Bestilt Chicagotur på jubileumstilbud. Vil av i CPH på vei hjem.. hvordan?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Joffer, 13. sept 2016.

Tags:
  1. Joffer

    Joffer Nytt Medlem

    Innlegg:
    44
    Likes mottatt:
    10
    Bonuspoeng:
    8
    Ble SAS Plus til Chicago.. for godt tilbud til å la være :)

    Anyway. Jeg kommer hjem fra Chicago via CPH-OSL-KRS 29. november.. (ugh.. ble mange flights).. Men jeg vil egentlig av i CPH for å rekke et seminar i Kjøben dagen etter (30.november, kl 08:00). Flyet lander i KRS 17:50 og siste ut går 18:25. Det er for tight til å satse på at vi lander godt før tida for å snu i gaten..

    1. Er det mulig å ringe SAS og bare be dem fjerne de to siste flightene (CPH-OSL,OSL-KRS)? Eller er det som jeg antar at da vil SAS ønske å kansellere hele turen og rebooke sannsynligvis uten at jeg får nyte av 70års-tilbudet (som går ut i morgen også btw)?
    2. Om jeg antar 1) ikke er mulig, har noen bedt om å få innsjekket bagasjen sin til en flyplass som ikke er destinasjon (CPH i dette tilfellet) og så bare ditche resten av flighten? Ditche er jo ikke vanskelig, men kjekt å ha med bagasjen..
     
  2. Robamu

    Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

    Innlegg:
    972
    Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Tror du kan be om å bare sende bagasjen til CPH. Også hoppe du bare av der :) vet ikke om det mulig å kansellere deler av reisen.. Men du kan jo prøve
     
  3. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,144
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Støttes ! Evt. kun håndbagasje, lettere sagt enn gjort.
     
  4. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,801
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    113
    Du kan ringe inn og bestille uten siste to segmenter. Du sparer også litt i skatter og avgifter. Så avbestiller du bare den bestillingen du allerede har.

    Gjør det før imorgen så får du tilbudet :)
     
  5. Joffer

    Joffer Nytt Medlem

    Innlegg:
    44
    Likes mottatt:
    10
    Bonuspoeng:
    8
    Skal ringe i morgen og høre om jeg kan få bestilt KRS-ORD/ORD-CPH i tillegg og så avbestille bare den andre etterpå. Litt mindre i skatter er jo en fordel.
    Når det er sagt så bør jeg muligens klare å pakke alt i en håndbagasjekoffert.. 7 dager.
    Takk for svar.
     
  6. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Burde være null problem å få shortsjekket bagasjen og hoppe av i CPH.
    Har gjort dette på OSL flere ganger, gir som regel beskjed i gaten at jeg må frastå fra min flight på grunn av endrede planer/jobb eller hvasomhelst..
    Dog som regel innenriks.
     
  7. rkvalvaa

    rkvalvaa Aktivt Medlem

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    665
    Bonuspoeng:
    93
    Bør ikke være noe problem å gi beskjed ved innsjekk om at bagasjen kun skal til CPH. Jeg gjorde dette på vei hjem fra HKG tidligere i år, bagasjen ble kun sendt til Stockholm da jeg skulle på jobb der dagen etter, så slapp jeg å reise hjem til Bergen via Osloog snu i døren. Var helt greit for de under innsjekk og hun sjekket meg da ikke inn på siste flightene, ARN-OSL-BGO.
     
  8. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    SAS gjør nok dette, lar deg sjekke til CPH only.
    Tilbake i 2005 hadde jeg en tilsvarende situasjon med Luftwaffe. Billetten var SFO - MUC - OSL. Jeg hadde fått en krisesak og måtte av i MUC.
    Var ikke snakk om å få Luftwaffe med på det. Enden på visa ble en enveisbillett SFO - MUC. Juling skulle dem hatt.
     
