Etter at Bonusfebers utskremte, Fnate, var og sjekket ut Sheldrick Wildlife Trust sitt elefantprosjekt i Kenya besluttet Bonusfeber å støtte prosjektet. Her er Bonusfeberelefanten KAMOK: Sheldrick Wildlife trust driver en rekke prosjekter i Kenya, som går ut på å beskytte og fostre opp dyrene. Først og fremst elefanter, men de har også vilt-veterinærer, de driver comunity prosjekter med lokale for å bedre forholdene. De driver prosjekter for å gi lansbyer friskt vann, noe som ofte bidrar til konflikt med ville dyr. Men spydspissen er altså elefantbarnehjemmet. Du har muligens sett det på TV eller på IMAX. Undertegnede har støttet dette prosjektet i en del år, og det har variert etter evne. Elefantbarnehjemmet fostrer opp små elefanter som har mistet moren til krypskyttere eller annet. Disse, meget sosiale dyrene, trekker da ofte inn mot mennesker for mat og selskap. Om Sheldrick Wildlife Trust blir varslet vil de hente dem inn og fostre dem opp. Og du kan være med og være fosterfar for alt fra USD50 i året. Du kan adoptere en elefant her: https://www.sheldrickwildlifetrust.org/ Du kan også lese hele reisebrevet fra besøket hos Sheldrick og parken forøvrig her: Fnate i Afrika Bonusfeber har sponset oppfostringen av KAMOK med USD500. Tusen takk til @Randy og @tommy777
KAMOK ruler !! Elgen er helt i hundre og har donert halvparten - i dollar. Og han oppfordrer alle andre elger, bjørner, sauer og andre velferdsoffiserer om å støtte opp!
Jeg har nå hatt den store fornøyelsen av å lese reisebrevet Fnate i Afrika og sitter nå og mimrer om min egen tur til Kenya, Nairobi, Lamu og ikke minst min første safari, i Masai Mara. Det var en skjellsettende opplevelse på godt og vondt, men hovedsaklig og mye pga safarien så var det først og fremst en fantastisk tur! Nå benytter jeg sjansen til å bumpe denne tråden og samtidig fortelle at Little Steven (katta her i huset) har bestemt at vi også gjerne vil være med å sponse Kamok. Så nå er også Little Steven offisiell sponsor av dette herlige dyret. Og husfar håper selvfølgelig på at det skal bli en anledning til å få møte Kamok ansikt-til-snabel en gang
Og siden det nå snart er ett år siden vi her på bonusfeber adopterte Kamok, er det på tide å sørge for at ungdommen hans blir smooth. 500 ferske dollar er nå sendt til David Sheldrick Wildlife Trust. Oppfordrer alle andre til å gi en 50 daler om du kan!
Da var det på tide å fornye sponsingen av Kamok. Denne gangen for to nye år. Satser på at det blir noe ekstra godt til InsideFlyer-elefanten vår!