Beste business class til USA?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av larslarslars, 08. jan 2020.

  1. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,669
    Likes mottatt:
    4,993
    Bonuspoeng:
    113
    Stod ikke noe om CT i første innlegget. Og så er det diskusjon om beste business så da er der vel relevant å nevne fordelene med BA status også.
     
  2. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,561
    Likes mottatt:
    6,540
    Bonuspoeng:
    183
    Det har du rett i. Det stod ikke noe om BA status heller.
     
  3. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,669
    Likes mottatt:
    4,993
    Bonuspoeng:
    113
    Nei, det var det jeg som skrev.
     
  4. larslarslars

    larslarslars Medlem

    Innlegg:
    245
    Likes mottatt:
    101
    Bonuspoeng:
    43
    Først til et sted i USA, også videre til GPS / SCY :)
     
  5. Stavangeren

    Stavangeren Medlem

    Innlegg:
    183
    Likes mottatt:
    97
    Bonuspoeng:
    28
    Ja, det har jeg forstått. Men hvilken rute har du tenkt? Har du tenkt å reise med Star Alliance helt frem, eller er det kun til USA? Det går vel bare fly til GPS og SCY fra Quito og Guayaquil. Avianca er vel eneste mulighet siste biten.
     
  6. larslarslars

    larslarslars Medlem

    Innlegg:
    245
    Likes mottatt:
    101
    Bonuspoeng:
    43
    Star Alliance hele veien :)

    Fra USA til Galapagos tenkte jeg Avianca, eventuelt andre frem til Ecuador :)
     
  7. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,594
    Likes mottatt:
    32,412
    Bonuspoeng:
    293
    Skjønner ikke hvorfor du vil via USA og det transit marerittet der.
     
    kjasel liker dette
  8. larslarslars

    larslarslars Medlem

    Innlegg:
    245
    Likes mottatt:
    101
    Bonuspoeng:
    43
    Forstod det slik at business class til USA var bedre en til Sør/Mellom Amerika. Gøy å prøve ut :)
     
    RoadKing liker dette
  9. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,561
    Likes mottatt:
    6,540
    Bonuspoeng:
    183
    Turkish IST-BOG skal være bra. Og selv om folk er misfornøyd med setene på LH C så er det jo en dagflight FRA-BOG, så setene har mindre å si - spesielt hvis du reiser to stk. Og du har da også den ekstra bonusen at du kanskje kan oppgradere til F hvis LH slipper seter. FRA-BOG har tradisjonelt vært en av de enkleste strekningene å få F på, men jeg er usikker på hva som gjelder nå når tilgjengeligheten av LH F har gått såpass ned.

    Hjem igjen kan du reise Turkish PTY-IST
     
  10. Stavangeren

    Stavangeren Medlem

    Innlegg:
    183
    Likes mottatt:
    97
    Bonuspoeng:
    28
    Spørs vel litt hvilket selskap det er, mer enn destinasjonen. Jeg hadde tenkt at det enkleste var å komme seg raskest mulig dit, samtidig som man hadde et godt business tilbud.
     
  11. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,594
    Likes mottatt:
    32,412
    Bonuspoeng:
    293
    Tja. Gitt at du flyr Lufthansa, så er det fet sjanse for at du får samme kabin FRA - BOG som FRA - JFK/EWR/WhateverInTheUS.

    Servicen skal jo helst ikke variere.

    Avianca er ikke LH, sant nok, men vi opplevde ikke dem som noe dårligere en LH biz da vi fløy med dem.

    Så det "heftigste" med å fly via USA er at du risikerer time(svis) i immigrasjonskø, forsinkelser, stappfull flyplass osv.
     
  12. snik

    snik Aktivt Medlem

    Innlegg:
    403
    Likes mottatt:
    556
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg sliter med å velge mellom Swiss og United til SFO. Det er så mange faktorer at jeg blir gal. Reiser med kone og barn på nesten to år. Har booket Swiss 773 bulkhead 7JK som jo er vel og bra, men med 40m connection i ZRH. En sak er at det blir stress, men det gir heller ikke rom for å la ungen rase fra seg før flyvning som ville vært optimalt.
    United flyr 773 med nytt Polaris produkt fra FRA samme dato med tilnærmet identiske flytider, men med 1t 20m mellomlanding på FRA.

