Beste business class og first i Star Alliance til Asia?

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Gullars, 29. nov 2017.

  1. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,726
    Likes mottatt:
    11,673
    Bonuspoeng:
    183
    A35FD4D5-6650-4EE4-8ED8-B18DCD401AFB.jpeg DADD5D90-6456-4F54-B7B1-5A3DB85494DD.jpeg 995364C5-0467-4850-9E4F-C4DB859AF845.jpeg C6D68ABF-9D49-413D-BBE3-826EC8493833.jpeg Eg må bare sei at eg er veldig nøgd med Turkish.
    Syns dei er spesielt flinke på mat, flydde med madammen T/R Buenos Aires. (EZE) ho var og veldig nøgd.

    Dessertvogna til TK er jau og ganske magisk ;-)

    Flydde og nyleg med dei til KL.

    Vi likar og loungen i Istanbul, gratis massasje har dei og. Men fint og unngå «rushtidene»
     
  2. Alfred

    Alfred Fly er fantastisk

    Innlegg:
    307
    Likes mottatt:
    292
    Bonuspoeng:
    63
    Her er jeg uenig i din vurdering av Turkish. De er vel eneste i Europa med ordentlige business class seter i 737/A320-flyene og synes det blir rart å da legge frem at endring av fly trekker ned. Alternativet er jo å fly med noen andre med 3-3 konf i business og sete blokk.

    Edit: endring av fly skjer ved alle flyselskaper så man er aldri trygg på hva man skal fly før man er i lufta... men enig i at Turkish endrer oftere enn Lufthansa feks.



    Men over til det jeg har av erfaring og til hva trådstarter faktisk spør om «..... til Asia».

    Turkish er et meget bra produkt. Flydd med de flere ganger og de leverer. Utrolig fresh mat og med egen kok ombord. Setene er også topp og de har en romslig kanin. Etter min mening kanskje verdens beste business class :)
     
    Last edited: 01. april 2018
  3. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,611
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Du svarer vell på det du er uenig med meg i.. nemlig at dette er til Asia.. Jeg har kun tatt for meg Long Haul produkt i det jeg skriver. Da det var det denne tråden handlet om...

    C
     
  4. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,098
    Likes mottatt:
    4,814
    Bonuspoeng:
    113
    Finnes det noe reisebrev fra din tur med CA F? Jeg leser en del dritt om CA F her inne, men det virker jo ikke som om noen har prøvd dem selv. Når jeg leser litt rundt omkring på nettet virker det som om CA F med 747-8 eller 777-300 faktisk er ganske så greit.

    Fikk egentlig lyst til å prøve å få inn et CA-segment på Australia-turen vi planlegger! :) Dette hadde jo vært kult:
    LH F FRA-?
    SQ C ?-SIN
    SQ F SIN-AKL
    CA F SYD-PEK
    CA/TG C PEK-BKK
    TG F BKK-Europa
     
  5. Origo

    Origo Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    2,712
    Bonuspoeng:
    113
    Ser desverre ikke ut som CA First er et produkt som er å anbefale...
    http://www.airlinequality.com/news/...hina-boeing-777-300er-from-beijing-to-london/
    http://milesdownunder.com/2015/08/r...dden-pavillion-first-class-beijing-to-sydney/
    https://pointswise.ca/air-china-first-class-pek-lax-review/
    https://thefilipinotravelersblog.blogspot.com/2017/08/review-air-china-b777-first-class.html?m=1
     
  6. Outback_Oggy

    Outback_Oggy You'll Never Walk (or Fly) Alone

    Innlegg:
    468
    Likes mottatt:
    1,749
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har ikke flydd Turkish og siden jeg er allergisk mot kaniner har det kanskje vært lurt. ;)
    Tviler uansett på at de har verdens beste business class. Min erfaring til Asia (har vel flydd med minst 10 selskaper dit) er at Singapore Airlines slår de fleste...
     
    Last edited: 09. juli 2018
    ArthurDent and jtmath like this.
  7. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    China Air har vel eit ok hardware-produkt, men det er vel berre det at alternativet er såpass mykje betre. Har sjølv hatt lyst til dette, men så dukket SQ opp i både F og C!
     
