Beste familie C (til Thailand/Asia))

Tråd i 'Bonushjelp' startet av ehawk, 03. jan 2021.

  1. ehawk

    ehawk Medlem

    Innlegg:
    73
    Likes mottatt:
    74
    Bonuspoeng:
    18
    Endelig begynner det bli mulig å faktisk se for seg en reise i året som kommer, så sitter og ser på hvor man forhåpentligvis kan fly med familien. Planen var egentlig USA, men nå blir det mest sannsynlig Thailand i stedet bare for å nyte livet i noen uker. Tidligere har vi flydd SK, SQ og TG i (Longhaul) C.

    Ser nå at TK har mye availability de datoene vi ser på...Men etter litt research så blir jeg rett og slett litt usikker på deres A330 produkt. De gamle setene ser for så vidt OK ut med mye beinplass, men ser bare litt old school ut. Har heller aldri flydd 2x2x2 tidligere, kun 1X2X1. Ser også at noen fly har fishbone formasjon i C. Det hadde IKKE fungert veldig bra med kids.

    Finner ikke noe via Singapore og ikke noe LH, men finner LX som alternativ. Finnes også noe TG, som vi likte godt, men litt usikker på TG sin status, med tanke på rekonstruksjon osv. Lurer på hvis TK er et bra valg for oss eller ikke, eller hvis noen av de andre er bedre? Hva hadde dere valgt hvis dere måtte velge?
     
  2. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,002
    Bonuspoeng:
    183
    Man kan ikke akkurat velge og vrake for tiden så det blir vanskelig å gi noe konkret anbefaling.

    Er det å finne ville jeg foretrukket TG eller SQ. TK er bra det også, så dere vil ikke lide noe nød :) (ville holdt meg unna LH C long med mindre det er eneste alternativ).
     
    ehawk liker dette
  3. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,441
    Likes mottatt:
    5,402
    Bonuspoeng:
    183
    NH, eventuelt NH+BR, er også et alternativ. I disse tider har man ikke samme luksus og valgmuligheter som man hadde før koronatid. Det gjelder å få bestilt en reise først, så bearbeider man den etter hvert. Finner man ikke noe bedre, så må man ta det man har.
     
    ehawk and Lnbre like this.
  4. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,209
    Likes mottatt:
    22,261
    Bonuspoeng:
    183
    Har booking med Asiana via ICN til MNL i juli/august. Berre dei og TK som hadde fleire enn 2 i C pr flight.
     
    ehawk and Lnbre like this.
  5. ehawk

    ehawk Medlem

    Innlegg:
    73
    Likes mottatt:
    74
    Bonuspoeng:
    18
    Takk for input
    Satt og søkte en god del i går kveld. Finner en god del med TG, LX, TK, OS og MS. LX har opp til 9 tilgjengelige biletter i C per rute i følge AF. Lurer på hvis det er for bra for å være sant. Finner i hvert fall en mulighet med BR. Men da jeg mest sannsynlig må kjøpe 2 av 4 billetter (Har 2 CT, men ikke nok med poeng), så kostet tillsvarende rute litt for mye.

    Finner dog noll, null, zilch med SQ og NH.

    Mener jeg leste her på forumet at TG kun går å booke 90 dager i forveien - Så da er det LX vs TK akkurat nå. Hvis jeg ikke kan overtale samboeren om å splitte oss opp på forskjellige fly. Noe vi gjort mange ganger før, men som hun ikke er så veldig fornøyd med...
     
    Last edited: 05. jan 2021
  6. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,697
    Likes mottatt:
    11,321
    Bonuspoeng:
    183
    Personleg likar eg TK godt når ein reiser saman, sjølv i «gammal» kabin.
    Good plass til beina, ja litt gammaldags seter er det jo. Men sjansen for nytt fly er der jo også.
    Men så har TK etter min meining noko av den beste maten i lufta.
    Så hadde den nye loungen vore moro og besøkt, den gamle var jo meget bra!