    Pros Swiss:
    - Jeg har et mer romantisk inntrykk av Swiss som brand
    - Har sikret gode seter
    - Tilslutning A321 fra ARN med noe av det bedre du kan få i C i Europa slik jeg har forstått (større pitch enn eco, bra service)
    - Har en følelse av at Swiss vil håndtere eventuell irrop vesentlig bedre enn United
    - Jeg tror Swiss yter bedre service enn United.
    - Dette klippet av en Swiss 773 i alpene.

    Cons:
    - Tight connection (40m er MCT på ZRH)

    Pros United:
    - Mer komfortabel connection, muligens tid til å besøke noen lounger
    - Jeg har inntrykk av at det er bedre plass, særlig med bulkhead midtseter. Plass er alfa omega med infant
    - Kortere flyreise til FRA kontra ZRH.
    - Posisjonert for LH F. Ungen kan oppføre seg.

    Cons:
    - Risiko for annen config da United ikke har Polaris over hele flåten.

    Har ikke reist med noen av selskapene tidligere og vil gjerne ha innspill. Hadde det ikke vært for tight connection ville jeg nok kjørt LX uten å nøle. En annen detalj er at jeg ikke fikk booket seter i minikabinen hos Swiss med infant, sikkert for å skåne F-pax for den slags. Til info er det Lufthansa som står for transporten ARN - FRA.
     
    Last edited: 12. okt 2020
  13. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,594
    Likes mottatt:
    32,412
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg holder med deg i at Swiss er hakket hvassere. Iallefall stort sett.
    Men, 40 min er lite. Selv om Swiss selvsagt vil gjøre alt mulig for å få deg på neste fly og what not, så er det å ikke rekke flyet slitsomt, og det er enda mer slitsomt med småttinger.
    Risikoen med å ikke få ny innredning på UA vil være der så lenge de ikke har oppgradert alle aktuelle fly og nedturen er stor om det ikke er Polaris som kommer. Men jeg vil tippe at ZRH er et såpass pengesterkt marked at det skal litt til før UA sender ei gammal lørje dit, eller?
    Jeg ville gått for United.
     
  14. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,561
    Likes mottatt:
    6,540
    Bonuspoeng:
    183
    Tror sannsynligheten for å bli nedgradert til elendig kabin med United er betraktelig lavere enn før, men den er jo fortsatt der.. Antar at det ikke er releveant for deg, men hvis du skal videre med fly innenriks i USA samme dag er valget enkelt. Da flyr du United fordi du da får tilgang til Polaris lounge også under connection i SFO.
     
    RoadKing liker dette
  15. Smurfboy

    Smurfboy Medlem

    Innlegg:
    118
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    Om du har 40 min connection time kan du banne på at ungen driter ned alt av klær på seg selv og dere i det du lander. Anbefaler god tid når man reiser med barn
     
    Reiseglad and jgroneng like this.
  16. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,982
    Likes mottatt:
    10,845
    Bonuspoeng:
    183
    Kan du ta en prat med samboeren min? Hun har lyst på flere barn... :)
     
  17. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,594
    Likes mottatt:
    32,412
    Bonuspoeng:
    293
    Det er jo et alternativ (nå banner jeg i kjerka) å la være å reise når man har små barn :rolleyes:
     
    Arvid1410, holmen and Xflipper like this.
  18. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    7,782
    Bonuspoeng:
    183
    Reising med unger går helt fint, selv om full bleie, evt med noe overskytende ut på sidene medfører fullt skift, kommer på de mest ubeleilige tider. Min erfaring er at det står på innstilling og planlegging. Og litt fleks fra den kvinnelige halvdel, som ikke alltid får gjort alt like «bra» som på landjorda, og kanskje må ta skift/vask i to omganger.
    Men jeg synes også at løping på flyplasser ikke er kult, og enda mindre kult med noen på slep. Av og til kan jo ungen også synes det er kult med rallykjøring med bagasjetralle gjennom diverse terminaler :D:D
     
  19. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,982
    Likes mottatt:
    10,845
    Bonuspoeng:
    183
    Nei, det er ikke et alternativ.
     
    RoadKing liker dette
  20. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,355
    Likes mottatt:
    4,153
    Bonuspoeng:
    113
    Short Connection på ZRH er ikke å anbefale. Det går, men jeg ville foretrukket å ikke gjøre det en gang til :)
    Tenker da på connection til/fra ikke-schengen og schengen. Terminalbytte og ny sikkerhetskontroll tar tid, spesielt når man kløner og har en brus/vann i håndbagasjen som man fikk med fra lounge..
     

Del denne siden