Er det noen som har noen erfaringer med hvor man bør sitte i SAS Plus om man vil ha 1 rad? Varierer om det er rad 1 eller 2 som er først og har erfart at benplassen variere mye, uten at jeg har notert meg hvilke modeller som har hvilken plass.. Setter da pris på andres erfaringer
Jeg velger bevisst aldri førsteraden. For det første kan man sjelden strekke ut beina, som man kan på neste rad. Dvs under setet foran, og for det andre kan de av oss som er litt brede over skinka slite litt med plassen når det er trykket bord ned mellom setene. Men for andre sylfider, blir det vel hipp som happ. 1 C er iallefall på noen flighter uten vegg foran. Men det kommer jo helt an på hvilken flytype du har fått. (Regner med vi kun snakker småmaskiner her, og ikke langdistanse?)
Korrekt, de andre har ikke Plus på første rad Min erfaring er at noen har svært god benplass på rad 1(2) og andre ikke har det. Derfor jeg er interessert i andres erfaringer Normalt trives jeg på midtgang nødutgang, men betaler jeg for plus skal jeg være først! Får også "alltid" blokkert midtsete så trenger ikke være så bekymret for om jeg får plass nok i bredden, baken er jo så myk at den fyller ut der det er ledig plass mellom setene
Jeg er som @Bizflyer og velger ALDRI rad 1 eller 2. For ofte er rad 2 "rad 1" med bulkhead på styrbord side. Gikk på en smell her fra CPH sist med DY der rad 2 var "første" rad. Grrr... Sparke føttene i bulkhead er aldri en god ting. Bedre å kunne strekke ut føttene. Så for sikkerhets skyld velger jeg alltid rad tre! Men ditt opprinnelige spørsmål kan jeg ikke svare på!
SAS har også fly hvor det er en boks i bulkhead til å stikke føttene i I de fleste tilfeller har jeg hatt god nok plass på rad 1/2, men vet jo aldri.
Var i et fly hvor man hadde enormt god plass på den ene siden, typ, hadde ikke sjans til å få føttene i nærheten av bulhead. Og på den andre siden satt de nesten med knærne i veggen. Skulle gjerne hatt en liste over hvilke fly hvor den første raden (rad 1/2) er bra og hvor de ikke er bra, slik at jeg kunne valgt seter i Plus ut ifra det. Liker egentlig den første raden godt. På mine 15 fremtidige Plus-flighter (+ noen for familien) har jeg valgt en salig blanding av den første raden og andre rader. + 2 nødutgang i Plus (laaaaang Plus) Sitter forøvrig alltid i sete C/D, utenom på flyene hvor nødutgang-F mangler et sete foran seg, og det er tilgjengelig i min reiseklasse.
Mener en/flere -800 har svært god benplass på A-siden , rad 1/2. Det er vel noen -600 som har hull til føttene på bulkhead......
Første rad har en annen ulempe: hvis man boarder tidlig og sitter på midtgang får man rundt regnet ett hundre ryggsekker i tinningen fra de uvaskede masser som presser seg bakover i vill panikk. Skal man først sitter foran bør man boarde til slutt. Og da går man jo glipp av en stor fordel med gullkortet
Jeg mistenker å ha hørt at 2A er optimalt mtp. benplass. Det kan godt være du har rett i at dette er på -800. Jeg tror du har misforstått Kiev, fordelen med gullkortet er at man kan sitte i loungen frem til det står boarding og så spassere bort og gi håndbagasjen til en av crew så legger de den i skapet foran om det ikke er plass over hodet Jeg velger dog vindu på 1 rad med mindre jeg har en ulovlig (kort) connection, så slipper sekker og jakker, dog fått mer enn nok av det på 11C
Noen som husker hvordan det er på 737-700? SK827 OSL-AMS imorgen. Vurderer 1C eller 2D. Heller mot sistnevnte pga. måltidet som vil ta en del av tiden.
Når man er 193 centimeter får man aldri strekt ut beina, om man ikke sitter med nødutgang da. Derfor liker jeg rad 1 av den grunn at jeg kan skyve knærne litt lengre frem og slippe å sitte helt rett i setet. Horses for courses.
Selv med mine 183 cm synes jeg det er greit med første rad og evt. matbrett. Mye lettere å flytte rundt på legemet og uten frykt for å få seteryggen foran på besøk Edit: vinterferien...
Noen som vet hvilket fly som brukes på SK827 i dag? Og hvordan benplassen er på 1C på det flyet? @Ida? Har 2D, men vurderer veldig sterkt å bytte til 1C som fremdeles er ledig.
A321 flyene har god benplass på 1DEF, mens den ikke er fullt så god på 2ABC med bulkhead foran. Tidligere var det mange 737 fly med hulrom til bena på 1DEF siden, både -600/-700/-800. Etter at de fleste -700 og -800 har fått nye seter de siste årene er det vel kun noen -600 igjen med hulrom på 1DEF.
http://www.seatguru.com/airlines/SAS_Airlines/SAS_Airlines_Boeing_737-600_C.php Denne har hulrom ved 1DEF. Hadde rad 1 for meg selv i dag, og dokøen ble håndtert av purser.