Beste business class og first i Star Alliance til Asia?

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Gullars, 29. nov 2017.

  1. sunshine

    sunshine Senior Medlem

    Innlegg:
    696
    Likes mottatt:
    1,674
    Bonuspoeng:
    93
    Kan jo hende at det dukker opp noe i løpet av dagen/natta. Jeg hadde nok tatt en tur via PEK, kona tror jeg nok hadde vært lunken til det. Men med så mange timer er det virkelig mulig å få til noe. F er nå en gang F :)
     
    Gullars and Points4Fun like this.
  2. Points4Fun

    Points4Fun Senior Medlem

    Innlegg:
    552
    Likes mottatt:
    3,880
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, enig og det ble egentlig konklusjonen. Før Tallinn sa at der er det bare ett ledig sete uansett hva du ser i AF og EF. NRT-ZRH forsvant også. Får vente til i morgen og se om det slippes noe mer. Eventuelt er det bare LH C HND-FRA igjen.
     
  3. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,465
    Likes mottatt:
    5,615
    Bonuspoeng:
    183
    Dette har jeg også opplevd med Turkish og Lufthansa, at to flighter ikke lar seg kombinere selv om ingen regler brytes. Sannsynligvis implementeres stadig flere begrensninger nå. Jeg har fått forklaring på hva de reglene går ut på hos LH og TK. Spurte du om hva som er årsaken?

    Edit: Snart kan vi ha en egen tråd for denne typen begrensninger.
     
  4. Points4Fun

    Points4Fun Senior Medlem

    Innlegg:
    552
    Likes mottatt:
    3,880
    Bonuspoeng:
    93
    Ingen forklaring annet enn at det ikke var mulig og at ved booking FRA eller CDG til BKK forsvant den muligheten når han/hun la inn BKK-HND 13:00. Tydeligvis kun mulig å kombinere FRA/CDG med 07:35 flyet videre til NRT.

    Gjør et siste forsøk i morgen eller flytter kanskje utreise med en dag.
     
  5. oleredv

    oleredv Senior Medlem

    Innlegg:
    825
    Likes mottatt:
    3,537
    Bonuspoeng:
    93
    I desember har meg og kona tenkt oss ein snartur til Tokyo. I januar i år var eg heldig og fekk sikra meg billettar med SAS i t/r Biz og brukte ein CT med utløp i januar 2020. Ergo 100 000 poeng for to stk. I mars i år hadde vi oss ein veldig kjekk tur til Singapore med SQ F ned og TG F tilbake, og det er ingen tvil om at dette har satt sine spor! Så no er F-jakta atter ein gang i startgropa, diverse alerts er lagt inn både i EF og AF og det blir tenkt særdeles kreativt opp mot å få sneke seg til ei ny F-reise.

    Mitt mål er i grunn å få hanka inn tur med LH F frå Frankfurt for å få prøvd FCT, men her er det jo ingen garantiar og bestilling må i så fall skje ila det 14-dagers vinduet før vi skal reise.

    Det som har skjedd no er at Air China har sluppe F-billettar FRA-PEK og det er også mulig å komme seg relativt kjapt vidare frå PEK-HND med dei i C. I praksis betyr det at man kjem til Tokyo eit par timar seinare enn opprinnelig, men sidan ein landar på Haneda i staden for Narita så er mykje av den tida henta inn igjen. Så spørsmålet no er om det er verdt å booke inn denne F-reisa og samtidig posisjonere seg mot FRA slik at om det skulle dukke opp noke kjekt frå FRA med LH så kan ein enkelt svitsje over? Grunnen til at spørsmålet blir stillt er jo at litt research har gitt meg et litt negativt inntrykk av Air China.

    Innspel?
     
  6. furlong

    furlong Senior Medlem

    Innlegg:
    873
    Likes mottatt:
    715
    Bonuspoeng:
    93
    First er First :)
     
    jgroneng, oleredv and Wiolenze like this.
  7. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,839
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    CKe liker dette
  8. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Hvordan er EVA biz i 77W vs. 787? Spør fordi jeg opplevde 787 hos SQ som et vesentlig dårligere produkt i biz enn 77W (trange seter).
     
  9. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Forlenger spørsmålsrekken litt: SQ på longhaul i biz, er foretrukket rekkefølge som følger?
    1. Ny A380
    2. A350
    3. 77W
    4. gammel A380
     
  10. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,597
    Bonuspoeng:
    293
    Nr 3 skal sist. Etter 380, 350 og 787 er det aldri mer 777 hvis det kan unngåes.
     
  11. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Det er jeg veldig uenig i. Holder definitivt 77W over både 787 (trang) og gammel A380 (utslitt). Er det ikke samme seter i 77W og A350 på longhaul da, bare at A350 er et roligere fly?
     
  12. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,597
    Bonuspoeng:
    293
    Det handler ikke om setene for min del, men at 350, 380 og 787 er mye stillere og med bedre klima enn 777
     
    Gullars, sutenai and pineapple_juice like this.
  13. pineapple_juice

    pineapple_juice Aktivt Medlem

    Innlegg:
    368
    Likes mottatt:
    588
    Bonuspoeng:
    93
    I går bestilte jeg LHR-SIN i Business og kunne velge mellom alle fire avgangene (henholdsvis 777, ny A380, gammel A380, og 777) På grunn av tilslutningsfly sto valget mellom 777 og gammel A380, og da ble det helt klart A380. Har flydd SQ 777 i First og må si det var bråkete...
     
  14. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,839
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    I forhold til jetlag hjelper også de nyere flytypene vs 777
     
    RoadKing liker dette
  15. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,988
    Bonuspoeng:
    183
    SQ sin 787 er ikke sammenlign bar på long haul da de ikke bruker de setene på så lange turer pga de er litt mindre.

    Har enda til gode å fly nye A380 med SQ.. Håper til neste år ;)
     
  16. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Interessante betraktninger. Da satser jeg på en booking med ny A380 på utreisen og A350 på returen. Nå når det er blitt så vanskelig å finne F-reiser blir det å finne fine reiser i C :)
     
  17. oleredv

    oleredv Senior Medlem

    Innlegg:
    825
    Likes mottatt:
    3,537
    Bonuspoeng:
    93
    Ser også at det er muligheter til å booke seg inn i C på LH716 som jo er 747en eg håpar å komme med på i F (4 seter ledig og A3F3 ATM). Men enn så lenge trur eg at eg held roen og ser ting litt an. Har jo en retur som eg håpar å gjere om til NH C HND-LHR også :D
     
  18. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Var veldig happy i ny config A380. Synes A350 var litt trang, men eg er 194 og 110 kg. Når det gjelder EVA og 787 så har eg ikkje testa det, men dei bruker ikkje samme seter som SQ eller TK, då det bør vera betre plass en SQ sine fly.
     
  19. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Har lest litt rundt, og 787 synes å være foretrukket over 77W når det gjelder Eva. Meget fresh kabin! Hadde vært kult med SQ ny A380 ene veien og Eva i 787 den andre :)
     
    ValdresBjarne liker dette
  20. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Vanskeleg å finne BR 787 til VIE, finner stort sett eit sete. Har 2*2 seter til MXP og CDG om snaut 1 år, får leve i 787 håpet!
     
    Gullars liker dette

Del denne siden