Beste måten å finne tilgjengelighet i C hos SAS?

Tråd i 'Bonushjelp' startet av jordbaersylte, 10. mai 2018.

1. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,988
    Bonuspoeng:
    113
    Del gjerne dine erfaringer :) Har nå opptjent de poengene jeg trenger til en USA-tur neste vår, så greit å vite optimal fremgangsmåte :)

2. democomputer

democomputer Senior Medlem

Likes mottatt:
    6,024
    Bonuspoeng:
    183
    Will do. Må bare bikke 100k poeng først. 2k poeng manglet sist jeg sjekket :)

K

3. Gnilre

Gnilre Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    2,496
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg booket på sas.no ca 330 dager før OSL-CPH-SFO med retur EWR-OSL dagen etterpå. 14 dager senere ble det ledig LAX-ARN-OSL slik at jeg får en 14-dagers ferie. Jeg fikk ikke til å endre bookingen på sas.no, mulig at problemet var at jeg da var nede på langt under 100.000 poeng, eller så går det rett og slett ikke. Løsningen ble å ringe sas og få de til å endre billettene, noe som kostet ca 150 kr pr pers. For en såpass bra tur med alle leg i business var det greit for meg.

indahla and DanH like this.
  4. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,988
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for input. Jeg har forstått det slik at poengreiser alltid kan endres gebyrfritt på sas.no, men da er det tydeligvis ikke slik. Veldig greit å vite.

5. jordbaersylte

jordbaersylte Medlem

Likes mottatt:
    69
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg har fått endret en bonusreise på SAS.no. Jeg endret først utreise og "lagret" så prøvde jeg å endre retur. Men det gikk ikke. Måtte da ringe inn. Mulig det bare er mulig å gjøre en endring på bookingen?

6. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    22,812
    Bonuspoeng:
    293
    Du betale 60.000 poeng pr. pers?

7. Gnilre

Gnilre Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    2,496
    Bonuspoeng:
    93
    SAS hele veien. Har brukt CT, så da er det 100.000 poeng, eller 50.000 per person.

8. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    22,812
    Bonuspoeng:
    293
    Ah :)
    Tenkte det var Fly Premium.

9. democomputer

Likes mottatt:
    6,024
    Bonuspoeng:
    183
    Det stopper pga manglende poeng når jeg prøver å gjøre endringer.

Jeg har booket en tur til SFO via CPH og retur fra ORD via ARN til våren. Brukt CT og 100k poeng. Ganske tomt på konto etterpå. Når jeg prøver å gjøre endringer på web er den optimistisk og sier at den skal refundere 200k poeng. (Også om jeg bare prøver å endre hjemreisen.) Progresjonen går fint helt til siste bekreftelse da kommer det feilmelding med beskjed om at kontoen har for få poeng.

Det ser ikke ut til at det går an å endre destinasjon.

K

Attached Files:

10. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    22,812
    Bonuspoeng:
    293
    Hm.. Jeg når nok 180.000 poeng før jeg skal bestille tur til USA neste år for 2 voksne og 2 barn (har Fly Premium nivå 4) men hvis jeg må bestille enkeltreiser hver vei har jeg ikke nok..

11. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,988
    Bonuspoeng:
    113
    Skal bestille tur til USA om et lite år, og tenkte å gjennomføre bestilling av tur kommende uke (330 dager før) og retur påfølgende uke. Hva er beste prosess for å få begge ønskede avgangene og slå sammen tur/retur slik at det totalt belastes 60k eb per person? Har ca. 170.000 eb nå, så har «råd» til å legge ut enveisprisen for hver av de to reisende inntil tur/retur slås sammen.

12. gzegorz

gzegorz Nytt Medlem

Likes mottatt:
    31
    Bonuspoeng:
    18
    Hei,
    jeg har gjort det du skriver for 3 t/r til Miami i Januar 19, ventet til 330 dager før, booket utreise for 2 pers - 72 000 poeng, ventet to uker til og så booket hjemreise for 72 000. Har så langt slått sammen èn av reisene, det kostet 2x150,- NOK og må gjøres via tlf til SAS. Fikk da refundert 24 000 poeng (144 000- 120 000 = 24 000) , som følge av at de kombinerte to bookinger til èn. Dette gjorde jeg i mars 2018. Problemet som kom opp nå i juni, var at SAS endret ruteplan, slik at vi nå må via Arlanda i stedet for direkte fra OSL, så jeg venter nå på ny runde med bonusbilletter for å prøve å bytte til direkterute fra Oslo.

Poenget mitt er at hvis du ikke trenger de 24 000 poeng refundert umiddelbart, ville jeg ventet til det er ganske kort tid til avreise med å slå bookingene sammen, slik at du har fleksibilitet til å endre og ikke må ut med NOK 300 for noe som SAS plutselig kan endre.

Håper det er til hjelp

Gullars and indahla like this.
  13. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,988
    Bonuspoeng:
    113
    Veldig god hjelp! Da trenger jeg 144.000 tilgjengelig hvilket omgjøres til 120.000 for 150 NOK x 2. Tar ellers med meg rådet ditt om å gjøre endringen nærmere avreise, men tror kanskje jeg tar det tidligere ettersom jeg vil behøve poengene til en CT-tur ;)

14. democomputer

Likes mottatt:
    6,024
    Bonuspoeng:
    183
    Hehe, da har de returnert 100k poeng uten å kansellere turen. Dette ble tydeligvis vanskelig for automatikken. Kanskje jeg skal endre den et par ganger til så har jeg plutselig 200k tilgjengelig og endringene går gjennom!

K
    PS: Ingen moralisering, jeg oppfører meg nok.

Del denne siden