    Har ikkje prøvd LX endå.
     
    ehawk liker dette
  7. zeala

    zeala zee

    Innlegg:
    155
    Likes mottatt:
    164
    Bonuspoeng:
    43
    Vi reiste med TK i biz i februar 2020 til Thailand med to små barn (1 og 3) på det tidspunktet.
    Nå vet jeg ikke hvor gamle barna er, men TK har iallefall bassinets som er relativt store i forhold til mange i SA. Vi fløy med airbus 321 da, og det var veldig bra. Den nye loungen har også et bra barneområde med rutsjebane ut fra et lekefly, ballrom, popcorn maskiner og storskjermer. Men det kommer nok an på alderen tenker jeg.
    Vi fløy med Singapore airlines fra Thailand til Singapore på vei hjem, og de var veeeeldig barnevennlige (generelt service nivå).
    Vi fløy med Lufthansa fra Singapore på Airbus A380. Det harde produktet var veldig bra, men servicen manglet det enormt på. De prøvde å servere middagenens jeg prøvde å få hun lille til å sovne , og jeg måtte mase for å endelig få maten min på et tidspunkt det passet. Lite imponert.
    De så nesten småsure ut når vi kom med barn. Kontrasten med Singapore Airlines som var hyggelige med barna og faktisk lekte litt med hun minste mens jeg spiste er ganske stor.
    På begge flyene hadde de 2-2-2 konfigurasjon bra, noe som vi ønsket, og som passet veldig bra med reise med små barn.

    Vi fløy med Thai Airways i biz med nå eldste da han var 6 mnd. Der var det 1-2-1 konfigurasjon, noe som ikke hadde vært aktuelt å fly med med små barn som kan bevege seg (ingen måte å holde de inne i setet, slik som en kan gjøre når de sitter i et vindussete og en voksen rett ved siden).
    Ellers var flyene til Thai (777 tror jeg) helt ok. Ingenting fancy.
     
    RoadKing and ehawk like this.
  8. zeala

    zeala zee

    Innlegg:
    155
    Likes mottatt:
    164
    Bonuspoeng:
    43
    Singapore airlines billetter kan du finne ved å ringe til Tallinn tror jeg, de viser ikke når du søker hos SAS.
    Det går an å bestille «book the chef» hvor de har bra utvalg av barnemenyer og variasjon, i forhol til å få servert en standard rett.

    jeg ville valgt Singapore igjen om jeg kunne, eller Turkish Airways. Men timingen på flightene, total reisetid og layovertid og antall legs hadde nok vært mest avgjørende (med små barn iallefall) hvis det sto mellom de to.
     
    ehawk and Smurfboy like this.
  9. ehawk

    ehawk Medlem

    Innlegg:
    73
    Likes mottatt:
    74
    Bonuspoeng:
    18
    Mine kids blir 11 og 6 til sommeren, så vi er klare med basinett svingen, som vi gjort MANGE ganger :)

    Vi fløy Singapore Airline ToR FRA-SIN-DPS-SIN-LHR sommeren 2019. Lett topp 3 beste fly opplevelser, til tross for at jeg ble matforgiftet enten i LH loungen i Frankfurt eller på selve flyet. Ønsker bare at vi hadde hatt mer tid på flyplassen i Singapore en av veiene.

    Hadde jeg klart å finne SQ så er det vanskelig å si nei til det, men samtidig så ønsker man jo å prøve nye ting og. Satt og lurte på hvis man kunne fått BG dit og TK hjem, så hadde det muligens vært veldig bra. Da kan jeg si til damen at vi kan fly sammen en av veiene i hvert fall, så tar jeg med meg en av gutta via Taiwan på veien :p

    Sett litt på nye loungen og noen reviews til og TK ser muligens ikke så dumt ut. Men når man satt i en SQ A380 sist, så får man noen forventninger. Fordelen i TK er at man faktisk kan sitte ved vinduet og ikke kun i midten for å ha koll på i hvert fall han minstemann.

    Det er tur man kan begynne å planlegge i hvert fall…da er det lys i tunnelen! Får bare håpe at vaksineadministrasjonen får ræva i gir og får økt tempoet nå straks.
     
    Last edited: 05. jan 2021
  10. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,421
    Likes mottatt:
    3,225
    Bonuspoeng:
    113
    Det er ikke mulig å bestille award-billetter fra SQ nå. Ingen vet når de åpner for bookinger fra partnere igjen. Pålitelig tilgjengelighet fant du tidligere kun ved å melde deg inn i Krisflyer og sjekke hjemmesidene.
     
  11. ehawk

    ehawk Medlem

    Innlegg:
    73
    Likes mottatt:
    74
    Bonuspoeng:
    18
    Takk for info - må inrømme at man vært litt mindre aktiv på forumet her siste året, så det hadde gått meg helt forbi. Brukte United sist jeg booket SQ og mulig jeg hadde flaks, men funket topp den gang. Another time perhaps :)
     

Del denne siden