Hei, Er på jakt etter 4 bonusbilletter omtrent 11 mnd frem i tid. Ser at jeg klarer nå å skaffe 4stk billetter TUR men ingen retur enda (ettersom det ikke er gjort tilgjengelig). Dette er SAS og med SAS MC rabatten (ikke CT) 1) Går det an å booke de 4 billettene TUR i dag og så RETUR senere? Såfall -> hvordan får en da booket retur? Må en ringe inn? 2) Kan det være lurt å gjøre bestilling på 2 og 2 personer? Tenker da spesielt om det kun åpnes 2 billetter på retur, så kan jeg booke denne med den ene bestillingen og at det dermed åpnes flere etterhvert .. ?
Ville ha ringt inn ja. Book enveis først, så endre den til t/r senere. Gjort dette selv med CT uten problem. Burde ikke være noe annerledes for MC Premium
Relatert spørsmål: Det slippes ofte 2 billetter i SAS C langt fram i tid, deretter slippes det flere seter noe mer sporadisk, etter hva jeg kan se. Hvis man er på jakt etter >2 seter, er det mulig å booke 2 først, for å sikre seg disse, og deretter legge til flere reisende senere?
Prøvde dette- bestilte først for kone og meg osl-mia. To uker etterpå la jeg inn en bestilling til for en passasjer til(sønn på 17år). Ringte SAS gulltelefon. HEELT umulig å få nytt bookingnummer for alle tre. Fikk ordnet seter ved siden av hverandre så tenkte ikke noe mer på det. Ble krise da flyet ble kansellert. Da ville de sende 17 åringen aleine osl-cdg-mia, og voksne osl-lhr-mia. Et jævla rot når ikke alle reisende stod på samme booking.. endte opp med et flymareritt og 33 t forsinkelse.
Endret min egen booking etter å ha lest om dette, så nå står datteren min (14) på booking sammen med en voksen... Så takk for at du delte opplevelsen, @haifinn du har min fulle sympati med alt som gikk galt på den turen! Håper det var en engangsopplevelse!!!
Jeg fikk ikke lagt til retur på en tur reise som var bestilt, mener trikset er å bestille en random retur reise fra ett sted med ledig tilgjengelighet for så å endre denne når returen du ønsker åpner seg. Ellers vil det ligge som to separate bookinger med ulikt bookingnummer og priset som to enkeltreiser. Jeg prøvde to ulike kundebehandlere og det var hvertfall svarer jeg fikk.
Jeg bestilte retur senest denne uka for en tur til SFO. Første agenten ville ikke, men jeg ringte inn på nytt og da var det ikke noe problem.
Ring inn når du skal booke returen, ikke book på nett selv. selv om det er 2 billetter som kommer ut på ønskede dager og ikke 4. Regner med at dere er en familie så da er det vel fornuftig å booke et barn og en voksen på returen, og i verste fall for 2 bookinger sånn at hvis det skjer noe så er dere med hvert deres barn. Om man så får 4 seter som ikke er på rad kan man jo alltid bytte rundt både med medpassasjerer på den enkelte turen og på hvem som vil sitte med hvem når.
Da har jeg endret en Fly Premium tur-billett til tur-retur (HAU - EWR, fem pax). Selv om jeg har lest andre har gjort det er man (ihverfall jeg) alltid litt småskeptisk, men det var absolutt null problem. Fikk tilbake opprinnelig poengsum, og ble trukket for ny, samme med avgifter. Måtte betale 150,- i endringsgebyr (er ikke diamant) pr. pers. Argumenterte med at dette ikke var mulig på nett, men det hjalp lite. Man kunne visst ikke bruke det argumentet når man skulle legge til en retur av en eller annen grunn.
Det er jo ganske enkelt egentlig . Book den turen du vil, så booker du bare en eller annen vilkårlig retur dagen etterpå. Returen endrer du til den dato du ønsker når dette åpner seg. Endringsgebyr tilfaller uansett om du endrer fra enveis til t/r, men du slipper dialogen og usikkerhet hvorvidt Premium eller CT er gjeldende .
Kom ikke så langt der. Thank you for contacting SAS Customer Care. We handle all matters after your trip is completed. You have contacted us regarding a pre-travel matter and this can only be handled by SAS Customer Contact Center or your travel agency. Noem som vet om de kan kontaktes pr. mail? Finner kun telefonnummer på hjemmesiden.
E-post til SAS? Haha, hvilket århundre tror du hovedkvarteret på Frösundavik lever i? Ikke det 21. i alle fall... Dersom du er EBG kan du prøve [email protected]/se/dk (.dk gir ofte hurtigst svar). Er du EBD skriver du til [email protected]/se/dk. Disse svarer vel i ukedagene mellom 07 og 17. Ellers er det telefon som gjelder.
Sende Mail til norsk gullmail, og fikk svar på svensk, fra en svenske som befant seg i Sverige (i følge signaturen). Uansett, fikk ikke refundert gebyrene da jeg tross alt kunne ha avbestilt turen, og så bestilt den på ny som tur-retur. At bonusbilletene nødvendigvis ikke blir tilgjengelige igjen ved å gjøre det på denne måten er visstnok ikke så farlig. ...så, som nevnt av flere, book heller en dummy-hjemreise om du har mulighet til det.