Betal i utenlandsk valuta og få 10 poeng ekstra

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av SVG_flyer, 18. juni 2018.

  1. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,075
    Likes mottatt:
    3,272
    Bonuspoeng:
    113
    Hei folkens,


    fikk nettopp denne emailen fra sas, med følgende beskjed:

    Fordelaktig ferieshopping. Med SAS Eurobonus MasterCard får du i hele juli 25 Ekstrapoeng per 100kr (normalt 15 poeng) og med MasterCard Premium får du 30 Ekstrapoeng per 100kr (normalt 20 poeng)- når du betaler utenlansk valuta.

    [​IMG]
    BETAL I UTENLANDSK VALUTA OG FÅ 10 POENG EKSTRA
    Fordelaktig ferieshopping! Med SAS EuroBonus Mastercard får du i hele juli 25 Ekstrapoeng per 100 kr (normalt 15 poeng) og med Mastercard Premium får du 30 Ekstrapoeng per 100 kr (normalt 20 poeng) – når du betaler i utenlandsk valuta.

    Mastercard: Eff.rente kr 15’: 28,62 % o/12 md. kr 16 786. Mastercard Premium : Eff.rente kr 50’: 30,95 % o/12 md. kr 57 278.

    Du må registrere deg på registrer knappen og da får du opp følgende:

    TAKK FOR DIN PÅMELDING!
    Vi har registrert påmeldingen din, og i hele juli får du 10 poeng ekstra per 100 kr når du betaler i utenlandsk valuta med ditt SAS EuroBonus World Mastercard eller SAS EuroBonus World Mastercard Premium.*

    *) Gjelder ikke for kontantuttak. Husk at når du handler på nett så godkjenner du at beløpet trekkes fra kortet ditt, mens selve transaksjonen ofte gjennomføres senere. Det er dato for transaksjonen som ligger til grunn for poengoverføringen.
     
    Xflipper, Wiolenze, mrhaakon and 2 others like this.
  2. NyPoengJager

    NyPoengJager Nytt Medlem

    Innlegg:
    12
    Likes mottatt:
    14
    Bonuspoeng:
    3
    Har ikke fått den mailen.
    Har MC Premium...
     
  3. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
    Nice denne, synd jeg ikke skal noe utenlands i sommer. Da får det bli Ebay :)
     
  4. hifiman

    hifiman Veteran

    Innlegg:
    1,508
    Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke her heller , men dukker nok opp da den sendes iforskjellig intervall har jeg erfart
     
  5. fly4fun

    fly4fun Aktivt Medlem

    Innlegg:
    454
    Likes mottatt:
    338
    Bonuspoeng:
    63
    Tipper på at det er en rimelig god anledning til å lade på Revolut i juli da ;)
     
    indahla and Are like this.
  6. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Så 4k hver 96. time i juli gir 30 EB per 100 NOK på Revolut? Kan jo kjøpe Bitcoin da ;)
     
  7. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
    Funker dette med Viatrumf og hotels.com?
     
  8. veeegard

    veeegard Veteran

    Innlegg:
    1,725
    Likes mottatt:
    9,287
    Bonuspoeng:
    183
    Kan noen legge ut link? Har som vanlig ikke fått mail fra sas...
     
  9. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,368
    Likes mottatt:
    1,286
    Bonuspoeng:
    113
    Ang. Revolut. Er ikke innskudd i NOK og så veksler du i appen? Eventuelt automatisk når du bruker kortet i annen valuta?
     
  10. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
    Link vil ikke fungere da den er koblet opp mot mottaker av e-posten.
     
    veeegard liker dette
  11. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,328
    Likes mottatt:
    10,164
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg fikk også den mailen nå...

