Biodrivstoff tillegg skal gi ekstra poeng - virker det?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Eddie47, 15. juni 2023.

  1. NorFlight

    NorFlight Senior Medlem

    Innlegg:
    1,318
    Likes mottatt:
    2,511
    Bonuspoeng:
    113
    Slik jeg leser tabellen for opptjening av poeng så er det per leg man opptjener den økte opptjeningen.
    Det går konsekvent igjen økt opptjening lik det du henviser til (400/700) for "BIO" i følgende link:

    https://www.sas.no/eurobonus/partnere/flyselskaper/scandinavian-airlines/

    Annen sak er at jeg sliter med å forstå hvordan de kommer fra til 1000/2100 poeng for SAS Go Smart-billettene...
     
    Rapolo liker dette
  2. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    2,765
    Bonuspoeng:
    93
    På eksempelet som vist i forrige post kommer man til 1000 poeng på smart ved at det er 2 flighter i Skandinavia, og en i Europa; 250+250+500.

    For SAS Smart Bio kommer man til 2100 ved at det er på toppen av regnestykket over legges til 400+700, og det er her jeg er usikker på om SAS har regnet feil eller ikke og at det burde vært 400+400+700 i tillegg for 2 flighter i Skandinavia og 1 i Europa. Eventuelt kun 700 fordi det er en reise i Europa.

    I følge tabellen du linker til skal det riktige da være 650+650+1200 = 2,500, og jeg er ganske sikker på at det er slik det skal være.

    Jeg får se hva som tikker inn på konto om en måneds tid og oppdatere igjen.
     
  3. NorFlight

    NorFlight Senior Medlem

    Innlegg:
    1,318
    Likes mottatt:
    2,511
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg er enig i at 2500 må være det korrekte. Da det ikke er noe som går opp med 2100 med unntak av om du kun får 1*400 for Skandinavia, noe jeg vil synes virker merkelig.
     
  4. Apekatt87

    Apekatt87 Nytt Medlem

    Innlegg:
    35
    Likes mottatt:
    33
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg var inne å så på flybilletter hjem til jul. BGO - EVE gir deg 3500 poeng hver vei med sas plus bio (450 ekstra på utreise fra BGO). Så om du betaler med SAS MC P så får du i tillegg ca 1600 ekstrapoeng (3200 om du venter til neste helg :p). Så det er definitivt ting å hente her.

    Dog, jeg måtte flydd til EVE og det gjør jeg bare i nødstilfeller. 8000 poeng er faktisk ikke verdt det :p

    EDIT: Utreise 20 des, hjemreise 4 jan. Totalpris: 6537,-
    EDIT: Med EBG-påslag.. 2800 hver vei + 450 ekstra på reisen fra bergen. Forskjellen på plus smart og plus bio var ca 350 hver vei. Så det er faktisk 700,- kr for 7450 basic points. Hadde ikke gull vært sikret så hadde jeg nok bitt i det sure eplet :p
     
    Last edited: 28. sept 2023
    jonss and Skarven like this.
  5. Skarven

    Skarven Senior Medlem

    Innlegg:
    653
    Likes mottatt:
    597
    Bonuspoeng:
    93
    Er dette en god deal? De ekstra 450 teller ikke på statusen om jeg har forstått dette riktig, men når jeg trenger status poeng er vel kanskje dette ok ;)

    upload_2023-10-11_10-54-37.png
     

    Attached Files:

    Cumulus and jonss like this.
  6. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    2,765
    Bonuspoeng:
    93
    Alt som er ringet rundt teller på status.

    Det som ikke teller på status er de bolkene med biofuel du kan kjøpe for 100,- kr per 20 min videre i bookingen. Disse gir 500 ekstrapoeng.
     
    Skarven liker dette
  7. tom_gunnar

    tom_gunnar Medlem

    Innlegg:
    124
    Likes mottatt:
    100
    Bonuspoeng:
    43
    Har flydd pluss pro bio flere ganger, men aldri fått de 450 ekstrapoengene, så må purre på det. Forrige gang fikk jeg heller ikke alle grunnpoengene jeg skulle hatt... Så SAS er i fall for tiden. Det lures og trikses og framstår for tiden som en ganske useriøs aktør der man som kunde hele tiden må etterspørre mangler.
     
  8. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    2,765
    Bonuspoeng:
    93
    Forrige gan gikk alt automatisk for min del. Både opptjeningen for selve flighten og de 450 ekstra grunnpoengene per flight.
    Har en ny reise til uken med 6 legs, får se om det går like knirkefritt da. Enig i at det er irriterende når slike ting ikke går automatisk.
     
  9. Nilsen

    Nilsen Medlem

    Innlegg:
    83
    Likes mottatt:
    59
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg har booket en reise for en stund siden (nærmer meg gull på poeng). Vil jeg få grunnpoeng ved å kjøpe biodrivstoff nå i etterkant av bestillingen min (men før avreise).

    Takker for svar
     
  10. tombom

    tombom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    334
    Likes mottatt:
    307
    Bonuspoeng:
    63
    Nei du vil kun få ekstrapoeng. Anbefaler å lese deg opp på denne siden: https://www.sas.no/eurobonus/conscious-traveler/
     
    freddyen liker dette
  11. Nilsen

    Nilsen Medlem

    Innlegg:
    83
    Likes mottatt:
    59
    Bonuspoeng:
    18
  12. tombom

    tombom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    334
    Likes mottatt:
    307
    Bonuspoeng:
    63
    Nei det er ikke helt sånn. Kjøper du 2 bio (en for tur og en for retur) så får du 2 trinn, men utgangspunktet er maks 1 trinn pr. reisedøgn uavhengig av hvor mange biokjøp. Nå har det vært mulig å omgå det med å kjøpe bio under mellomlanding, men det er usikkert om dette fungerer lengre.
     
    freddyen liker dette
  13. tombom

    tombom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    334
    Likes mottatt:
    307
    Bonuspoeng:
    63
    freddyen liker dette

Del denne siden