Er ikke så bevandret på de forskjellige men generelt vært veldig fornøyd med osl utland premium. Kan hende jeg har andre preferanser på hva som er bra. Men rolig med gode stoler og godt med plass. I tillegg til å ha en enkel god servering syntes jeg denne har vært fin. Men nå er det "ødelagt" med oppdaterte stoler/utforming finner meg ikke til rette som jeg gjorde med den gamle layouten
OSLounge utland premium har betydelig og konsistent bedre kvalitet på maten enn vanlig OSLounge. Typ dyrere råvarer som sushi, røket laks, kyllingbryst, roastbeef. Lang bedre enn SAS gull, etter min smak. De har også sprit, samt 1 rød og 1 hvit vin fra flaske. Istedet for dispenser-vin som i OSLounge vanlig. Alltid Cava i premium, noen ganger i vanlig avd også. Eneste punkt hvor SAS gull kommer ut på topp, er variasjonen av viner. De pleier å ha et par røde, et par hvite, og en med bobler. Utenom dette siste (drikker sjelden den billige vinen i alle loungene uansett) er min rating slik: 1) OSLounge utland premium 2) SAS utland gull 3) OSLounge utland 4) SAS utland 5) OSLounge innland 6) SAS innland Man kunne sikkert laget en tabell med fasiliteter i de forskjellige, men dette endrer seg litt hele tiden. Så det ville bare vært et øyeblkkksbilde.
Bra forsøk, men den blir litt for generaliserende for de kompliserte lounge-reglene og unntakene som finnes F.eks gir bare noen få banker/kort tilgang med LoungeKey til OSL Lounge (Domestic), og du kan få tilgang til samme lounge med EB Gold/Dia - dersom du flyr WF på visse ruter
God oversikt! OSLounge domestic er dog ikke åpen for Handelsbanken feks. Mens det samme kortet har tilgang til International. Dermed gir dette en liten justering i tabellen, når det gjelder Loungekey som "ikke alltid er" Loungekey. Også verdt å merke seg at OSLounge international krever et utenlands boarding pass for samme dag. Mens SAS international og SAS gull vel slipper deg inn også med et domestic BP. Noen som kan bekrefte siste? Internasjonale BP slipper også inn i begge domestic loungene, om man forøvrig har tilgang dit og lyst på en lounge safari på OSL. Regler for inngang til OSLounge Domestic (fra Avinor.no): American Express Scandinavia (Amex Centurion og Platinum kort utstedt fra Norge, Sverige, Finland. Lounge Key* (kun Nordea Norway, SEB Norway, Sparebank1, DNB - oppgi at du har Lounge Key ved ankomst i resepsjonen) Dragon Pass (gjelder for opphold fra 2 timer før avgangstid i loungen) *Kredittkortet knyttet til Lounge Key må være utstedt av en av de norske bankene nevnt over. Tilgang via Lounge Key gjelder for opphold fra tre timer før avgangstid. Reisende må ha en gyldig billett fra OSL den aktuelle dagen. Og tilsvarende, men litt annerledes, regler for OSLounge International: American Express Scandinavia (Amex Centurion og Platinum kort utstedt fra Norge, Sverige, Finland. Lounge Pass Dragon Pass* Lounge Key* (Danske Bank, DNB, Handelsbanken, Nordea, SEB Selected, Sparebank1 - oppgi at du har Lounge Key ved ankomst i resepsjonen) *Kredittkortet knyttet til Lounge Key må være utstedt av Norske banker. Tilgang via Lounge Key gjelder for opphold fra tre timer før avgangstid. Reisende må ha en gyldig billett til en internasjonal flyvning fra OSL den aktuelle dagen. *DragonPass gjelder for opphold fra 2 timer før avgangstid i loungen
Vi har brukt OSL lounge via Nordea i mange år. Har alltid vært på den vanlige og synes ikke den er mye å skryte av. Sånn som jeg leser det i svarene her så har vi egentlig inngang i premium også?
Nei, Premium delen er bare for de med Amex Plat/Centurion eller som flyr Biz med de utvalgte selskapene PS: Jeg synes ikke Premium delen er så mye bedre at det bør være noe mål om å skaffe seg tilgang dit. Litt bedre mat og drikke, og den største fordelen er at det som regel er litt bedre plass
Jeg har vært i OSL Loungen en gang og var skuffet etter all omtalen her, jeg hadde heldigvis mulighet til å gå derfra og til SAS Gull.
