Hvis det er C som gjelder, så er SAS helt i toppsjiktet. Glem LH C. Vurder SK, NH,OS eller TK og velg det som er billigst/best reisetid. Alle 4 ovennevnte er bra
Kabinen og setene gruser både LH og NH i C. Er en del fanboys her inne som digger NH C uten at jeg klarer å skjønne hvorfor. LH kan du glemme som andre har kommentert, der er det 2-2-2 fremfor 1-2-1 som SK og NH har. OZ kan jeg ikke kommentere da jeg ennå ikke har hatt glede av å fly med dem. Servicemessig er det hit and miss med SK i C. Fruen og jeg har opplevd å få totalt forskjellig service på samme flight. Svenskene og Nordmennene som jobbet på fruen sin side var hyggelige og joviale, mens danskene på min side gjorde bare det de måtte og var i grenseland til grinete. På andre turer i SK C har vi hatt fantastisk service, helt på nivå med LH F. For å konkludere så ville jeg definitivt gått for SK
Når det gjelder F Kabiner, så er SQ/F Suites er en av mine favoritter, men det er få ledige seter, men det slippes noen i spede mellomrom om en er på allerten og sjekker endel på enkelte ruter. Ellers vil vel LH/F og ANA F være gode kandidater. Når det gjelder C cabiner, så er SQ/C vinneren. Deretter så kommer SAS, Avianca, Austrian, Turkish, og fakrisk de nye C cabinene til Thai Air. Jeg vet at Air Chia har ett dårlig rykte, men det finnes noen overraskelser der, Air Chinas nye C på Video under, men vær nøye med å sjekke hvilket fly og om det er ny kabin eller ikke som flyr
Videoen du henviser til her er for China airlines som er med i sky team og ikke air china. Bare så det ikke er noen der får for høye forventninger....
Hvordan vil dere vurdere LH C i 747-800 (2+2 i toppetasjen) opp mot LX C i A330? Vi er to som reiser - jeg og samboeren.
Jeg booket en CT-reise for en kamerat og hans kone som aldri har fløyet Business før. Ut Swiss C (riktignok 777) inn LH C A380. De foretrakk Swiss. A330 har samme setene, men denne omtalen nevner alderen på flyet: https://www.godsavethepoints.com/2018/01/15/review-swiss-airlines-business-class-airbus-a330/ Kommer an på om du flyr alene, kjipt å sitte vendt mot en person du ikke kjenner på LH sine seter. Holder uansett en knapp på Swiss C.
Takk for tilbakemelding. Jeg valgte likevel å gjøre om bookingen vår fra OSL-ZRH-BOS-SAL-SJO med LX C i A330 mellom ZRH-BOS, til OSL-FRA-IAD-SAL-SJO med LH C i 747 mellom FRA-IAD. Hovedgrunnen er mulighet for oppgradering til LH F når det nærmer seg. Nå lurer jeg litt på det samme på returen. Vi har opprinnelig OS C IAD-ZRH-OSL med 767 mellom IAD og ZRH. Jeg vurderer å endre til SK C IAD-CPH-OSL med A330 mellom IAD og CPH. Dette korter ned ventetiden på IAD til 1:45 time, og gjør at vi er hjemme 3 timer tidligere enn vi vil være med OS. Hvordan vurderer dere disse to alternativene opp mot hverandre?
Enig! Service er blant de beste og meget god mat. Krug og Rimowa amenity kit på utgående avganger er rett og slett bra!
Fra midten av april 2018 er det kun avganger fra TPE som tilbyr Rimowa amenity kit. Georg Jensen amenity kit tilbys på avganger til TPE. https://www.hmgaerospace.com/news/inflight/eva-air-and-georg-jensen-in-amenity-kit-partnership/
Gleder meg stort til å teste dei i april, og eg klarte å få Tallinn til å booke TPE-(BKK som ikkje kom opp som mellomlanding)-VIE, så det er 16 timer inkl 1 time i BKK. Eg tipper at det føles litt som to separate flyvninger?
Einig i det. Min fyrste ( og hittil einaste C på lounghault) var med Qantas ned til Sydney, og då var det 1 time i SIN for å fylle litt drivstoff etc, også videre. Og det var ganske så greit i eit godt sete. Heimatt så ville ikkje bolaget dekke C, då eg skulle ha litt fri inniblant, men samme flight. 1 time på Changi mellom 7 timer frå SYD og 12 timer til LHR var ganske så irriterande når du såg fram mot eit ganske så normalt eco sete og viste korleis dei hadde det foran... Men eg trur det går greit med EVA, sjølv om det vert langt heimatt! Edit: Er det andre som får lyst til å seie EEEEVVAA, EEEEVAAA ut høgt jamfør Wall-E? (Veit det er EVE, men det høres litt ut som EVA)