bonuspoeng:
    18
    Blir jo en liten besettelse dette her.. og som nybegynner tar det tid, men begynner å få grei oversikt over mulige connections og avganger.

    Litt usikker på hva jeg bør satse på ettersom det varierer litt på hva forumet anbefaler av C og F, (altså, ikke om man bør velge C eller F, den er ganske klar.. men hvilket selskap som er best på de ulike C og F) men så langt virker de mest interessante alternativene som:
    Utreise:
    OSL - MUC x MUC - HND med LH
    OSL- ARN x ARN-BKK x BKK-NRT med TG
    OSL - VIE x VIE-NRT med OS

    Hjemreise:
    NRT - BKK x BKK-OSL med TG
    NRT - IST x IST - OSL med TK

    Blir spennende å se om noe åpner seg for C eller F på disse rutene.

    Har kun erfaring med Qatar airways, men husker ikke om det var C eller F vi satt på, da turen ble vunnet gjennom Eurojackpot og gikk til Oman via Qatar.
    Den turen var ihvertfall førsteklasses, så nå blir det interessant å se hvordan sammenligningen blir med enten TG,TK, OS eller CA (som foreløpig er booket)

    Er fristet til å teste SQ men sliter med å finne gode ruter. Har funnet et OK alternativ på vei til HND, men litt kjedelig med kun 1 time på hver mellomlanding.. litt av opplevelsen er vel å teste loungene også?
     
    Last edited: 18. aug 2019
  17. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    I alle fall for meg!
     
  18. Snublefot

    Snublefot Nytt Medlem

    Innlegg:
    32
    Likes mottatt:
    35
    Bonuspoeng:
    18
    Yup. Var på Qatar sin lounge i Doha... Det var en opplevelse må jeg si, bare synd vi ikke hadde tid til å utnytte a la carte menyen eller den gigantiske baren hvor det stod bartender på rekke og rad for å servere diverse nytelser.
     
  19. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    [​IMG][​IMG]

    Begge i business - hva ville folket her inne ha valgt? 7 timer mellomlanding på Narita gjør meg ingenting, da det bare er kjekt å strekke litt på bena en tur ut av flyplassen. Er vel litt kort tid for å rekke Tokyo, men får tid til å gå litt rundt i byen Narita. Jeg heller litt mot OS/SQ, men jeg har også veldig lyst til å prøve BR.
     
  20. Apo

    Apo Medlem

    Innlegg:
    234
    Likes mottatt:
    129
    Bonuspoeng:
    43
    Hmmm, vanskelig valg men enig i resonnementet ditt med utforskning av Narita. Tror jeg ville gått for den.
    God tur! :)
     

Del denne siden