Kan jo hende at det dukker opp noe i løpet av dagen/natta. Jeg hadde nok tatt en tur via PEK, kona tror jeg nok hadde vært lunken til det. Men med så mange timer er det virkelig mulig å få til noe. F er nå en gang F
Ja, enig og det ble egentlig konklusjonen. Før Tallinn sa at der er det bare ett ledig sete uansett hva du ser i AF og EF. NRT-ZRH forsvant også. Får vente til i morgen og se om det slippes noe mer. Eventuelt er det bare LH C HND-FRA igjen.
Dette har jeg også opplevd med Turkish og Lufthansa, at to flighter ikke lar seg kombinere selv om ingen regler brytes. Sannsynligvis implementeres stadig flere begrensninger nå. Jeg har fått forklaring på hva de reglene går ut på hos LH og TK. Spurte du om hva som er årsaken? Edit: Snart kan vi ha en egen tråd for denne typen begrensninger.
Ingen forklaring annet enn at det ikke var mulig og at ved booking FRA eller CDG til BKK forsvant den muligheten når han/hun la inn BKK-HND 13:00. Tydeligvis kun mulig å kombinere FRA/CDG med 07:35 flyet videre til NRT. Gjør et siste forsøk i morgen eller flytter kanskje utreise med en dag.
I desember har meg og kona tenkt oss ein snartur til Tokyo. I januar i år var eg heldig og fekk sikra meg billettar med SAS i t/r Biz og brukte ein CT med utløp i januar 2020. Ergo 100 000 poeng for to stk. I mars i år hadde vi oss ein veldig kjekk tur til Singapore med SQ F ned og TG F tilbake, og det er ingen tvil om at dette har satt sine spor! Så no er F-jakta atter ein gang i startgropa, diverse alerts er lagt inn både i EF og AF og det blir tenkt særdeles kreativt opp mot å få sneke seg til ei ny F-reise. Mitt mål er i grunn å få hanka inn tur med LH F frå Frankfurt for å få prøvd FCT, men her er det jo ingen garantiar og bestilling må i så fall skje ila det 14-dagers vinduet før vi skal reise. Det som har skjedd no er at Air China har sluppe F-billettar FRA-PEK og det er også mulig å komme seg relativt kjapt vidare frå PEK-HND med dei i C. I praksis betyr det at man kjem til Tokyo eit par timar seinare enn opprinnelig, men sidan ein landar på Haneda i staden for Narita så er mykje av den tida henta inn igjen. Så spørsmålet no er om det er verdt å booke inn denne F-reisa og samtidig posisjonere seg mot FRA slik at om det skulle dukke opp noke kjekt frå FRA med LH så kan ein enkelt svitsje over? Grunnen til at spørsmålet blir stillt er jo at litt research har gitt meg et litt negativt inntrykk av Air China. Innspel?
Noen som har prøvd ANA sin nye business class suite? Ser ganske bra ut: https://samchui.com/2019/09/21/review-ana-new-business-class-the-room/#.Xaq-Y5MzbOQ
Hvordan er EVA biz i 77W vs. 787? Spør fordi jeg opplevde 787 hos SQ som et vesentlig dårligere produkt i biz enn 77W (trange seter).
Forlenger spørsmålsrekken litt: SQ på longhaul i biz, er foretrukket rekkefølge som følger? 1. Ny A380 2. A350 3. 77W 4. gammel A380
Det er jeg veldig uenig i. Holder definitivt 77W over både 787 (trang) og gammel A380 (utslitt). Er det ikke samme seter i 77W og A350 på longhaul da, bare at A350 er et roligere fly?
Det handler ikke om setene for min del, men at 350, 380 og 787 er mye stillere og med bedre klima enn 777
I går bestilte jeg LHR-SIN i Business og kunne velge mellom alle fire avgangene (henholdsvis 777, ny A380, gammel A380, og 777) På grunn av tilslutningsfly sto valget mellom 777 og gammel A380, og da ble det helt klart A380. Har flydd SQ 777 i First og må si det var bråkete...
SQ sin 787 er ikke sammenlign bar på long haul da de ikke bruker de setene på så lange turer pga de er litt mindre. Har enda til gode å fly nye A380 med SQ.. Håper til neste år
Interessante betraktninger. Da satser jeg på en booking med ny A380 på utreisen og A350 på returen. Nå når det er blitt så vanskelig å finne F-reiser blir det å finne fine reiser i C
Ser også at det er muligheter til å booke seg inn i C på LH716 som jo er 747en eg håpar å komme med på i F (4 seter ledig og A3F3 ATM). Men enn så lenge trur eg at eg held roen og ser ting litt an. Har jo en retur som eg håpar å gjere om til NH C HND-LHR også
Var veldig happy i ny config A380. Synes A350 var litt trang, men eg er 194 og 110 kg. Når det gjelder EVA og 787 så har eg ikkje testa det, men dei bruker ikkje samme seter som SQ eller TK, då det bør vera betre plass en SQ sine fly.
Har lest litt rundt, og 787 synes å være foretrukket over 77W når det gjelder Eva. Meget fresh kabin! Hadde vært kult med SQ ny A380 ene veien og Eva i 787 den andre
Vanskeleg å finne BR 787 til VIE, finner stort sett eit sete. Har 2*2 seter til MXP og CDG om snaut 1 år, får leve i 787 håpet!