Spør litt for å se om jeg er ajour? Har : Curve (debuterte idag!) SAS MC premium Shell MC Widerøe MC (kun for bonuskampanjen) Bank norwegian (Pluss et båtplass andre MC som jeg må/bør kvitte meg med pga gjeldsregister) Vurderer amex etter nyttår. Spørsmålet er vel enkelt: Bør kona skaffe seg eget curve-kort og knytte det til pointearner-kortet?
1. Vurder Amex hvis omsetningen der potensielt er stor til opptjening og CT er noe du vil kunne utnytte. 2. Verv kona til Curve hvis hun handler i utlandet.
Tenkte kanskje curve til kona kunne være en fordel i forbindelse med disse doble poenge-helgene til SAS MC? (Timetravel?)
Beste strategi for deg baserer seg på subjektive mål. Så hvis du vil ha en vurdering av strategi må du også si noe om hva du vil oppnå med strategien. Altså : Jeg mener Amex er et glitrende mål for 2020 hvis du bruker opptjent CT for C/F flyvning til Auckland. Flyr du til Amsterdam i GO og bruker Amex CT mener jeg 4000kr året for det kredittkortet er bortkastet.
Takk for Feedback. Målet er mest mulig poeng for minst mulig innsats Startet i OKT 18, har flypremium business nå. Målet er #godstemning og minst 1 årlig business/first tur for kona og meg til uansett destinasjon. Fordelen jeg ser med amex er CT med SA contra flypremium som kun gjelder SAS og jo er nokså begrenset i både destinasjoner og billetter... men så var det prisen da.
ehh... Ok... Det å skaffe "alle" kredittkort er neppe en god strategi for alle. Jeg bruker kun amex elite, sas mc premium og saga til daglig og mener den er den beste kredittkortstrategien for meg fordi jeg vil prøve meg på lifetime gold.
Da sier jeg, dropp BankNorwegian visa. Muligens kan du droppe shell mc også, men det må du vurdere utifra hvordan hverdagen _din_ er.
Som nytt medlem som har opptjent en del allerede - kunne du forklart meg hvordan de fleste av dine poeng har kommet? Er det igjennom første dagligvarekjøp, spesialtilbud eller en tredje ting?
Enig. Selv har jeg fått mest poeng via bestilling av hotell via ViaTrumf/Expedia ( før jeg visste at Booking.com er så mye bedre). Tror det også er endel som kjøper inn og selger videre på finn.no eller liknende for å produsere omsetning på kortene. Men, de fleste holder vel slike hemmeligheter for seg selv for å unngå konkurranse.
Mine 2 cents på booking. Jeg har egentlig ikke så mye til overs for sånne "rentenisser", dvs de som lever at et mellomlegg på å være mellommann, men faktisk, så har jeg benyttet booking.com en del etterhvert, og er veldig fornøyd. Det er noen ganger at det har vært litt rotete beskrivelse av overnattingsstedet, men prosessen i seg selv er veldig funksjonell, og ikke minst er det veldig tydelig og enkelt å komme i kontakt med overnattingsstedet, noe som dessverre ikke er så enkelt noen ganger på kjedehotellene. Bakgrunnen til at jeg bruker booking.com er litt usikker. Jeg begynte vel med dem mer eller mindre som en tilfeldighet og siden har det ballet på seg. Jeg bruker dem fordi vi ofte reiser utenfor allfarvei, der hvor kjedene ofte ikke har noe. Slik som til jul så skal vi til Cook øyene og New Zealand, der har jeg booket direkte på kjedene (Hilton og Best Western hvor jeg har medlemsskap) der hvor de har hatt et tilbud, ellers har jeg brukt booking.com til alt fra resorter via motell til leiligheter. Har jeg funnet at overnattingsstedet har hatt tilbud selv og er rimeligere, har jeg gått direkte etter å ha funnet dem på booking.com, men det er ikke ofte faktisk. Unntaket er for BW, Hilton og Radisson (sølv) hvor jeg har status og noen poeng. Dette pga forumets erfaring at man mister fordeler når man booker via 3dje part. Jeg skulle gjerne fokusert på en enkeltkjede, men det funker dårlig med mitt reisemønster, da de enkelte kjende ofte ikke finnes. På BW har jeg livstid Diamant og p.t. har jeg gull med Hilton. Derfor har jeg valgt dem der hvor de finnes, men ellers blir det mye troløst. En annen årsak til at jeg er relativt troløs på hoteller er fordi jeg syns det er vanskelig, til tider, å oppfatte om jeg f.eks har fått oppgradering. Det å få utsikt den ene veien istedenfor den andre veien er ikke noe jeg egentlig oppfatter som oppgradering. Jeg skulle ønske at hotellene kunne merket rommene med kategori, slik kunne man selv sett og konstatert om man hadde fått oppgradering.
Så enig. Gidder ikke jage status på kjeder lenger. De "oppgraderingene" jeg fikk, de få gangene jeg hele tatt fikk noen da (im sorry Sir, hotel full Sir), var ikke mye å skryte av. Tror jeg kan telle på en finger de gangene jeg fikk oppgradering med Hilton Diamond f.eks.
Bruker kredittkort, betalte endel regninger i payr da det var mulig. Men størstedelen av opptjeningen (90k) kom på dobbelthelgen i mars Har ikke vurdert kjøp for å videreselge nei...