Har foreløbig lagt bort Air China, men no er spørsmålet om det er verdt å bytte ut SK C mot ANA C (HND-FRA)? Sistnevnte gir 12 timar ekstra i Tokyo og avreise frå Haneda framfor Narita. Ein anna fordel er at det er nattflight og vi kan droppe ei hotellovernatting i Norge. Ulempa er at vi har SAS C nedover også, så det blir å svi av 65 000 poeng ekstra i så fall. For øyeblikket er eg eg innafor 14-dagers vinduet til Lufthansa og sitter berre og ventar på at dei skal sleppe to seter i F på ruta FRA-HND i så fall må jo bookinga endrast på uansett.
Hadde selv spart 65k om det var C vs C. Blir det F stiller det seg annerledes. Hjelper jo om det er ANA sin nye C suite?
Ingenting opent på HND-LHR endå, men følger med der også. Flighten til FRA ser ut til å gå med gammal konfig. Takker for innspel, mulig eg avventer og heller gjer endringa om det opnar seg opp muligheter for LH F nedover sidan poengprisen då vil blir det samme uavhengig av hvilken C eg tar på returen. 12 timar ekstra i Tokyo tar eg gjerne i mot
apropos HND rekker man å komme seg til byen for en bedre med middag med 7 timer i mellom flightene.... ?
Det kommer litt an på hvor "byen" er. Og hvor lang en bedre middag er. Enig med @Insomnia4u over her, du bør ha planlagt ganske godt. Også burde man jo alltid reise i F..
Å bytte SK C mot NH C er neppe verdt poengene, men derimot for 12 timer ekstra i Tokyo ville jeg ha vurdert det, litt ut i fra hvor lang tid jeg har i byen (hadde jeg uansett hatt en uke ville jeg ikke gjort det, men om jeg hadde to dager derimot... du skjønner tegninga). Det er jo dessuten et ekstra pluss å få HND i stedet for NRT og det er jo fort en time spart også
Heller mot at byttet er fornuftig fordi det i praksis vil gjere at vi får 3 heile dagar i Tokyo framfor 2, men har is i magen og avventer LH enn så lenge. Håpar sjølsagt å få gjort om til LH F, men bytte til NH virkar fornuftig til tross for høg "kost".
Hadde selv 6 timer i Tokyo i mai. Ingen problem vil jeg si fra HND og inn. Ginza er et smidig sted å komme seg til med monorail og tog
Hva bør man velge på SIN-BKK av følgende: TG C A350-900 TG C B777-300 SQ C A330-300 Er det noe nevneverdig forskjell?
Det er så kort tur at jeg synes det ikke utgjør merkverdig forskjell. Jeg reiste med TG sin B773 i påske og overlevde fint. Så velg heller avgangen som har den mest optimale avgangstiden.
Hei, har forsøkt å søke, men klarer ikke finne noe særlig på ANA Biz fra Europa til Tokyo. Jeg er klar over at de har "ny biz" fra London til Tokyo, men hvordan er "gammel" biz fra f. eks Frankfurt eller München til Tokyo? Noen som har forsøkt og kan dele noen erfaringer? På forhånd takk - og snart godt nytt flyår - shu
Dette finnes det jo massevis av reviews på. Eksempelvis https://www.godsavethepoints.com/review-ana-787-dreamliner-business-class-review-photos-food-bed/ https://thepointsguy.com/2018/01/flight-review-ana-787-8-business-class-brussels-to-tokyo/ https://flight-report.com/en/report/24218/ANA-NH224-Frankfurt-am-Main-FRA-Tokyo-HND Min egen erfaring fra 787-9, er at servicen og maten er svært bra, men hardproduktet har et litt "plastikk-preg" over seg, i mangel av bedre ord.
Takk Jeg burde vært litt mer presis - det jeg mente at jeg hadde søkt her på forumet. Stoler mest på ekspertene her - shu
Har nå sittet og søkt på akuratt det samme ,de kommer vist med den nye Biz og First fra Mars-20 ca fra FRA 777-300er. Ser at det er flere ledige både ut fra LHR og FRA de nærmeste 3 uker fremover..Den nye First ser helt rå ut