Beste kredittkort strategi 2019

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av skyblue, 31. des 2018.

  1. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,901
    Likes mottatt:
    57,543
    Bonuspoeng:
    293
    Sitter på jobb, uten lyd. Hva er innholdet i videoen?
     
    RoadKing liker dette
  2. Tjo

    Tjo Ikke lenger helt nytt medlem

    Innlegg:
    67
    Likes mottatt:
    134
    Bonuspoeng:
    33
    Her har jeg hatt stor glede av appen til Nordic Choice, her vises først bestilt kategori under bookingdetaljer, men her kan jeg også etterhvert se den kategorien de faktisk vil gi meg, noen ganger få dager etter bestilling, men oftest kvelden før overnattingen. Som Gullmedlem finner jeg dette veldig verdifullt, og det gir meg også en mulighet hvis jeg ikke ser noen endring i kategori, for å enten sende dem en vennlig forespørsel om muligheter for fint rom, eller å kansellere og velge et annet hotell.
     
    Shyneno and RoadKing like this.
  3. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,651
    Likes mottatt:
    34,853
    Bonuspoeng:
    293
    Stort sett subjektive meninger om booking sites. Ellers litt nyttig info om de forskjellige kategoriene med hotell / fly / reise bookingsidene.
     
    RoadKing liker dette
  4. tobbens

    tobbens Medlem

    Innlegg:
    104
    Likes mottatt:
    117
    Bonuspoeng:
    43
    Kort oppsummert:
    - Booking.com har større utvalg av hotell/leiligheter.
    - Reward-systemet til Booking.com gir deg livsvarige fordeler ( i motsetning til Expedia/Hotels.com)
    - Mer troverdige reviews av hotell.
    - En fast reduksjon i pris på 10%
     
    Liza, RoadKing and drsyk like this.
  5. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Hmmmm definer livsvarig: En sånn LIFE status? Da ble Booking.com plutselig mer interessant, Expedia er kun benyttet fram til nå:)
     
  6. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,226
    Likes mottatt:
    5,400
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har prøvd å finne beskrivelse av rewardsystemet på booking.com men klarer ikke å finne noe. det eneste jeg finner er "Min lommebok" med avtalevilkår som beskriver bruk, men ikke opptjening.

    K
     
  7. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,901
    Likes mottatt:
    57,543
    Bonuspoeng:
    293
    Booking sitt Genius program gir deg livsvarig medlemsskap, jeg er visst level 2, som er det høyeste nivået. 2 nivåer, altså.
    upload_2019-9-23_14-50-59.png
     
    Liza, drsyk and democomputer like this.
  8. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,775
    Likes mottatt:
    10,107
    Bonuspoeng:
    183
    Er det denne du tenker på?
    Skjermbilde 2019-09-23 kl. 14.54.23.png

    Edit: slått på målstreken av @holmen
     
    drsyk, democomputer and holmen like this.
  9. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Hmmm, noen av dere sammenlignet tilbudene? Kanskje må fremover både dobbelt sjekk mellom Booking.com og Expedia, for best tilbud fremover...
     
  10. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,901
    Likes mottatt:
    57,543
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg ser ikke at Booking er så bra, sammenlignet med Expedia, men det er min vurdering.
     
    drsyk liker dette
  11. tobbens

    tobbens Medlem

    Innlegg:
    104
    Likes mottatt:
    117
    Bonuspoeng:
    43
    Sikkert lurt. Kan også være smart å sjekke i incognito-modus og med IP fra et annet land enn Norge. Har ikke testet selv, men har lest at hvis du f.eks. bruker IP fra et østblokk-land får du lavere pris enn hvis du har IP i Norge.

     
    drsyk liker dette
  12. Ddan

    Ddan Medlem

    Innlegg:
    151
    Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    28
    Sorry for "the interrogation" her ass, men 90k? Er det bare svære innkjøp som gjelder da, eller?
     
  13. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Takker for svare @holmen og @tobbens
    Kjører VPN heimat og kan velge div. servere...Skal leke meg litt fram og se hva vi får til. Blir nye MR periode 1.12.19-30.11.20, helg turer og hoteller, som må oppdrives;)
     
  14. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,830
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis det er mulig med time travel for SAS MC neste gang det doble poeng da, det er jo tydeligvis høyst usikkert hvor lenge det smutthullet fungerer....
     
  15. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,651
    Likes mottatt:
    34,853
    Bonuspoeng:
    293
    Systematisk bruk av egen økonomi for å maksimere inntjening i alle ledd. Dvs, alle utlegg gjennom kredittkort. Øke alle utlegg ved å legge ut for andre. Mens det var mulig, regningsbetaling gjennom Payr. Systematisk bruk av Viatrumf. Osv Osv osv.....
     
  16. Ddan

    Ddan Medlem

    Innlegg:
    151
    Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    28
    Ja, det skjønner jeg. Sånn helt generelt, men her var snakk om 90k på en helg. Må ha vært noen svære innkjøp!
     
  17. XIII

    XIII Senior Medlem

    Innlegg:
    749
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Man kan også planlegge litt strategisk. For eksempel med dobbelt poeng helg nå skal jeg betale trafikkskoklen til madame selv om hun ikke skal begynne før en måned. Eller prøver å tenke på ting som jeg uansett kommer til å kjøpe i de neste månedene og kjøper i helga..
     
    Ddan liker dette
  18. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,901
    Likes mottatt:
    57,543
    Bonuspoeng:
    293
    TIPS: Hvis man er medlem på SATS, så kan man betale medlemskapet med kort i kassen, i stedet for å betale med giro i banken (nå som Payr ikke funker). Jeg betalte for et år forrige gang det var doble poeng.
     
    Sxxiq, KRS, jgroneng and 1 other person like this.
  19. Oohbigbrain

    Oohbigbrain Medlem

    Innlegg:
    52
    Likes mottatt:
    18
    Bonuspoeng:
    8
    Nå var vel denne myntet på meg;) La meg si det sånn: Når storfamilien skal på felles ferietur (4 familier) er d jo naturlig å ta på seg rollen som «reisebyrå» og legge ut for samtlige. Og selvfølgelig betale den helgen det er doble poeng. Nå kan man jo i ettertid vurdere hvor lurt det er mtp nesten-kollaps av Ving, men vi kom oss på ferie:)
     
    Storbaba liker dette
  20. Ddan

    Ddan Medlem

    Innlegg:
    151
    Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    28
    Hah, bra dere kom dere avsted! Håper det blir en bra ferie! :)
     

Del denne siden