    ArthurDent liker dette
  8. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Har ikke skrevet det ferdig ennå..
    Begynte veldig overbevisende for en stund siden, men så har det stoppet helt opp.... :D

    Skal se om jeg ikke kan skru opp tempo litt nå i ferien..
     
    ArthurDent, Robert H, Shyneno and 3 others like this.
  9. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,098
    Likes mottatt:
    4,814
    Bonuspoeng:
    113
    Har sett alle disse, men leser også en del anmeldelser om at det faktisk ikke er så verst, blant annet her. Har også inntrykk av at det er stor forskjell på 747-8 (bra) og 777-300 (bra) vs. 747-4 (dårlig), og at det er den første som går mellom Frankfurt og Beijing.

    Ja, du er jo inne på et sentralt poeng der. Akkurat nå sitter jeg imidlertid og leker meg med tanken på å flytte Australia-turen vår fra des/jan 19/20 til des/jan 18/19, og da er man ikke like bortskjemt med F-alternativer. I hvert fall ikke når vi kommer til sept/okt, som er tidspunktet jeg antakeligvis har nok poeng.

    Blir spennende å lese!
     
    ArthurDent liker dette
  10. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    For to pers? Titta litt i fjor og fant brukbar tilgjengeligheit, men det spørs litt om Oz flyg 380 ICN-SYD
     
    ArthurDent liker dette
  11. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,098
    Likes mottatt:
    4,814
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, det gjør de, og med bra tilgjengelighet på returen. Riktignok kan den bare bookes i C, men slik jeg har forstått det kan man resrvere seter i F med C-service. Er vel intet dårlig alternativ med OZ C(F) SYD-ICN og OZ F ICN-FRA. Men fikk testet OZ F sist (fantastisk!), og ønsker optimalt sett noe annet på returen denne gangen.

    Utfordringen blir utreisen. Ganske skralt både med TG F og SQ F. Og OZ kjører blackout i romjulen... Noen erfaringer med om de eventuelt lemper på blackouten når det nærmer seg?
     
    ArthurDent liker dette
  12. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Usikker på tilgjengligheit i F, men veit C opna opp i fjor! Du overlever kanskje SQ-C?
    (Me flyg til MEL 15 des i SQ-C, og til SYD 30 des frå ADL(Virgin Eco...))
     
    ArthurDent liker dette
  13. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Du får vel neppe lov til å ha to transit soner om de har gått tilbake til original CT regler.
     
    ArthurDent liker dette
  14. Alfred

    Alfred Fly er fantastisk

    Innlegg:
    307
    Likes mottatt:
    292
    Bonuspoeng:
    63
    Kommer vel an på service og erfaring på den flighten man har. Burde vel hatt mer enn 4 turer i hvert selskap før man får en riktig pekepinne.
     
    ArthurDent liker dette
  15. Outback_Oggy

    Outback_Oggy You'll Never Walk (or Fly) Alone

    Innlegg:
    468
    Likes mottatt:
    1,749
    Bonuspoeng:
    93
    Helt enig - og da er mitt sammenligningsgrunnlag redusert til 5-6 selskaper uten at min konklusjon endres. Men som sagt så har jeg ikke prøvd Turkish. :)
     
  16. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,185
    Likes mottatt:
    3,119
    Bonuspoeng:
    113
    Har flydd TK 2 ganger. Fantastisk opplevelse begge 2. Flyr de gjerne igjen ;)
     
    ArthurDent liker dette
  17. Outback_Oggy

    Outback_Oggy You'll Never Walk (or Fly) Alone

    Innlegg:
    468
    Likes mottatt:
    1,749
    Bonuspoeng:
    93
    Har flydd SQ business 50+ ganger og flyr de gjerne igjen... :D
     
  18. Klokkesamler

    Klokkesamler Senior Medlem

    Innlegg:
    501
    Likes mottatt:
    456
    Bonuspoeng:
    63
    Vurderer Tokyo neste år, og lurer på om SAS C er et bra produkt dit, eller om det er mer spennende med Asiana, Lufthansa eller LOT?


    Kom gjerne med gode argumenter for det ene, eller det andre.


    Ser for meg at det blir CT. Business til Tokyo, og first hjem fra Singapore.
     
    Last edited: 04. sept 2018
  19. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Kjøpt for kontant eller poeng?
     
  20. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Førstevalg er nok ANA eller Lufthansa First.
     

Del denne siden