Om ett par dager går turen hjemover med Turkish i Biz fra Singapore til Istanbul. I den forbindelse får vi noen timer på flyplassen før avreise og jeg lurer derfor på om noen her inne har noen tanker om hva som er beste lounge i Terminal 1 for en med *A Gold og som reiser i Biz med madamen og en liten datter? Ev. om det finnes bedre *A lounger for oss i en av de andre terminalene? Takk for svar!
Utvalget er ikke enormt. Det er vel Singapore sin Krisflyer Gold Lounge som er den beste, mener jeg. SilverKris-loungene er vel fortsatt forbeholdt Singapore Business?
SATS Premier T1? http://onemileatatime.boardingarea.com/2016/07/08/review-sats-premier-lounge-singapore/ SQ sine *G er ikke spesielt spennende, og basert på bildene ser den over mye bedre ut. TK Business bør gi tilgang.
Ankom Terminal 2 vel og merke.. i forrige uke og hadde connecting og 2 timer å slå i hjel. Flyr med Singapore og Biz, kan varmt anbefale SilverKris der i hvertfall.. http://www.singaporeair.com/en_UK/us/flying-withus/before-the-flight/lounges/silverkris/ Er der igjen i morgen
T1 på Changi har lite Star Alliance utenom Thai og Turkish og ingen KrisFlyer Gold Lounge. Du kan bruke SATS og TG lounge (sjekk åpningstider). Det er kjapt å ta Skytrain bort til T3 som er et fint sted å oppholde seg, med mye å utforske for store og små. changiairport.com/en/airport-experience
Kom deg til T3 og Krisflyer Gold lounge. Der finner du en fantastisk buffet, som til og med byr på... Soft Flora! Virkelig bra matutvalg og dusjer, selv om det sikkert finnes andre som har bedre sitteplasser og komfort. Massasjestolene på Sats Premier så definitivt bra ut de også da
Når jeg søker via *A siden så får jeg kun opp følgende: Royal Silk Lounge Royal Silk Lounge International Terminal 1 3rd Floor,near West Immigration S/0515-0740, 1025-2040W/0530-0810, 1025-2100 SATS PREMIER LOUNGE Contracted (Business) Terminal 3 3,A1-8 After immigration within 5 mins by walk 24 Søkte på EBD + Turkish Biz
Takk for alle tips folkens! Vi har begge Priority Pass også om det skulle bety noe. Men med såpass mange timer på flyplassen så kan det hende at vi like godt kan starte med T3 etter at vi har fått sjekket inn og så bevege oss tilbake mot T1 når det nærmer seg avreise.
Gammel tråd, men jeg drar den opp igjen, ettersom Changi er aktuell igjen rett over sommeren. Spørsmål; Er det SilverKris eller KrisFlyer Gold som er best, om man kan velge?
Hmm .. mange Changi eksperter her. Jeg stopper innom noen timer i Mai, flyr inn med LH og videre med SilkAir (SQ billett) i economy. Får jeg da adgang til lounge med *G? Spm. er vel mest om det er opperator eller flight nummer (SQ) som er avgjørende når jeg skal i lounge? Og får jeg poeng for reisen?
Nei. SilkAir er ikke med i Star Alliance, og du får ikke fordeler der, såfremt du ikke har Gull i Singapore Airlines sitt program. For lounge kan du bruke Priority Pass.
Lounge og miles kun med SQ*G (KrisFlyer Gold). Samme løsning hos TG og Thai Smile (WE). Noen reiser med transit SIN gir lounge access 2 timer (eller voucher 20 SGD): changiairport.com/en/passenger-guide/transit/changi-transit-programme singaporeair.com/plan-travel/changi-transit