Jeg har akkurat kommet hjem fra Tokyo med en kompis som var førstereis til Japan. Japan skuffet ikke. God tur!
Blir det noen platebutikker? Har en kompis som reiser til Tokyo 3-4 ganger i året, og det eneste han gjør på dagtid og tidlig kveld er å rote i platebutikker. Sist hadde han med seg 190 kilo musikk med hjem.
See du ikke at jeg har endret den merkbart? Har jo puttet et utropstegn bak! (Ante meg at noen hadde brukt det før, men hadde Alphaville på hjernen, så da ble det sånn. Håper jeg er tilgitt.)
Asiana F er deilig. 10 timer har rast avgårde, og vi er allerede ankommet ICN. Flyvertinnene gjorde alt de kunne for å få oss til å føle oss som hjemme, og samtidig gjorde de alt de kunne for å skjenke oss. (Det er kanskje to sider av samme sak?) De smilte og lo, og snakket ganske dårlig engelsk. Støtt og stadig hendte det at vi ikke skjønte hva de sa, før det kom ett eller annet på bordet foran oss. Vi fikk "noen" glass med baronen fra Rothschild, og det ble stadig fylt på. Husker ikke hva all maten var, men skal legge ut menyen også (for spesielt interesserte). Og en veldig rar dessert til slutt Rakk bare å se én film, mesterverket "Mortal engines". Jeg kommer nok ikke til å kjøpe den på DVD. I følge min Pebble så sov jeg i 4t16min, og det kan kanskje stemme. Det var veldig varmt i kabinen, som flere andre har rapportert, og en del turbulens. Kona sov som en stein, det hjalp nok med litt søvnmangel og jetlag fra Brasil i forrige uke.
Nå har vi tittet litt rundt på ICN, og kommet oss i loungen for litt mere mat, og avslapning. Det lyste rødt da vi ville inn i First-loungen, men damen i skranken løste dette kjapt, og vi kom oss inn. Har spist litt dim sum, som seg hør og bør. Glemte forresten å legge inn bildet av et sete i F hos Asiana. Ikke mitt, da vi satt i midten. Det var 6 pax i F, oss og to andre par. Også satt det en pilot i 3K deler av turen. Som sist.
Gleder meg til å teste Asiana F jeg også når jeg ser slike bilder , men vi må dessverre vente helt til desember på tur hjem fra Japan. Finleser alle Japan/Tokyo tråder her inne for å finne tips og råd og gleder meg til å følge denne også God tur!
På vei til Tokyo selv "as we speak". Ikke kommet meg lengre enn gullstua i OSL så langt. Først til CPH med bolaget, før SQ tar oss videre i henholdsvis F og C.
Fløy Asiana i C på samme rute for noen dager siden, overaskende lik mat og temperatur i kabinen må jeg si. Japan er digg!
God tur! Prøvde Asiana C forrige uke og F i 2017. og det blir reprise med F i juni. Kjenner jeg gler meg nå
Etterhvert bar det videre til gate 12, hvor Asiana skulle frakte oss videre til Tokyo. Det er bare 2,5 timer mellom byene, men de hadde satt opp en 777-200 for oss. Vi hadde fått 3E og F, "parseter" i midten. Ikke veldig spennende etter OZ F i A380, men nedre enn SAS Plus.. Fikk bibimbap her også, men litt mindre enn sist. Glemte visst å ta bilde av maten... Det holder ikke å kalle det for business class, tydeligvis. Etter landing på NRT, var det laaaaang kø i immigrasjonen, og området bar preg av midlertidighet og ombygging. Hentet bestilt SIM-kort, og byttet voucher I bussbilletter. Så var det nesten 2 timer i "limousin" til Hyatt Regency Shinjuku. Enten er alle japanere veldig lave, eller så var vi alene på bussen..
Spørsmål til forum. Ut fra min begrensede erfaring ser mye av maten lik ut, i C og F på Asiana( ut fra bildene i tråden). Ser at det er noe som er mer eksklusivt og forskjellig på mat siden dog, og generelt dyrere drikkevarer. Er det bare tilfeldig? Eller er det noen som kan si noe vettudugt om det?
Kan bare sammenligne F med C på et kort hopp ICN-NRT, og der fikk vi bibimbap også, men mye mindre, og ikke samme tilbud på drikkevarer. Og ingen kaviar.. Eller forrett.