Beste Leiebilselskap for Coast to Coast Roadtrip i USA?

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av BendikHa, 11. febr 2015.

  1. BendikHa

    BendikHa Globetrotter

    Innlegg:
    437
    Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg ønsker å sette av sommeren til en roadtrip på tvers av USA. Planen er å starte i Boston eller New York og kjøre langs den nedre ytterkanten av landet slik at jeg får med meg østkysten og sørstatene.

    I den anledning skal jeg leie bil. Da jeg aldri har gjort dette før i Amerika trenger jeg noen innspill fra dere som har erfaring. Hva er det beste leiebilselskap er det beste?

    PS. Verdt å nevne er at jeg er 18 år.
     
  2. Reiseglad gutt

    Reiseglad gutt Nytt Medlem

    Innlegg:
    43
    Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    8
    National har hatt laveste one-way fee tidligere: $250.
     
  3. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Har du sjekket om du i det hele tatt får lov til å leie bil når du kun er 18 år, veldig mange leiebilselskaper som ikke leier ut til unge. Ellers så har jeg god erfaring med one way rentals hos Avis.
     
  4. Kjakan

    Kjakan Let There Be Dragons!

    Innlegg:
    1,235
    Likes mottatt:
    950
    Bonuspoeng:
    113
    Sjekk på http://www.rentalcars.com/ så ser du om du får lov og hva som er billigst.

    Edit: Sjekket tilfeldig valgt dag, og det står at fører må være minst 20 år.
     
    BendikHa liker dette
  5. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Av erfaring er det veldig få (hvis noen?) som lar deg leie bil når du er 18. Sixt har ikke young driver fee, som ofte kan koste like mye som leien i seg selv, men de krever at du er minst 21 og har hatt lappen sammenhengende i 2 år. Kravet i Norge er ofte også at du må ha hatt lappen i minst 2 år sammenhengende.
     
  6. ina_s

    ina_s Medlem

    Innlegg:
    55
    Likes mottatt:
    44
    Bonuspoeng:
    18
    Tror det er få som leier ut til 18 åringer, men dersom de gjør det blir det nok en temmelig dyr forsikring...!
     
  7. BendikHa

    BendikHa Globetrotter

    Innlegg:
    437
    Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    43
    Selv for 18-åringer?

    Ser ut som det dessverre blir vanskelig å leie bil da
     
  8. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    One way fee er nok one way fee uansett. I tillegg kommer det young driver fee, men du må som tidligere nevnt ha hatt førerkort sammenhengende i minst to år hos de aller fleste.
     

Del denne siden