Betaltur til Toronto - hva bør jeg tenke på?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av The_Dude, 16. des 2022.

1. The_Dude

The_Dude EBG / Asante Gold Elite Plus / LH Senator / Pompøs

Likes mottatt:
    2,298
    Bonuspoeng:
    113
    Hei, sitter her og plotter en tur til Toronto neste sommer, blir en revenuebillett - noe som også vil sikre meg gullet. Håper dere kan øse litt fra deres kunnskap

1) Flere av alternativene går via statene, og siste/første leg flys av selskaper som Republic, AC Express Jazz og slike ting. Er dette noe som gir negativt utslag på poeng? Forstår at ting ikke alltid er så clear cut.

2) Er det noen *A alternativer som bedre uttelling enn SAS, eller vil SAS alltid være det mest gunstigste så og si uansett? Er Gull, så får jo 25% bedre uttelling hos SAS.

2. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    23,515
    Bonuspoeng:
    183
    Business med TAP finnes ofte til rundt 10-11kNOK, OSL-LIS-YYZ er 5300 miles, t/r er 10600 poeng a 200% så det blir 21200 poeng.

themichael and The_Dude like this.
  3. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,144
    Bonuspoeng:
    293
    Spørsmålet er hvilken klasse du skal bruke, LH F gir vel 300%.

Ellers er vel flying dutchmann sitt forslag om TAP sine godt prisede billetter i C bra. Altså ikke noe slag men billetter som ligger i perioder og er godt priset. j

Jeg har ikke alle reglene i hodet, men generelt bør en være mer bekymret for en flight fløyet av et av underselskaper en en fligt med mor selskapet operert av et av de andre.

The_Dude liker dette
  4. The_Dude

Likes mottatt:
    2,298
    Bonuspoeng:
    113
    Takker. Skal sette pristracker på TAP!

LH F tror jeg er nærstående, men da som spontan award :)

tobeornot999 liker dette
  5. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,144
    Bonuspoeng:
    293
    Da ønsker jeg bedre lykke en jeg hadde på en spontan LH F booking :)

tobeornot999 and The_Dude like this.
  6. The_Dude

Likes mottatt:
    2,298
    Bonuspoeng:
    113
    Link?

7. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,144
    Bonuspoeng:
    293
  8. The_Dude

Likes mottatt:
    2,298
    Bonuspoeng:
    113
    Er det en idé å bestille fullprisbilletter nå, avvente å se hva som kommer på salg? Må uansett ha 10k+ poeng på denne for å få gull.

9. The_Dude

Likes mottatt:
    2,298
    Bonuspoeng:
    113
    En liten bump? Tenker å bestille full flex eco i dag, man vet jo ikke hvordan høna sparker. Har sjekket SAS,LOT,TAP, LH, AC.. noen flere *A som er store på Toronto?

Får av en eller annen grunn ikke disse MC doble poeng-kampanjene, så da er det dyreste alternativet, SAS, ikke så aktuelt. Trenger 10k poeng for å sikre gullet.

10. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    2,970
    Bonuspoeng:
    93
    Merk at det ikke står noe krav om påmelding på 2x kampanjen som slutter i dag for SAS MC for bestillinger på sas.no. Bestill linken leder bare til lavpriskalenderen til SAS.
    20230115 sas 2x.png

The_Dude and tobeornot999 like this.
  11. The_Dude

Likes mottatt:
    2,298
    Bonuspoeng:
    113
    God info! Tror uansett de ekstra poengene ville blitt ganske dyrkjøpte når jeg ser på fullrefusjonsbilletter via f.eksLOT. Jeg ville fått flere basispoeng med SAS pga 25%, men trenger dem ikke. Samtidig sparer jeg såpass mye på f.eks LOT at jeg kunne brukt de pengene på å kjøpe enda flere ekstrapoeng enn MC-dealen ville gitt.

Uansett håper jeg at disse billettene kan avbestilles da jeg innen reisetid i slutten av juli har funnet en mye bedre løsning.

12. The_Dude

Likes mottatt:
    2,298
    Bonuspoeng:
    113
    Har noen erfaring med plus-setene i 321LR vs 330? Skal bestille billetter nå i dobbel-helgen og har egentlig følgende alternativ:

1) Go Pro via EWR: Enten oppgradere med poeng eller avbestille om noe bedre kommer på salg
    2) Smart Plus via CPH/ARN: og håpe på oppgradering med poeng.

Ser at Smart Plus CPH/ARN-YYZ er noe dyrere enn tilsvarende via EWR.

Det kjedelige er jo at jeg ikke er garantert noen oppgradering, så jeg ønsker ikke å bli stuck på basic economy i en narrowbody. Jeg trenger 10K poeng, noe begge disse alternativene gir meg.

Last edited: 15. febr 2023
  13. The_Dude

Likes mottatt:
    2,298
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, da er det snart dags for reising. Dette er første gang jeg flyr langt med bolaget. Lurer derfor på følgende:

1) Ifølge appen har jeg 3 kolli på reisen, men bare 1 på det ene legget jeg har med Air Canada. Plus og EBG. What goes?

2) Om jeg taper upgrade-auksjon, er det bare i check-in skranke eller gate jeg kan prøve fullpris 35k upgrade? Eller kan dette gjøres ved online checkin også?

3) Er det ikke mulig å forhåndsbestille mat? Har virkelig ikke lyst på SAS sin sparekniv-storkjøkken fiskerett.

Last edited: 21. juli 2023
  14. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,961
    Bonuspoeng:
    293
    1) her trengs mer info for å gi et korrekt svar
    2) det er ved innsjekk, evnt ved skranken som dobbeltsjekker at du har pakket bagasjen selv på vei til usa, og gate
    3) det er mulig å bestille mat via nettside eller app inne i bookingen. Det er ikke mulig hvis du flyr i business, sikkert andre begrensninger og

The_Dude liker dette
  15. The_Dude

Likes mottatt:
    2,298
    Bonuspoeng:
    113
    1: se screenshots:

Leg 1:
    upload_2023-7-22_14-8-19.png

Leg 2:
    upload_2023-7-22_14-8-59.png

EBG er registrert hos AC når jeg sjekker bookingen der. Derimot er "Checked Baggage" veldig uklar; men tolker det til at de mener at jeg skal ha to kolli totalt.

2) Topp

3) Ikke Plus heller, ser det ut som. Veldig rart, vil jo tro at det blir mer kundefornøyelse og mindre kast&kost om man kunne spesifisere.

16. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,961
    Bonuspoeng:
    293
    Her vil SAS være most significant carrier så da er det de bagasjereglene som gjelder for hele reisen.

The_Dude liker dette

Del denne siden