Har vært der et par ganger selv, og synes også det var under pari. Synes også at utvalget av mat i premium-delen var dårlig. Den ene gangen jeg var der flyttet vi oss over til u-premium, for å få nok å spise. Kanskje mer ledige plasser i Premium, men det er det eneste. Etter omtalen fra enkelte her skulle man tro det var servering ved bordene og høy standard. Den gang ei.
Har ikke fersk erfaring her, men i januar 2023 fikk jeg i skranken beskjed om at avtalen med DNB var oppsagt, og at det nå var den vanlige delen som gjaldt. Etter en stund der ble jeg imidlertid gjestet inn i Premium av en medforumist med Amex, så fikk teste begge Skal jeg forstå deg dithen at Premium-avtalen for DNB PB nå er reetablert, slik at jeg kan påregne å komme inn der neste gang jeg dukker opp?
Takk for svar alle sammen. Da ser jeg at jeg ikke går glipp av noe. Synes som sagt ikke OSL lounge er mye å skryte av. Har vært på forskjellige tidspunkter og det er dårlig matutvalg, ofte dårlig kvalitet på maten (mye first price) også. SAS gull synes jeg er betydelig bedre. Men vi er jo forskjellige og har ulike preferanser. Bra noen er fornøyde med den. Som gratis alternativ via banken mens en venter på flyet er loungen helt grei å bruke.
Du og Eddie må ha vært spesielt uheldig. De gangene jeg har vært i OSL Premium så har de absolutt hatt mer spennende mat (og nok) enn SK OSL Gull. Litt mer på drikkevarer og, men ikke så voldsomt vil jeg si. Når det gjelder lokalet så støtter jeg ikke ovasjonene, det er på det jevne, og taper vel heller litt på at utsikten er stusslig. De som snakker om at den er stor, skjønner jeg ikke hvor har vært. Jeg opplever den heller som litt trang. Den er iallefall mindre enn gullstua. Jeg har ikke vært der etter oppussingen, men det gjør vel ikke stort med lokalets størrelse. Når det gjelder standard OSL, så... greit nok. Da syns jeg OSL innland høres mer spennende ut, må se om jeg blir å prøve den en gang.
Støtter meg til de skuffede mennene. Jeg har ikke vært nevneverdig imponert over den, merkbart trangere og mer følelse av trengsel enn hos SAS. Mat i lounge er som regel ikke noen enorm høydare uansett, og jeg har alltid klart å finne akseptabel mat jeg blir mett nok av hos naboen.
Jeg har ikke lovet servering ved bordene, men at de faktisk har proteiner tilgjengelig (i motsetning til SAS) og bedre kvalitet på maten generelt enn SAS gull i OSLounge Premium står jeg inne for. Etter minst et femtitalls besøk siste par år har jeg en viss erfaring der. Høres ut som du har vært veldig uheldig med besøket ditt.
Og jeg har heller ikke skrevet at du har lovet servering ved bordene. Men at etter omtalen fra enkelte (du føler deg visst truffet?) skulle man tro at det var servering ved bordene og høy standard. Det er det ikke. Kan godt hende at jeg har vært uheldig med de besøkene jeg har hatt i OSL lounge Premium, men jeg har gitt dem flere sjanser. Og etter å ha gitt dem flere sjanser, uten å få det jeg ønsker, så går jeg videre. Om andre er fornøyd, fint for dem. Skjønner at du reiser veldig mye (og må nevne det i hver eneste post du skriver her inne), men det er vel lov å ha andre meninger enn deg?
Jeg brukte opp "klippene" hos DnB PB i fjor, og slapp greit inn i Premium selv mot slutten av 2024 med Platinum Mastercardet fra PB. Nå i 25 har jeg, litt lat, bare brukt Amex Platinum istedet, for det gir fri bruk uten å tenke mer på saken. Det var PB Platinum du forsøkte? Saga har aldri gitt Premium, feks.
Det var da veldig så hårsår du er, da. Pust dypt og se lysere på ting Alle har lov til å ha sin egen mening, uten at du trenger å rakke ned på andre av den grunn. Jeg mener det var et poeng å nevne om jeg hadde vært der et par ganger eller femti, ja. Det sier jo noe om gjennomsnitts-opplevelsen over tid.