Er det slik at Singapore har en gammel og en ny business class cabin på 777-300ER? Hvor mange fly er isåfall oppgradert, og kan man se på noen måte om det er ny eller gammel? Er i mitt tilfelle snakk om SIN-CPH.
No trur eg "alle" SQ-fly mellom CPH-SIN er oppgradert, og du ser det på at det ikkje er premium eco på den eldste konfigurasjonen
To av 25 777-300ER er ikke oppgradert, men blir det i løpet av høsten. Se https://mainlymiles.com/2018/07/15/...777-300er-will-leave-service-on-28th-october/
Hvordan blir da dette på ruten SIN-CGK? Det er vel den eneste ruten i tillegg til CPH vi kan booke med SQ F. Tror dere vi fortsatt kan booke CGK med ny config?
I utgangspunktet tenker jeg at F alltid er bedre enn C, men vi får kun gammel TG F (744) som alternativ mellom SYD og BKK. Hvordan rangerer dere dette opp mot SQ C i ny A380 eller 777-300ER? Lurer da på følgende opp mot hverandre: A) TG F SYD-BKK | TG F BKK-CDG/LHR B) SQ C SYD-SIN | SQ/TG C SIN-BKK | TG F BKK-LHR/CDG C) SQ C SYD-SIN | SQ/OZ C SIN-ICN | OZ F ICN-FRA Har prøvd OZ F før, så heller sånt sett mot TG F til Europa i A380.
Jeg ville tatt TG F langt over SQ C Spesielt på 747, fordi F der har så få plasser at du virkelig føler deg ekslusiv.
Ok, takk for klar anbefaling. Leser så mye dritt om den gamle kabinen at det er fort gjort å bli usikker. Men da holder jeg meg til den opprinnelige planen
Gammelkabinen er veldig ålreit. Bare ikke ha store forventninger til IFE, det er bare å glemme. Men du får den aller beste servicen Thai har å by på.
Tror nok nesten vi kan sette strek der. Kan ikke helt tenke meg et C produkt som er så bra og et F produkt som er så dårlig at C er best. C er og blir "samlebånd" i motsetning til F. Har ikke ennå testet alt av F I Star, men selv Air India ser ut til å være ok..
Godt å høre en såpass samstemt forsamling! Da forsøker vi oss på gammel TG F. Jeg ser at de har fjernet den ene av de to rutene mellom SYD og BKK, så nå er det bare en daglig mulighet igjen. Krysser fingrene for at vi klarer å slå kloen i to billetter, og får da enten TG F SYD-BKK / TG C BKK-ICN / TG F ICN-FRA eller TG F SYD-BKK-CDG/LHR Den store dømmen forblir jo TG F SYD-BKK-NRT / NH F HND-LHR/FRA, men det får i så tilfelle bli å betrakte som en gedigen bonus!
Reiste med TG F BKK-FRA nå akkurat. TG F er helt på høyde med LH. Litt pluss og minus hos begge. Her i huset så gir vi TG en liten terning høyere. Mest pga av mat og drikke, som var noen hakk høyere på Thai. Fløy følgende: LH A340-600 FRA-ICN TG A380-800 BKK-FRA
Kult å høre. Det virker som om tilbakemeldingene på TG F er noe mer variable, men vi tar det hvis vi får det - mest av alt fordi vi da får forsøkt et nytt selskap. OZ F ICN-FRA og OZ C SYD-ICN er allerede sikret som backup
Den routingen hadde vært frekk ja, men et den mulig med dagens CT-regler? En annen ting, vi har booket TG F BKK - SYD i slutten av november og retur i januar, der dukker kun ny kabin opp, får du fortsatt opp gammel kabin?
Den bør være mulig, ja, med litt velvilje fra 05400. For eksempel: TG476 F SYD-BKK 1000-1620 TG676 F BKK-NRT 0735-1545 NH203 F HND-FRA 0010-0520 LH866 C FRA-OSL 0705-0900 Har ordnet meg BKK-NRT/HND-FRA for én person i et eksperiment for å se om NH da kanskje slipper én ekstra singelbillett på sisteetappe. Men dette er jo mega-long-shot da. Kun 744 på TG476 fra og med april, dessverre, men som @Are er inne på kan man vel være heldige og få en maskin med nyere konfig.
Har kikket på denne selv, men er ordnetlig dritt-tid å fly på .. F med avreise kl 7 om morran? Ikke får man oppleve F loungen ordentlig, og kun frokost på flyet? hmm... Har vurdert å snu hele ferien bare for å få NRT-BKK 17:25 --> 21:55 istedenfo. Da får man også en dag i BKK før SYD flight kl 19:20.. Eneste krise her er jo at det ikke er noe F award å oppdrive på SYD flight neste sommer, så da er valget vanskelig. F med utreise fra BKK men praktisk talt ingen F-glede i loungen eller risikere C-utreise?