Hei, Hvordna velger dere å bruke dere eurobonus poeng? Det finnes jo flere alternativer. Hvor får man mest for poengene?
Min rekkefølge: Bonusreise Lufthansa first class til langt langt vekk. Bonusreise Innenriks i Norge på kort varsel. (eks. SVG-OSL-ALF/TOS/LYR/r for 10k poeng er vanvittig billig, pris ofte rundt 5k pr tur) Bounsreise i business til langt langt vekk.
1. CT med Lufthansa F 2. CT med Thai F 3. CT med SAS Biz 4. Lufthansa F 5. Thai F 6. SAS Biz 7. Hastebillett kort/mellom distanse 8. Spare til man har nok til en av de over i prioritert rekkefølge. 1 til og med 6 er selvfølgelig Long Haul og helst så Long Haul som mulig. 7 er for de tilfeller hvor jeg akkut må reise kort distanse privat innen 1-3 dagers frist og alt koster skjorta.
Sier meg enig i de ovenfor. Bortsett fra det som er nevnt, bruker jeg å hamstre innenriksbilletter når det er salg og halv pris. Har vel vært to ganger så langt i år (en gang i GO og en gang i PLUS?). Bestiller da ofte en del, slik at jeg har litt å velge mellom etter når det passer å f.eks. ta en helg "hjemme". For de er jo avbestillbar, også i GO. Det er kanskje den beste bruken om man skal spare penger på bonuspoeng hvis man spør meg, men når det kommer til opplevelsen vil jeg definitivt si Lufthansa F!
Etter at SAS reduserte fra 140' til 100' i biz til Asia synes det blir uslåelig value for money, unnskyld poeng. Bestilte akkurat CT for 2 til 100' og 1000 kroner til Hong Kong.
Kan jeg spørre om perioden dette er booket i ? Det er jo vanskelig å finne 2 C-seter på SK avgangene.
Var tidlig ute og bestilte for påsken 2017. Vil vel etterhvert vurdere å oppgradere til F, men ikke så fristende lenger når differansen er økt fra 50' til 90' poeng.
Han tenker sikkert med LH enten via MUC eller FRA. Kan dog anbefales... SK flighten hjem fra HKG er drit-kjip mtp. tidspunkt og service opplegg.
Hvilken dato? Jeg er med i biz 17. juli. Jeg har flydd ruten én gang tidligere, og hadde ingenting imot å få servert en tidlig lunsj på vei hjem. Greit, det er tidlig avgang, men det er også deilig å sove litt etter maten og begynne justeringen til ny tidssone. Det er også supert å være hjemme på ettermiddagen lokal tid og kunne pakke ut og slappe av før det er byssanlull i egen seng.
Vi reiser også 17.7. Du ser meg med en inedsideflyer-tag på sekken og et døgnvill blikk i øyet etter 30 timer uten søvn og 7-8 timer i UA eco
Uff da. Høres grusomt ut. Jeg burde være frisk og opplagt i 4D med briller og Panama-hatt , men hvis det dukker opp et annet og bedre award-alternativ de neste dagene så blir SAS ditchet til fordel for noe annet. Reiser sammen med en som begynner å bli "lei" SAS business og vil prøve noe nytt
Det er grusomt. Det verste er at vår innkommende flight har ledig award i Biz men jeg får ikke booket om pga en teknisk begrensning.
Har nettopp sendt min datter til farmor i nordnorge. Trd-boo-skn t/r. Dette var en tur Widerøe hadde funnet ut at dem måtte ha 5500kr for (!) Brukte istedenfor 5000 eb poeng og 328kr i skatter og avgifter. Dette mener jeg kanskje er den beste utnyttelse jeg har hatt av eb poeng. Om du ikke har en datter med farmor i nord eller lignende, så er jeg enig i at F IC og CT er det såm gir mest valuta for poengene denne type regnestykke gjør det også mye lettere å få aksept for en (eller fler) egotrip til HKG o.l. "Men barna skal jo til nordnorge. Selvfølgelig må far en tur til Hong Kong først"