Jeg sliter med å velge mellom Swiss og United til SFO. Det er så mange faktorer at jeg blir gal. Reiser med kone og barn på nesten to år. Har booket Swiss 773 bulkhead 7JK som jo er vel og bra, men med 40m connection i ZRH. En sak er at det blir stress, men det gir heller ikke rom for å la ungen rase fra seg før flyvning som ville vært optimalt.
United flyr 773 med nytt Polaris produkt fra FRA samme dato med tilnærmet identiske flytider, men med 1t 20m mellomlanding på FRA.
Pros Swiss:
- Jeg har et mer romantisk inntrykk av Swiss som brand
- Har sikret gode seter
- Tilslutning A321 fra ARN med noe av det bedre du kan få i C i Europa slik jeg har forstått (større pitch enn eco, bra service)
- Har en
følelse av at Swiss vil håndtere eventuell irrop vesentlig bedre enn United
- Jeg
tror Swiss yter bedre service enn United.
-
Dette klippet av en Swiss 773 i alpene.
Cons:
- Tight connection (40m er MCT på ZRH)
Pros United:
- Mer komfortabel connection, muligens tid til å besøke noen lounger
- Jeg har inntrykk av at det er bedre plass, særlig med bulkhead midtseter. Plass er alfa omega med infant
- Kortere flyreise til FRA kontra ZRH.
- Posisjonert for LH F. Ungen kan oppføre seg.
Cons:
- Risiko for annen config da United ikke har Polaris over hele flåten.
Har ikke reist med noen av selskapene tidligere og vil gjerne ha innspill. Hadde det ikke vært for tight connection ville jeg nok kjørt LX uten å nøle. En annen detalj er at jeg ikke fikk booket seter i minikabinen hos Swiss med infant, sikkert for å skåne F-pax for den slags. Til info er det Lufthansa som står for transporten ARN - FRA.
Vis alt...