Billige billetter i SAS plus

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av flyhigh, 23. juni 2015.

  1. flyhigh

    flyhigh Aktivt Medlem

    Innlegg:
    407
    Likes mottatt:
    296
    Bonuspoeng:
    63
    Fant noen usedvanlig billige billetter innenriks (OSL-BOO og OSL SVG) helga 14.-16. august. Prisen var bare på 999,- Er det en slags skjult "PLUS-kampanje"? Og hvorfor bare denne helga? Finner ingen andre priser i ukene før eller etter. Merkelig:confused: Men hvis noen skal ut å reise da er det en sjanse til å kapre billige PLUS-billetter.:)
     
  2. kosvines

    kosvines Senior Medlem

    Innlegg:
    719
    Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Booket nettopp en jobbreise 12. august t/r, og de billigste plus-billettene var så å si likt priset med GO. Er kanskje noe med at de historisk selger mindre Plus-billetter i utvalgte perioder og dermed justerer prisene deretter. Halve flyet er satt av til Plus i mitt tilfelle.

    Det rareste var ene gangen jeg fløy fra SVG til TRD. Jeg hadde booket en vanlig Go-billett og mer eller mindre hele flyet var Plus. Jeg satt alene i Go på alle bakerste rad (en enkelt to-seter).
     
  3. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Det er vel hva man trygt kan kalle et oljefly. Spørs om det kan bli færre av dem nå som "blodet renner i gatene" i Stavanger, i følge en viss hotellgründer.
     
  4. kosvines

    kosvines Senior Medlem

    Innlegg:
    719
    Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Skal ikke høre på alt Stordalen sier. Han er jo en type som prater konstant i Caps Lock :p Men at reisevirksomheten er kuttet kraftig, er det ingen tvil om. Men skal nok være litt forsiktig med å melde Stavangers undergang. Vært gjennom verre ting før.
     
  5. Brunello

    Brunello A heart's a heavy burden

    Innlegg:
    733
    Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    Nedgangen i oljebransjen er det beste som har skjedd på lenge, om man ser det litt større bildet. Omstilling er nesten alltid positiv, men den kommer sjelden av seg selv. Vi har vel noen av verdens flinkeste oljeingeniører, de yngste og mest sultne av disse må finne seg noe annet å gjøre, og det åpenbare og fremtidsrettede valget er å satse på miljøteknologi. Bare regjeringen forstår at tiden er inne for å bevilge midler for å lette omstillingen. Det burde settes av en solid slump penger til gründere i de områdene som er hardest rammet. Vestlendinger er tradisjonelt råflinke, se bare på hva f.eks. Hitec Vision har fått til. Gi de en milliard, og be de skape arbeidsplasser innen miljøteknologi.
     
    Ragna Rekkverk and Scandipendler like this.
  6. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Vel talt, Brunello. Jeg synes dette slaget i oljetrynet er aldeles utmerket, for det tvinger frem en satsing på forskning og innovasjon som har vært råvareeksportøren Norge nokså fremmed de siste tiårene - vel og merke hvis politikerne vil, henger med og har tilstrekkelig med kompetanse (åndelig og målt i studiepoeng og grader) til å forstå det.

    Men dette er naturligvis off-topic. Innenfor topic vil jeg bemerke at det er interessant hvordan SAS nå fronter Plus. Jeg er spent på om dette vil peke i retning av en nærmere prising mellom Go og Plus, eller om det først og fremst er for å lokke folk til å velge Plus foran Go fremover (og med det fylle opp lounger, etc, til sorg, smerte og evig klaging for statuskundenes del).
     
  7. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Denne kampanjen ligger jo her fremdeles....999 kr en vei i Plus. Ser at denne bookes i A-klasse. Det er ledig A-klasse på de fleste avganger frem i tid også på samme strekning..... Da vil det jo være mulighet til å booke nå til denne prisen, og endre til to nye avganger i A-klasse lengre frem i tid....? Eller er jeg helt på jordet her..... ??
     
  8. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,294
    Likes mottatt:
    3,252
    Bonuspoeng:
    113
    He he...var dette kanskje i slutten av mai 2014? 28.mai fløy jeg TRD-BGO og jeg mener flyet skulle videre til SVG. Ja, det var en oljeevent i TRD på denne tiden og det var ikke mange GO seter nei :p Det var vel 3. Aldri sett noe lignende siden.

    Sas plus mod.jpg
     
    afirm, RoadKing, mathiasfe and 2 others like this.
  9. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,294
    Likes mottatt:
    3,252
    Bonuspoeng:
    113
    opppsss....min første post med bilde. Ser at det ble STORT :eek:

    Sorry, noen tips til en rookie?
     
  10. Asbjorto

    Asbjorto Bitt av basillen

    Innlegg:
    71
    Likes mottatt:
    89
    Bonuspoeng:
    18
    Klassisk situasjon fra mandagen på ONS i august i fjor... Oljebussen med SK 0740 var stappa med dresskledde menn i 'sin beste alder'. Og meg. Som også stadig er i min beste alder, men er verken mann eller spesielt dresskledd. Bakerste rad var GO. Noen som vet om SAS på noen måte er forpliktet til å selge minst en rad med GO?

    Uansett artig når kabinpersonell-dama drar den vanlige regla om at 'kan tilby våre gjester i SAS plus frokost bla bla bla... Og i dag gjelder det reisende på rad en til.... (Hører febrilsk blafring i papirer mens dama blar til bakerste ark) ...rad 29' (eller hva nå som er nest bakerste rad. Ler fortsatt litt av den, og tenker litt på de seks som satt bakerst og ikke fikk gul boks.
     
  11. RedLine

    RedLine Aktivt Medlem

    Innlegg:
    436
    Likes mottatt:
    935
    Bonuspoeng:
    93
    Niks, har fløyet mellom Trondheim og Stavanger opptil flere ganger med rent Plus fly :)

    Gjelder både SVG-TRD-SVG og SVG-BGO-TRD-BGO-SVG
     
  12. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Var vel helt på jordet her ja..... :(
     
  13. Norfindir

    Norfindir Senior Medlem

    Innlegg:
    585
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Er det da man ikke bør klage over manglende prioity boarding?:D
     
    RedLine liker dette

Del denne siden