Fruen skulle handle seg noe på blivakker.no idag, de reklamerte med å bruke betale med Mastercard sin løsning masterpass. Lagde en bruker og godkjente med BankID (Jeg er ikke kunde i hverken eika eller sparebank1) som det kom opp forslag til for å identifisere seg, men det gikk gjennom. Det står og på Masterpass sine sider at man ikke trenger å være kunde i nevnte bank for å lage bruker. I masterpass kan man legge til AMEX som kort betaling. Ser ut til at flere og flere nettbutikker tilbyr masterpass nå, så da kan det være greit å bruke masterpass de gangene de ikke tilbyr direkte amex/paypal betaling Greit tips!
Da kan alle Osloboere plutselig kjøpe kinobilletter med AmEx, bare for å gi ett eksempel. Så dette var god info for meg.
Jeg laget meg en bruker og fikk lagt inn Amex'en. Men når jeg skulle legge inn mastercard, fikk jeg feilmelding. Så for meg funker Masterpass kun på Amex
Det har vert reklamert tidligere ved lansering av masterpass at Ruter skal være en tilbyder, men jeg finner ikke denne muligheten i appen?
Et par ting å være obs på: 1. nettbutikken kan fortsatt velge at man kun kan betale med Mastercard, selv om man betaler med Masterpass. F.eks tillatter ikke blivakker.no amex. 2. Det kan virke som 4000 kronersgrensa på SAS MC også gjelder Masterpass. Denne er ikke bekreftet enda, men det finner jeg ut om et par dager.