Billetter med Viagogo... anyone?

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Fnate, 01. aug 2015.

  1. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Noen her som har kjøpt event billetter med Viagogo?

    Har let etter billetter til hjemmekamp med NY Rangers I vinter og det har virket vanskelig på alle de vanlige kanalene.

    Men så kom jeg plutselig over Viagogo.com. De har tilsynelatende plenty.

    Noen som aner om dette er safe greier?
     
  2. gardamix

    gardamix Aktivt Medlem

    Innlegg:
    271
    Likes mottatt:
    90
    Bonuspoeng:
    28
    Har jo vært endel om de i nyhetene om tidligere konserter.. Mon tro at det er omsetning av svartemarkedsbilletter? :p
     
  3. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Aha... Det har ikke jeg fått med meg. De hadde tom sånt fint hallkart der man klikker på soner. Så så proffe ut
     
  4. afirm

    afirm Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,850
    Likes mottatt:
    5,460
    Bonuspoeng:
    183
    Det er (stort sett?) privatpersonar som selg billettar via Viagogo. Eg har aldri kjøpt billettar der, men eg selde to Country 2 Country, London-billettar der ifjor, når eg ikkje fekk anledning til å reise. Då fungerte det slik at eg la ut billettane for salg, og lasta opp e-billettane og so fekk eg pengane 10 dagar etter at konsertane var over.
    Det fungerte i alle fall heilt smertefritt, utanom at viagogo tok eit ganske heftig gebyr. Trur det skal fungere bra, men du må nok forberede deg på å betale meir enn vanleg utsalspris, viagogo legg gebyr både på selgaren og kjøparen.
    Dersom du kjøper billettar som har e-ticket, so får du billettane i pdf-format med ein gong du har betalt. Viss ikkje reknar eg med at du får dei i posten, men det fungerar nok det óg.
     
  5. m.normann

    m.normann Bring back the dragon!

    Innlegg:
    351
    Likes mottatt:
    178
    Bonuspoeng:
    43
    Prøv stubhub.com, @Fnate. Brukte siden til å kjøpe billetter til Dallas Cowboys@Washington Redskins i desember, ble anbefalt de av Redskins' billettkontor da de selv ikke selger løse billetter til kampene - hele stadionen er season tickets. Funket fint med god stadionoversikt og filtrering på kjøpssiden
     
    Fnate liker dette
  6. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93

    Viagogo er et av verdens største 2gangs market for billetter, de er veldig proffe og følger godt opp.

    Jeg solgte en del billetter til fotball VM i Brasil i fjor sommer gjennom dem, og da hadde de full kontroll på når billettene hadde blitt sendt til kundene og ringte meg flere ganger for å bekrefte at jeg hadde fått billettene. Da jeg hadde fått dem, bestilte jeg en cureier som kom hjem til meg og hentet billettene. Alt var veldig smertefritt.

    Ticketmaster som er offisiell agent for rangers har enda ikke lagt ut billetter for salg, dette vil komme på et senere tidspunkt.
    Ticketmaster har også en offisiell resale platform der folk kan selge sine billetter, dette er offisielle billetter og du får en eticket med en gang du har kjøpt dem.

    Ticketmaster fant ut at istedenfor å bekjempe sider som viagogo og stubhub så kunne de like godt ta del i svartebørsmarkedet og ta sin del av kaka, derfor vil alle som kjøper en billett få muligheten til å selge den på ticketmaster. Man bestemmer selv prisen så det er lurt å sjekke på flere steder på stadion.

    Skjermbilde 2015-08-01 kl. 23.53.55.png
     
  7. John in The Tower

    John in The Tower Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    1,181
    Bonuspoeng:
    93
    Kjøpte billetter til Rangers og Knicks i februar gjennom viagogo og det funka veldig bra. Bruker de gjerne igjen..
     
    Royal liker dette
  8. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,525
    Likes mottatt:
    3,518
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har også bare gode erfaringer med stubhub.com. :) Har kjøpt både billetter til NHL og fotball-VM gjennom stubhub.
     
    Fnate liker dette
  9. TOS

    TOS Senior Medlem

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har kjøpt både konsertbilletter og billetter til diverse fotballkamper på Viagogo, og oppfatter de til å være særdeles seriøse. Veldig god oppfølging og opplegg for å håndtere situasjoner hvor billettene evt ikke dukker opp i posten før avreise.

    Har ingen problemer med å anbefale Viagogo.
     
  10. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Takker for tips, alle sammen.

    Ser stubhub.com har alle tenkelige billetter de også.

    Skepsisen min mot Viagogo ble litt styrket av Dagblad artikkel i forbindelse med Jostein Bever konsert i Oslo der folk fikk mye rart i posten. Men det frister samtidig med e-ticket.

    Hm... så bade viagogo og stubhub selger billetter som fremdeles ikke er lagt ut for salg...

    Vet du når Rangers legger ut billetter også? Det står ingenting som jeg klarte å finne på Ticketmaster. Alle bortekampene er tilgjengelige men hjemmekamper eksisterer ikke og er ikke kommentert.
     
  11. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    De billettene Stubhub og Viagogo selger er typisk sesongkort og sponsor billetter.

    Jeg vet ikke når de legger ut enkeltbilletter for salg, men hvis du skal reise i desember så har du god tid på deg.
     
  12. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Okei, thanks. Må prøve å plukke matcher og lete etter flybilletter da.
     
  13. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Fnate liker dette
  14. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
  15. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,813
    Likes mottatt:
    3,013
    Bonuspoeng:
    113
    Det er ikke Via Go-Go Bar du mener?
     
  16. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD, Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,227
    Likes mottatt:
    1,345
    Bonuspoeng:
    113
    Kjøpte billett til Knicks-Lakers i vinter på ticketmaster resale.. Siden dette var superbowl-søndagen så sank billettprisen "hele tiden" frem mot kampstart og veldig mange ledige billetter.. Resale på ticketmaster funket uansett kjempebra og anbefales!
     

Del denne siden