Beste business class og first i Star Alliance til Asia?

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Gullars, 29. nov 2017.

  1. furlong

    furlong A3-G, GHA Titanium, Strawberry Platinum

    Innlegg:
    909
    Likes mottatt:
    911
    Bonuspoeng:
    93
    Hvis det er C som gjelder, så er SAS helt i toppsjiktet.
    Glem LH C.
    Vurder SK, NH,OS eller TK og velg det som er billigst/best reisetid. Alle 4 ovennevnte er bra:)
     
    flying_all liker dette
  2. Klokkesamler

    Klokkesamler Senior Medlem

    Innlegg:
    502
    Likes mottatt:
    457
    Bonuspoeng:
    63
    Tenker å bruke CT. C til Tokyo og F fra Singapore.
     
  3. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    2,003
    Likes mottatt:
    4,006
    Bonuspoeng:
    113
    Kabinen og setene gruser både LH og NH i C. Er en del fanboys her inne som digger NH C uten at jeg klarer å skjønne hvorfor. LH kan du glemme som andre har kommentert, der er det 2-2-2 fremfor 1-2-1 som SK og NH har. OZ kan jeg ikke kommentere da jeg ennå ikke har hatt glede av å fly med dem.

    Servicemessig er det hit and miss med SK i C. Fruen og jeg har opplevd å få totalt forskjellig service på samme flight. Svenskene og Nordmennene som jobbet på fruen sin side var hyggelige og joviale, mens danskene på min side gjorde bare det de måtte og var i grenseland til grinete. På andre turer i SK C har vi hatt fantastisk service, helt på nivå med LH F.

    For å konkludere så ville jeg definitivt gått for SK:)
     
    braathens safe liker dette
  4. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

    Innlegg:
    13,358
    Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg ville absolutt vurdert EVA.
    Rett og slett kanonbra :)
     
    MrPutter, furlong, Insomnia4u and 2 others like this.
  5. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    2,003
    Likes mottatt:
    4,006
    Bonuspoeng:
    113
    Kommer vel ikke nærmere F i C enn EVA:)
     
    Are liker dette
  6. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,344
    Likes mottatt:
    5,907
    Bonuspoeng:
    183
    Når det gjelder F Kabiner, så er SQ/F Suites er en av mine favoritter, men det er få ledige seter, men det slippes noen i spede mellomrom om en er på allerten og sjekker endel på enkelte ruter. Ellers vil vel LH/F og ANA F være gode kandidater.

    Når det gjelder C cabiner, så er SQ/C vinneren. Deretter så kommer SAS, Avianca, Austrian, Turkish, og fakrisk de nye C cabinene til Thai Air. Jeg vet at Air Chia har ett dårlig rykte, men det finnes noen overraskelser der, Air Chinas nye C på Video under, men vær nøye med å sjekke hvilket fly og om det er ny kabin eller ikke som flyr :)

     
  7. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,658
    Likes mottatt:
    4,549
    Bonuspoeng:
    113
    Videoen du henviser til her er for China airlines som er med i sky team og ikke air china. Bare så det ikke er noen der får for høye forventninger....
     
    NoLimit, SuperVC10, DanH and 3 others like this.
  8. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,173
    Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Hvordan vil dere vurdere LH C i 747-800 (2+2 i toppetasjen) opp mot LX C i A330?

    Vi er to som reiser - jeg og samboeren.
     
    Last edited: 04. sept 2018
  9. haakonks

    haakonks Veteran Moderator

    Innlegg:
    2,417
    Likes mottatt:
    10,436
    Bonuspoeng:
    183
    Her er jeg helt enig med Are. Etter min mening er EVA beste C-produkt til Asia.
     
  10. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,942
    Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg booket en CT-reise for en kamerat og hans kone som aldri har fløyet Business før. Ut Swiss C (riktignok 777) inn LH C A380. De foretrakk Swiss. A330 har samme setene, men denne omtalen nevner alderen på flyet:
    https://www.godsavethepoints.com/2018/01/15/review-swiss-airlines-business-class-airbus-a330/

    Kommer an på om du flyr alene, kjipt å sitte vendt mot en person du ikke kjenner på LH sine seter. Holder uansett en knapp på Swiss C.
     
    Gullars liker dette
  11. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,173
    Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for tilbakemelding. Jeg valgte likevel å gjøre om bookingen vår fra OSL-ZRH-BOS-SAL-SJO med LX C i A330 mellom ZRH-BOS, til OSL-FRA-IAD-SAL-SJO med LH C i 747 mellom FRA-IAD. Hovedgrunnen er mulighet for oppgradering til LH F når det nærmer seg.

    Nå lurer jeg litt på det samme på returen. Vi har opprinnelig OS C IAD-ZRH-OSL med 767 mellom IAD og ZRH. Jeg vurderer å endre til SK C IAD-CPH-OSL med A330 mellom IAD og CPH. Dette korter ned ventetiden på IAD til 1:45 time, og gjør at vi er hjemme 3 timer tidligere enn vi vil være med OS. Hvordan vurderer dere disse to alternativene opp mot hverandre?
     
  12. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,631
    Likes mottatt:
    6,077
    Bonuspoeng:
    183
    Enig! Service er blant de beste og meget god mat. Krug og Rimowa amenity kit på utgående avganger er rett og slett bra! :)
     
    Are liker dette
  13. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

    Innlegg:
    13,358
    Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Er vel i begge retninger?
    Vi fløy IST-TPE med BR C og fikk rimowa-kit...
     
  14. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,631
    Likes mottatt:
    6,077
    Bonuspoeng:
    183
    MrPutter, Are, paron and 1 other person like this.
  15. Origo

    Origo Senior Medlem

    Innlegg:
    1,260
    Likes mottatt:
    2,759
    Bonuspoeng:
    113
    MrPutter, Are, paron and 1 other person like this.
  16. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,631
    Likes mottatt:
    6,077
    Bonuspoeng:
    183
    EVA ligger mitt hjerte nært av naturlige årsaker. ;-)
     
  17. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

    Innlegg:
    13,358
    Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Trenger ikke være lokal for å like EVA.
    Jeg har veldig sansen for de :)
     
  18. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,246
    Likes mottatt:
    9,358
    Bonuspoeng:
    183
    Gleder meg stort til å teste dei i april, og eg klarte å få Tallinn til å booke TPE-(BKK som ikkje kom opp som mellomlanding)-VIE, så det er 16 timer inkl 1 time i BKK. Eg tipper at det føles litt som to separate flyvninger?
     
  19. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

    Innlegg:
    13,358
    Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Mellomlandinger som dette er stort sett bare irriterende, men du har jo en ok flight på begge ender :)
     
    ValdresBjarne liker dette
  20. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,246
    Likes mottatt:
    9,358
    Bonuspoeng:
    183
    Einig i det. Min fyrste ( og hittil einaste C på lounghault) var med Qantas ned til Sydney, og då var det 1 time i SIN for å fylle litt drivstoff etc, også videre. Og det var ganske så greit i eit godt sete. Heimatt så ville ikkje bolaget dekke C, då eg skulle ha litt fri inniblant, men samme flight. 1 time på Changi mellom 7 timer frå SYD og 12 timer til LHR var ganske så irriterande når du såg fram mot eit ganske så normalt eco sete og viste korleis dei hadde det foran...
    Men eg trur det går greit med EVA, sjølv om det vert langt heimatt!

    Edit: Er det andre som får lyst til å seie EEEEVVAA, EEEEVAAA ut høgt jamfør Wall-E? (Veit det er EVE, men det høres litt ut som EVA)
     

Del denne siden