Boarding Pass til BKK, men tyvär ingen reise

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av OSLflyer, 25. aug 2022.

1. OSLflyer

OSLflyer Medlem

Likes mottatt:
    147
    Bonuspoeng:
    33
    I dag sjekket jeg inn for en CT-flight til BKK i morgen i biz.. Boarding Pass sendes til min email og senere på dagen går jeg inn på SAS app og oppdager at flighten ikke finnes. Ofte problemer med SAS IT og tar det lungt. Likevel tar jeg bryet og ringer SAS og ber om at de fikser dette.

Nå viser det seg at SAS har gjort en feil internt når de utstedet billetten. Agenten hadde byttet om for- og etternavn. Noe ikke jeg kunne finne ut av den gangen jeg mottok billettene fra SAS. På E-billettene står både korrekt navn og EB-nummer. SAS finner ny billett i I-klasse i morgen, men de har ingen ledig i retur 18 dager senere i samme klasse.

Ennen på visa etter 2 timer i telefon vil ikke SAS, til tross for deres feil åpne opp ny returbillett i biz. Nå sitter jeg igjen, helt tom i hode som følge av avgjørelsen til SAS. Jeg er faktisk sjokkert over at de ikke ønsker å løse dette problemt som åpenbart og som de innrømmer er deres feil. Gitt en annen bransje ville dette løst seg på en god måte, men tydeligvis ikke for SAS. Nå sitter jeg igjen med forhådsbetalte hotell- og flybookinger som skal kompenseres, men er litt usikker på hvilket grunnlag som gjelder. Er dette en typisk EU261/2004 kompensasjon?

2. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,158
    Bonuspoeng:
    293
    Umiddelbart ville jeg startet med noen Huaca runder. Og sett om du finner noen som er løsningsorientert.

3. OSLflyer

OSLflyer Medlem

Likes mottatt:
    147
    Bonuspoeng:
    33
    Takk, da gjør jeg et forsøk. Kanskje til CT som rotet det til:(

4. OSLflyer

OSLflyer Medlem

Likes mottatt:
    147
    Bonuspoeng:
    33
    Da har jeg vært hos 2 forskjellige agenter og begge forteller meg at tyvär ingen mulighet å åpne opp bonusbillett på returen. Saken har visst gått til HQ hvor avgjørelsen ble tatt. I tillegg ringte jeg til CT og forlangte en bekreftelse på at det var de som hadde gjort feilen. Denne er nå mottatt.

5. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,965
    Bonuspoeng:
    293
    Det er nok ikke lett for SAS å åpne bonusbilletter hos f.eks Thai, men det er på sin plass at de dekker ny revenue-billett hjem.

The_Dude liker dette
  6. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,617
    Bonuspoeng:
    183
    Her hadde nye revenue billetter vært på sin plass.

Fikk det selv en gang da SAS feilaktig kansellerte vår CT bestilling 6 måneder før avreise. OSL-IST-MLE x 2

furlong liker dette
  7. furlong

furlong A3-G, GHA Titanium, Strawberry Platinum

Likes mottatt:
    920
    Bonuspoeng:
    93
    Hvis SAS vedkjenner seg feilen, så skal de selvsagt booke nye revenue billetter til dere.

8. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    9,196
    Bonuspoeng:
    183
    Regner med dere allikevel møter opp på flyplassen i morgen. Da er det sikkert greit å ha med utskrift av mottatt e-ticket hvor det står rett, og så ta deler av diskusjonen der - vil anta at noen av de som sitter bak skranken klarer å hacke til noe lurt på den eksisterende billetten (med mindre den er kansellert).

9. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,883
    Bonuspoeng:
    293
    Støttes!

10. OSLflyer

OSLflyer Medlem

Likes mottatt:
    147
    Bonuspoeng:
    33
    Kan kanskje tyde på en ytterligere tilstramming fra SAS!

11. Flight Cancelled

Flight Cancelled Bonusjeger

Likes mottatt:
    4,040
    Bonuspoeng:
    113
    Akkurat hva jeg tenkte.

Og skulle de ikke gjøre det nå, ville jeg ha bestilt selv, reist og krevd det dekt i etterkant - eventuelt gjennom transportklagenemda. Det er vel og merke med den risiko at man ikke får de dekt, selv om jeg ville blitt veldig overrasket over noe annet utfall enn i trådstarters favør.

12. OSLflyer

OSLflyer Medlem

Likes mottatt:
    147
    Bonuspoeng:
    33
    Nei, tar ikke kampen videre der. Billetter kanselert, poeng tilbakeført og avventer tilbakebetaling av tax og gebyr. De ville heller ikke gi meg noen ekstra måneder forlengelse av CT utover +1 mnd. Problemet er bare at det begynner å hope seg opp med CT'er samt at EB-poengene begynner stykt å ligne på tyrkisk lire:(

Rigger nå en EU261/2004 claim med tillegg for hotellutlegg og innenriks flybilletter med PG. Tjener tross alt EUR1200 for meg og madamen. I tillegg gir SAS meg utfordrende fritidssysler for kommende helg med å finne en long-haul CT-reise hvor som helst i september.

Eddie47, Leon and Omaniac like this.

Del denne siden