Jeg finner Go Smart-billetter når jeg søker kun på poeng, altså ikke via classicsiden, og disse er det poengopptjening på. Går ut fra at de teller som kvalifiserende legs også.
Kan i hvert fall bekrefte at min enveis BER-CPH-OSL-KRS betalt med poeng i desember avstedkom 12 kvalifiserende legs i appen. Riktignok Plus for min del for å sanke litt mer poeng. Kombinerte her med vanlig bonusbillett på utreisen, siden jeg ikke trengte mer statuspoeng enn det returen genererte.
Flere enn meg som ikke får billeter betalt med poeng til å fungere? Siden laster bare hele tiden, får ingen flights.
Til USA må du velge endre reise, velge avreise fra annen flyplass, men skrive inn den du opprinnelig ville ha. Da går det. SAS IT
Jeg har ikke klart å endre siden desember: https://insideflyer.no/forums/threads/sas-it-feil-og-rar-respons.16623/page-8#post-428233
Fikk samme feil mage ganger i går, men det viste seg å være fordi jeg bare valgte å huke av for avreise for endring. Virket når jeg valgte både ut- og innresie.
Kommer som du sier videre uten "intern feil" hvis jeg huker av for begge, men får du faktisk endret? Jeg får bare meldingen under når jeg har valgt nye flighter og trykker "bekreft"
Jepp..... måtte ringe inn...... Skulle endre seter til Business som var blitt ledig...... 1. gang....nei det er ikke noe ledig - jo det er jo det på sas.no ....men får ikke endret pga "intern feil" 2. gang nei det er ikke noe ledig - jo det er jo det på sas.no ....men får ikke endret pga "intern feil" 3. gang....."javvist - det fiksar vi" Det er jo litt håpløst......jeg valgte engelsk de to første gangene - men ikke den siste. Tror kanskje ikke det har noe med det å gjøre men...
Det har uansett løst seg. For 30 minutter siden så jeg ved et tilfelle (uten at jeg fikk mail om det), at alle 6 flygninger er kansellert. Nye er satt opp. Tidene passer faktisk litt bedre, bare en ekstra natt i ARN... Ok.. kan leve med det. Men SAS har litt kaos for tiden
Jeg skal endre kun utreise på ren poengbillett, og har oppdaget jeg må huke av både ut og hjemreise for å kunne få opp endringsvalg. Men når jeg velger ny utreise og samme retur som før kommer poengpris opp og ikke 0 poeng som forventet( 60000 poeng to v og to b t/r TRD-CPH ) Om jeg trykker bekreft da….vil jeg bli trukket nye 60000 poeng og gammel reise refundert…? Eller vil det bli «nulle» seg ut…? Edit ; ble som jeg trodde, ny reise ble booket og poeng refundert samtidig…..
Fungerer det å endre når billeten en kjøpt på halvpris salg? Eller blir jeg trukket full-pris ved endring?
Det er litt forvirrende ja.. Men det er prisen på ny reise som kommer opp, og gammel reise blir refundert.
Jeg ønsker også svar på dette. Bestillingsmotoren viser full pris, men kanskje det blir halv pris til slutt.. Jeg får ikke gått videre da jeg ikke har nok poeng til en ny fullprisbillett... Jeg forsøker selvfølgelig å endre til en dato som er innenfor den opprinnelige kampanjeperioden.
Har en bonusbooking med SK til Billund på torsdag. Booket med Fly Premium så vi er booket i Plus. Nå ser det ut som utreisen kommer til å bli kansellert, har ikke fått beskjed men avgangen går det ikke an å booke lenger. Alternativ rute er da eventuelt å fly LH via FRA eller KL via AMS, har jeg da krav på å få omruting i business siden jeg er booket i Plus hos SK?
Ikke ved ombookinger. Når SAS booker deg om til for eksempel Lufthansa får du som regel Business hvis du har kjøpt en av de dyreste bookingklassene (C, D og kanskje Z), men bare Eco hvis du har kjøpt lavpris Plus. Antar at bonusbilletter bookes om som sistnevnte.