Beste kredittkort for dagligvarer?

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Naalaiveggen, 02. jan 2018.

1. Naalaiveggen

Naalaiveggen Medlem

Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    8
    Ser ut til at YaBank nå har fjernet dagligvarer som mulig rabattkategori. Finnes det andre kredittkort der ute som gir mer enn 1% bonus på dagligvarer?

2. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,966
    Bonuspoeng:
    293
    Trumf VISA er gratis og gir 2% trumf i hele Norgesgruppen.

3. Naalaiveggen

Naalaiveggen Medlem

Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    8
    Handler sjelden hos Norgesgruppen og når jeg gjør det så bruker jeg Cresco Car Premium og registrerer Trumf-kortet, som til sammen blir 2%.

Jeg har rimelig god oversikt over markedet for cashback-kredittkort og jeg tror vel man ikke finner noen gode dagligvare-kort etter at Eika Gold la om bonusprogrammet og nå som YaBank ser ut til å gjøre det samme.....

4. Pepeu

Pepeu Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,002
    Bonuspoeng:
    93
    Ser ikke ut som om det er noe bedre enn 1% nå nei om man ikke bruker Norgesgruppen eller Coop. Coop sitt medlemskort gir samme bonus som Trumf (1% eller mer), men man må jo melde seg inn og betale innskudd på noen hundrelapper man ikke får tilbake før man melder seg ut. Antar at du også er med i medlemsklubbene som gir rabatt på frukt og grønt (15% Kiwi, 11% Coop og 10% Rema). Uansett vil man spare mer på å velge "riktig" butikk og utnytte ukestilbud enn å velge riktig kredittkort, selg om noen selvfølgelig ikke har like god tilgjengelighet på alle kjeder.

5. Naalaiveggen

Naalaiveggen Medlem

Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    8
    Vel, jeg har fått mye bonus ut av både Eika Gold tidligere og YaBank fram til nå, så jeg skal ikke klage. Og siden dagligvarer er noe alle må ha så kan jeg vel forstå at bonus på dagligvarer nok er et tapsprosjekt for kortutsteder når kunden kun bruker kortet ved kjøp av dagligvarer og betaler alt på forfall.....

6. EgilSk

EgilSk Kreativ lurendreier

Likes mottatt:
    384
    Bonuspoeng:
    63
    Kråkefrid bruker Amex for å få poeng, og Coop kortet for prosentene. Tror det er 3 % på Obs'en der hun handler, og 4 % på Mega. Varierer litt etter hvilke samvirke og kjede du handler i..

7. AV83

AV83 Medlem

Likes mottatt:
    55
    Bonuspoeng:
    28
    Mitt førstevalg til dagligvarehandel er SAS Amex platinum der dette støttes (20EB-poeng / 100 kr), men det er jo stort sett bare Norgesgruppen man er garantert (?) amex støtte? Hos øvrige dagligvarerkjeder som f.eks. Coop og Bunnpris erfarer jeg at dette varierer fra butikk til butikk og at man ikke utgangspunktet ikke kan basere seg på Amex støtte.

Når jeg ikke kan benytte amex så vil jeg nok framover benytte Shell MC som gir 1% Trumf bonus på alle kjøp, og Trumf kan man jo som kjent konvertere til EB-poeng med en god vekslingskurs 1 trumf =13,88 EB-poeng. Mener derfor Shell MC er et bedre valg enn Cresco Car Premium til dagligvarehandel om man har interesse av EB-poeng.
    Kombinerer man Shell MC med vanlig Trumf medlemskort hos Norgesgruppen så får man 2 % og det er like bra som Trumf-VISA (og bedre mtp. Trumf opptjening utenom Norgesgruppen), men den eneste ulempen at man må scanne medlemskortet før man bruker Shell MC noe man slipper med Trumf-VISA.
    (Men jeg bruker uansett Amex hos Norgesgruppen kombinert med Trumf medlemskort da dette gir bedre EB opptjening enn Shell MC + trumf)

Uavhengig av hvilket kredittkort jeg bruker så scanner jeg selvsagt TRUMF-kort, coop medlemsapp (gir flere tilbud enn medlemskort) og Remas Æ-app først. Mulig det er andre bonusordninger eller apper jeg har gått glipp av? SPAR har en app hvor man kan aktivere kupongtilbud men det knyttes vel automatisk opp mot TRUMF-medlemskapet uten at man trenger å skanne mobilen.

Are liker dette
  8. Naalaiveggen

Naalaiveggen Medlem

Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    8
    Hei. EB-poeng eller bonus som ikke gis som kontanter eller fratrekk på faktura, er ikke aktuelt for meg. Så da blir det nok Cresco Car Premium framover, selvfølgelig i kombinasjon med Trumf-kort, Æ, Coop-kort, etc.

9. AV83

AV83 Medlem

Likes mottatt:
    55
    Bonuspoeng:
    28
    Du har jo valget med Shell MC da om Trumf skal løses ut i kontanter eller EB-poeng. Men om EB-poeng overhode ikke er av interesse kan du like gjerne forsette å bruke Cresco.

Del denne siden