  9. miura

    miura Aktivt Medlem

    Innlegg:
    430
    Likes mottatt:
    595
    Bonuspoeng:
    93
    Du kunne vel bare hoppa av i MUC? De ville ikke ha sendt bagasjen din til Oslo uten at du var ombord.
     
  10. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Joda, det ville de. Det er ikke sant at de ikke sender fly avgårde med bagasje hvor eierne ikke er ombord. Hvordan skulle de ellers få ettersendt feilsendt bagasje?

    Uansett, om de hadde tatt den ut, så ville den neppe havnet på bagasjebåndet med det første :)
     
  11. miura

    miura Aktivt Medlem

    Innlegg:
    430
    Likes mottatt:
    595
    Bonuspoeng:
    93
    Mener at det er et ganske strengt internasjonal reglement på akkurat det der. Når flyselskapet ettersender bagasjen din fordi den ble forsinket/rotet vekk et annet sted er de fritatt det samme reglementet. Har opplevd utallige ganger at vi må vente på at en koffert må bli sporet opp og lastet av et fly pga. noshow.
     
    RoadKing liker dette
  12. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Kjenner en som ble stående fast i sikkerhetskontrollen og ikke hadde kapasitet til å løpe ut på gate 19.
    Bagasjen ble ikke plukket av flyet, selv om vedkommende ble nektet å gå ombord. Kom til gaten før brua var koblet vekk, men ingen bønn.
    Dette var antakeligvis fordi reisefølget var med flyet..
    Enden på visa var at vedkommende måtte kjøpe ny billett med SAS og var fremme først, ettersom Norwegians fly mellomlandet i Tromsø på vei nord.

    Ironisk nok var vedkommende den første på flyplassen, men på grunn av manglende evne til å løpe ble det også eneste som ikke fikk bli med...

    Nesten samme skjedde med meg par år siden, ble nektet boarding selv om det var folk i trappa på vei inn på flyet. Ikke rart man sokner til SAS om ikke prisen blir helt idiot..
     
  13. Joffer

    Joffer Nytt Medlem

    Innlegg:
    44
    Likes mottatt:
    10
    Bonuspoeng:
    8
    Ringte SAS i dag og sjekket opp. Ble en lang halvtime på telefonen. Jeg spurte om det var mulig å bestille KRS-ORD/ORD-KRS men avbryte i CPH. Det var ikke mulig. Deretter sjekket fyren om jeg kunne ha en stop-over i CPH. DET gikk derimot helt fint, selv 4 dager. Men for min del så ble det ikke aktuelt siden det ikke var SAS Plus, kun monkey class ledig. Så nå blir det å hoppe av i CPH.

    Et par andre ting i samme slengen jeg kan nevne:
    - Hvorfor finner ikke SAS Eurobonus samme reiser som jeg gjør på nett? Jeg så KRS-CPH-ORD/ORD-CPH-KRS. I går når jeg bestillte via telefon (som saken omhandler), så satt jeg å så på skjermen min og fant nevnte reise med ledig SAS Plus. Problemet var at prisen for Plus ble 100K bonuspoeng (ingen rabatt altså) mens SAS Go ble 18K, altså rabattert. Så jeg måtte ringe. Men denne ruten fant altså ikke vedkommende på telefonen. Eneste han klarte var å sende meg KRS-OSL-ARN-ORD / ORD-CPH-OSL-KRS !! Så det blir å hoppe av i CPH.
    - Satser på å pakke min Samsonite håndbagasjekoffert.. tar en del og så slipper jeg problem med bagasje.. men ellers så regner jeg med det går greit å bare sjekke den inn til CPH..


    Fikk du igjen avgifter? Bare nygjerrig. Kanskje å ansees som tapt de få kronene?
     
  14. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Du kan risikere å bli belastet kostnaden for reisen du utfører istedenfor den du har kjøpt.
    Det blir i noen tilfeller dyrere så jeg ville ansett det for tapt og latt det ligge.
     

Del denne siden