    Omtrent samtidig kom det også tilbud om 7000 ekstrapoeng for leiebil fra AVIS, hvis man betaler med SAS EB American Express
     
  12. fly4fun

    fly4fun Aktivt Medlem

    Innlegg:
    454
    Likes mottatt:
    338
    Bonuspoeng:
    63
    Vel, du kan velge hvilken valuta du ønsker å kjøpe i.
    Merk at selvfølgelig kommer det en 2% påslag om du velger noe annet enn NOK.
     
    freddyen liker dette
  13. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,994
    Likes mottatt:
    10,939
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, du kan selv velge valuta på hotels.com
     
    jgroneng liker dette
  14. Sooninson

    Sooninson Medlem

    Innlegg:
    179
    Likes mottatt:
    421
    Bonuspoeng:
    63
    Hei. Vanlig fremgangsmåte, men før du betaler på hotels.com velger du valuta på en knapp oppe til høyre så vidt jeg husker. Hvis det er et større beløp ville jeg sjekket vekslingskurs opp mot f.eks valutakalkulatoren til DNB Markets. Da jeg betalte hotell i Asia i fjor var kursen på US Dollar helt OK, mens kursen på asiatisk valuta ikke hang på greip. Lykke til.
     
    jgroneng liker dette
  15. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,368
    Likes mottatt:
    1,286
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis du overfører tilsvarende NOK10K i EUR får du 1000 ekstrapoeng for ca 200 kr. I praksis er nok totalpåslaget på nærmere 3%.
    Jeg sjekket min siste valutatransaksjon fra 11 juni og der var gebyret på 2,8%.
    Det var med et kort med bankpåslag på 1,75%.

    Jeg vil tro det er billigere i kjøpe poengene direkte fra SAS enn å velge veksling frivillig. 1000 poeng går for 200 kr frem til 22. juni.
     
  16. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    På Revolut er grensen 10.000,- pr. 96 timer.
     
  17. fly4fun

    fly4fun Aktivt Medlem

    Innlegg:
    454
    Likes mottatt:
    338
    Bonuspoeng:
    63
    Helt korrekt analyse, man havner ofte å betale mellom 2 og 2.8% i praksis, noe i midten som oftest.
    Men om man trenger å ha USD eller en annen valuta i nærmere fremtid (jeg skal f. eks. på ferie til USA i august) så er dette bare en forskuttering av noe jeg blir sannsynligvis nødt til å betale og bruke senere i år, enten med Mastercard eller med Amex.

    Også er det ikke helt uvesentlig å ta i betraktning at valutaene er i bevegelse hele tiden, og med litt tålmodighet er det ikke vanskelig å kjøpte med 3% påslag i begynnelse av juli for å så selge senere når kronen har svekket seg mot samme valuta ;)
    Jeg har hatt slik is i magen mange gange før og det har alltid vært smålønnsomt
     
  18. Eriksan

    Eriksan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    301
    Likes mottatt:
    331
    Bonuspoeng:
    63
    Som mange andre så får jeg aldri mails med nyheter og tilbud fra SAS og Eurobonus, bl.a. tilbudet om flere poeng i juli med SAS Mastercard. Fikk mails inntil i 2017 en gang, da stoppet det plutselig opp.

    Har vært gjennom flere runder med kundeservice, både chat, telefon og gullmailen for å fikse dette. Jeg tror fortsatt ikke det er en løsning på at jeg ikke får mails, men jeg har ihvertfall fått bekreftet av gullmailen at jeg er registrert på SAS MC kampanjen.
     
  19. MoonLander

    MoonLander Nytt Medlem

    Innlegg:
    17
    Likes mottatt:
    13
    Bonuspoeng:
    3
    Det samme gjelder meg. Får ikke e-poster selv om alt tilsynelatende er riktig registrert. Etter mange runder med SAS og MC som bare pekte på hverandre fikk jeg til slutt beskjed om at påmeldingsfristen til MC kampanjen gikk ut 22. juni, så nå var det uansett ingenting noen kunne gjøre.. Detter er alt for dårlig. Særlig "kundeservicen" til SAS er lavmål. Ingen kompetanse og ingen vilje til å hjelpe til. Så da blir det AmEx så mye som mulig i sommer på meg.
     
  20. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,363
    Likes mottatt:
    4,167
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg fant denne mailen nå, og prøvde å klikke på linken.

    "PÅMELDINGSFRISTEN ER UTLØPT

    Det er dessverre for sent å melde seg på kampanjen. Men det kommer flere muligheter – så velkommen tilbake neste gang!"

    :-(
     

Del denne siden