Bestille bonusbilletter tur nå - retur senere

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av obay, 11. jan 2018.

  1. obay

    obay Senior Medlem

    Innlegg:
    1,300
    Likes mottatt:
    5,029
    Bonuspoeng:
    183
    Hei,

    Er på jakt etter 4 bonusbilletter omtrent 11 mnd frem i tid.
    Ser at jeg klarer nå å skaffe 4stk billetter TUR men ingen retur enda (ettersom det ikke er gjort tilgjengelig). Dette er SAS og med SAS MC rabatten (ikke CT)

    1) Går det an å booke de 4 billettene TUR i dag og så RETUR senere?
    Såfall -> hvordan får en da booket retur? Må en ringe inn?

    2) Kan det være lurt å gjøre bestilling på 2 og 2 personer?
    Tenker da spesielt om det kun åpnes 2 billetter på retur, så kan jeg booke denne med den ene bestillingen og at det dermed åpnes flere etterhvert .. ?
     
    Leon and TOSflyer like this.
  2. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
    Ville ha ringt inn ja. Book enveis først, så endre den til t/r senere. Gjort dette selv med CT uten problem. Burde ikke være noe annerledes for MC Premium
     
  3. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,645
    Likes mottatt:
    21,690
    Bonuspoeng:
    293
    Er det gebyr for å endre til t/r ?
     
  4. sness

    sness Medlem

    Innlegg:
    178
    Likes mottatt:
    326
    Bonuspoeng:
    63
    Relatert spørsmål: Det slippes ofte 2 billetter i SAS C langt fram i tid, deretter slippes det flere seter noe mer sporadisk, etter hva jeg kan se.

    Hvis man er på jakt etter >2 seter, er det mulig å booke 2 først, for å sikre seg disse, og deretter legge til flere reisende senere?
     
  5. haifinn

    haifinn If u are bored flying, your standards are too low

    Innlegg:
    1,382
    Likes mottatt:
    12,082
    Bonuspoeng:
    183
    Prøvde dette- bestilte først for kone og meg osl-mia. To uker etterpå la jeg inn en bestilling til for en passasjer til(sønn på 17år). Ringte SAS gulltelefon. HEELT umulig å få nytt bookingnummer for alle tre. Fikk ordnet seter ved siden av hverandre så tenkte ikke noe mer på det.
    Ble krise da flyet ble kansellert. Da ville de sende 17 åringen aleine osl-cdg-mia, og voksne osl-lhr-mia. Et jævla rot når ikke alle reisende stod på samme booking.. endte opp med et flymareritt og 33 t forsinkelse.
     
    Leon and sness like this.
  6. prisjeger

    prisjeger Travelhacker wannabe

    Innlegg:
    326
    Likes mottatt:
    382
    Bonuspoeng:
    63
    Endret min egen booking etter å ha lest om dette, så nå står datteren min (14) på booking sammen med en voksen... Så takk for at du delte opplevelsen, @haifinn du har min fulle sympati med alt som gikk galt på den turen! Håper det var en engangsopplevelse!!!
     
    sness and haifinn like this.
  7. AndreAa

    AndreAa Medlem

    Innlegg:
    128
    Likes mottatt:
    73
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg fikk ikke lagt til retur på en tur reise som var bestilt, mener trikset er å bestille en random retur reise fra ett sted med ledig tilgjengelighet for så å endre denne når returen du ønsker åpner seg.

    Ellers vil det ligge som to separate bookinger med ulikt bookingnummer og priset som to enkeltreiser.

    Jeg prøvde to ulike kundebehandlere og det var hvertfall svarer jeg fikk.
     
    Trent600 and haifinn like this.
  8. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,981
    Likes mottatt:
    10,829
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg bestilte retur senest denne uka for en tur til SFO. Første agenten ville ikke, men jeg ringte inn på nytt og da var det ikke noe problem.
     
  9. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,484
    Likes mottatt:
    34,299
    Bonuspoeng:
    293
    Ring inn når du skal booke returen, ikke book på nett selv. selv om det er 2 billetter som kommer ut på ønskede dager og ikke 4. Regner med at dere er en familie så da er det vel fornuftig å booke et barn og en voksen på returen, og i verste fall for 2 bookinger sånn at hvis det skjer noe så er dere med hvert deres barn. Om man så får 4 seter som ikke er på rad kan man jo alltid bytte rundt både med medpassasjerer på den enkelte turen og på hvem som vil sitte med hvem når.
     
