Boeing & kvalitetstrøbbel - nå i mer trøbbel?

Tråd i 'Nyheter' startet av Storbaba, 23. april 2019.

  1. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    857
    Likes mottatt:
    629
    Bonuspoeng:
    93
    Artikkel (lang sådan) i NY Times nettopp om slurv og kvalitetsproblemer med Dreamliner og 737. No good. Bra media setter fokus på saken, høres katastrofalt ut at en flyprodusent ignorerer varsler og sikkerhet, og durer på som NYT dokumenterer. Boeing er ikke det de engang var, skremmende... Hvilke følger får slik omtale for Boeing fremover?

    Artikkelen finner du her.
     
    Tjo and jonss like this.
  2. jonss

    jonss Deltids-prokrastinator

    Innlegg:
    144
    Likes mottatt:
    217
    Bonuspoeng:
    43
    Wow. Den var heftig.
    Les hele.
     
  3. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,692
    Likes mottatt:
    7,451
    Bonuspoeng:
    183
    At det amerikanske luftforsvaret nekter å ta imot KC-46A tankfly fra Boeing etter at de to ganger (i mellom disse to episodene gjorde Boeing en "grundig gjennomgang" av programmet) har hatt problemer med kvalitet og at det blant annet var glemt igjen verktøy (FOD) i det ferdige flyet.

    https://www.military.com/daily-news/2019/04/02/air-force-again-halts-kc-46-tanker-deliveries.html

    I gamledager sa enkelte "If it ain't Boeing, I'm not going" nå bør dette endres til "If it ain't Airbus, I'm taking a bus"
     
    Bernd, Storbaba, paron and 6 others like this.
  4. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,511
    Likes mottatt:
    2,742
    Bonuspoeng:
    113
    Har lest den der, det er ganske fascinerende hvordan profitt kommer foran sikkerhet.
    Det er ikke overraskende. Da ET hadde gått i bakken var det sånn; «vi vet ikke ennå årsaken til styrten, derfor må avvente å sette typen på bakken». Hva skjedde med føre-var-prinsippet!? Det er tydelig at det må et myndighetsorgan inn i bildet som ikke er i «lommen» på produsentene slik at vi får tilbake en gullstandard i flybransjen.
    Dette er jo ikke bare Boeing. Turøyulykken er et godt eksempel. Direktøren i Eurocopter, nå Airbus Helicopters, innrømmet på TV at ulykken mest sannsynlig kunne vært unngått hadde man gjort tiltak etter ulykken på britisk sokkel. EASA med ansvar for flysikkerhet i Europa vendte det døve øret til hele veien. Samme med FAA i USA, de ville sammen med Boeing holde 737-Max i luften. Et fly som aldri skulle vært i luften i utgangspunktet.
     
    Last edited: 24. april 2019
    Insomnia4u, Storbaba, paron and 6 others like this.
  5. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    3,270
    Likes mottatt:
    7,772
    Bonuspoeng:
    183
    Fikk opp denne som anbefalt på youtube:


    Når profittjaget blir for stort. Håper Boeing innser at de har skutt seg selv så kraftig i foten at dette aldri skjer igjen. At ingenting skjedde før ulykken i ET gjør meg provosert..
     
  6. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    857
    Likes mottatt:
    629
    Bonuspoeng:
    93
  7. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    857
    Likes mottatt:
    629
    Bonuspoeng:
    93

Del denne siden