Beste konsert du har vært på reisende i det store utland

Tråd i 'Off-topic' startet av Fjordheim, 17. april 2020.

  1. Fjordheim

    Fjordheim Medlem

    Innlegg:
    242
    Likes mottatt:
    980
    Bonuspoeng:
    93
    Hei , sitter og hører på et opptak fra Roger Waters fra the wall concert på Wembley Stadium i 2014,. Conciergen på hotellet fixet billetter, tuben stappfull, kom frem, fantatsisk konsert, hva er deres beste konsert opplevelse?
     
    OttoL liker dette
  2. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,878
    Likes mottatt:
    57,468
    Bonuspoeng:
    293
    Det å velge én konsert som den beste opplevelsen, det blir vanskelig. Det er alt for mange å velge mellom! Og veldig mange av dem er veldig minneverdige også.

    Men, jeg kan liste opp noen av de jeg husker best. (Det er kanksje definisjonen på minneverdig?) De er ikke i prioritert rekkefølge, heller ikke i tid eller alfabetisk.

    HeadCat (Andre bandet til Lemmy) på The Roxy.
    GnR på Hollywood Palladium.
    Beach Boys i Hollywood Bowl.
    Public Enemy på Samfundet i Trondheim.
    AC/DC på olympiastadion i Barcelona (to ganger)
    Steel Panther, hver mandag på House of Blues i LA.
    Aqua på Roskilde. Sto helt foran.
    Pearl Jam, Roskilde 2000.
    Iron Maiden i Bergen.

    Edit: Det ble påpekt at jeg ikke kunne lese, så jeg måtte fjerne litt.
     
    Last edited: 18. april 2020
  3. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,216
    Likes mottatt:
    17,278
    Bonuspoeng:
    293
    Noen kan vel mene at Sentrum Scene er i det store utland ...
     
  4. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,878
    Likes mottatt:
    57,468
    Bonuspoeng:
    293
    Glemte å lese hele overskriften da.. :rolleyes:
    En del av de andre konsertene er også i Norge. Jeg får lage en redigert versjon.
     
  5. Maverick23

    Maverick23 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    323
    Likes mottatt:
    740
    Bonuspoeng:
    93
    Coldplay - Wembley (2016)
     
  6. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    Stones, Stade de France juni 2014 og Stones, Havanna april 2017

    Vi hadde vært på konserten i Oslo i 2014, men hadde sitteplasser på tribunen (daahhh, sitteplasser på Stones konsert o_O) så vi hadde liksom lyst til å oppleve en konsert på "ordentlig". Det endte med at vi fant billetter på nett, tok en impulstur til Paris og opplevde Keith Richards i storform fra strålende plasser ikke langt fra scenen.

    Vi var tilfeldigvis på Cuba på ferie da Stones spilte en gratiskonsert der. Ikke den fantastiske musikkopplevelsen kanskje, da vi ikke fant så gode plasser, men du verden det var en opplevelse å være en del av dette folkehavet (det ble anslått at det var en halv million mennesker til stede).
     
    holmen liker dette
  7. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,639
    Likes mottatt:
    6,634
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis festivaler teller så er det mye å ta i.. Prince både på Sziget og Roskilde, Prodigy, Neil Young, Roger Waters, Beastie Boys og mange fler, men det er kanskje litt juks?

    Skal man gå for enkeltkonserter der man primært reiste for konserten eller brukte konserten som unnskyldning for en reise, så må det være David Gilmour i König-Pilsener-Arena i Oberhausen.

    Et mye mindre band som var litt artig i utlandet var norske Sløtface. Samboer hadde på sparket meldt seg på et Bulletjournalingkurs som tilfeldigvis ble holdt på hotellet vårt av han som fant opp hele greia eller noe sånt... Jeg trengte derfor noe å gjøre, og siden Sløtface er bra og tilfeldigvis spilte på Elsewhere Brooklyn den dagen så ramlet jeg dit. Første og eneste gang jeg har vært på norsk band på en vanlig reise til utlandet og det føles jo egentlig ut som noe man heller burde bruke tid på hjemme, men det var gøy fordet!
     
    Flight Cancelled and holmen like this.
  8. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,847
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Guns N Roses, Wembley 92
     
    holmen and Spielhaug like this.
  9. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,318
    Likes mottatt:
    12,285
    Bonuspoeng:
    183
    Heh minner meg litt om en av de siste episodene til b-laget (artig podcast) hvor de harselerte litt med folk som sier "nei en drar jo dit pga stemningen da. Ja du har kanskje vært på fotballkamp i Liverpool, men TYSKLAND!! HOHOI! DER ER DET STEMNING DER!"

    Uansett. Beste konsert uten tvil Metallica i stockhom 2009. Fikk ikke tak i billetter til begge konsertene, men det var like greit siden vokalisten satt på dritern etter å ha spist råtten østers etter den første konserten
    upload_2020-6-11_7-56-56.png

    U2 the joshua tree tour i 2017 i Roma var også en stor opplevelse, i tillegg som Oasis-fan å få se Noel Gallagher som oppvarming.
    upload_2020-6-11_8-4-51.png
    Du mener ikke 2013? :D

    Synes forøvrig det var en litt skuffende konsert, men mulig jeg satt dårlig mtp lyd.
    upload_2020-6-11_7-54-54.png

    Så satt jeg og håpet på at David Gilmour skulle dukke opp, etter at han hadde gjort en gjesteopptreden innendørs i O2 arena året i forveien (eller i 2011, husker ikke i farten).
     
    Last edited: 11. juni 2020
    holmen liker dette

Del denne siden