  10. prisjeger

    prisjeger Travelhacker wannabe

    Innlegg:
    326
    Likes mottatt:
    382
    Bonuspoeng:
    63
    Veldig bra tips! Hadde ikke tenkt på dette før!
     
  11. awt

    awt Senior Medlem

    Innlegg:
    780
    Likes mottatt:
    1,904
    Bonuspoeng:
    93
    Da har jeg endret en Fly Premium tur-billett til tur-retur (HAU - EWR, fem pax).

    Selv om jeg har lest andre har gjort det er man (ihverfall jeg) alltid litt småskeptisk, men det var absolutt null problem.

    Fikk tilbake opprinnelig poengsum, og ble trukket for ny, samme med avgifter.

    Måtte betale 150,- i endringsgebyr (er ikke diamant) pr. pers. Argumenterte med at dette ikke var mulig på nett, men det hjalp lite. Man kunne visst ikke bruke det argumentet når man skulle legge til en retur av en eller annen grunn.
     
  12. furlong

    furlong Senior Medlem

    Innlegg:
    873
    Likes mottatt:
    715
    Bonuspoeng:
    93
    Det er jo ganske enkelt egentlig . Book den turen du vil, så booker du bare en eller annen vilkårlig retur dagen etterpå. Returen endrer du til den dato du ønsker når dette åpner seg.
    Endringsgebyr tilfaller uansett om du endrer fra enveis til t/r, men du slipper dialogen og usikkerhet hvorvidt Premium eller CT er gjeldende .
     
  13. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,693
    Likes mottatt:
    21,773
    Bonuspoeng:
    293
    Be om tilbakebetaling på sas.no/feedback.
     
    awt liker dette
  14. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,334
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Funker dette?
    Jeg har måttet punge ut med 600kr x2 for å endre en flight..
     
  15. awt

    awt Senior Medlem

    Innlegg:
    780
    Likes mottatt:
    1,904
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har sendt inn nå, så får vi se.
     
  16. awt

    awt Senior Medlem

    Innlegg:
    780
    Likes mottatt:
    1,904
    Bonuspoeng:
    93
    Kom ikke så langt der.

    Thank you for contacting SAS Customer Care.

    We handle all matters after your trip is completed.

    You have contacted us regarding a pre-travel matter and this can only be handled by SAS Customer Contact Center or your travel agency.


    Noem som vet om de kan kontaktes pr. mail? Finner kun telefonnummer på hjemmesiden.
     
  17. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,306
    Likes mottatt:
    35,182
    Bonuspoeng:
    293
    E-post til SAS? Haha, hvilket århundre tror du hovedkvarteret på Frösundavik lever i? Ikke det 21. i alle fall... :rolleyes:

    Dersom du er EBG kan du prøve [email protected]/se/dk (.dk gir ofte hurtigst svar). Er du EBD skriver du til [email protected]/se/dk. Disse svarer vel i ukedagene mellom 07 og 17.

    Ellers er det telefon som gjelder. o_O
     
    jgroneng liker dette
  18. awt

    awt Senior Medlem

    Innlegg:
    780
    Likes mottatt:
    1,904
    Bonuspoeng:
    93
    Kom ikke på gullmailen, tror jeg gir den danske et forsøk. :)
     
  19. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,785
    Likes mottatt:
    57,133
    Bonuspoeng:
    293
  20. awt

    awt Senior Medlem

    Innlegg:
    780
    Likes mottatt:
    1,904
    Bonuspoeng:
    93
    Sende Mail til norsk gullmail, og fikk svar på svensk, fra en svenske som befant seg i Sverige (i følge signaturen).

    Uansett, fikk ikke refundert gebyrene da jeg tross alt kunne ha avbestilt turen, og så bestilt den på ny som tur-retur. At bonusbilletene nødvendigvis ikke blir tilgjengelige igjen ved å gjøre det på denne måten er visstnok ikke så farlig.

    ...så, som nevnt av flere, book heller en dummy-hjemreise om du har mulighet til det.
     

Del denne siden