Du ser ikke flight planen på flightstatus eller live. Den viser bare direct route. Flyplanen vises i "Route" og SAS følger bare en tildelt NAT (North Atlantic Track). Ikke lett å unngå turbulens når man flyr inn gjennom forskjellige luftstrømmer som det er mange av på denne tiden av året.
Da var hovedretten overstått. Rådyret var faaantastisk godt. Ringi-eplemost er et meget godt alternativ til vin Beklager mangelen på bilder. Får vel delvis skylde på SAS her. De har gitt alle gratis WIFI i dag siden det er første flight. Utenom det så er det gratis for pax i C og Plus, samt EBG og EBD.
Valkommen til Bonusfeber! Hvis SAS betaler for disse, så ja. Men det kan like gjerne dreie seg om produktplassering for Hästens, og at det er Hästens som gir bort disse gratis. Det forundrer meg heller ikke om mye av innholdet i amenity-kitene er "vareprøver" som SAS ikke betaler for. Jeg mener å ha lest at hotellsåper og slikt ofte er sponset av produsenten, som ren markedsføring. Hvis noen har inngående kjennskap til dette, så hadde det vært interessant å vite mer
Hästens puten eller dynen er ikke "give-away". Et amenity kit er heller ingen vareprøve kit, da man må betale en licence fee for å benytte et merke til kosmetikk. I SAS sitt eksempel er det pr nå REN om jeg ikke husker feil. Hvis man tenker på volum og antall puter, pleddog m.m. et flyselskap benytter iløpet av et år ville det vært uforsvarlig for en hver sengeprodusent eller kosmetikk firma å sponse sånne volum Jeg jobber ikke for et flyselskap
Heisann! Beklager litt smått med oppdateringer! Bilder tror jeg må vente til jeg har landet i New York. Wifi er litt tregt for øyeblikket, så den lille båndbredden som er tilgjengelig skal jeg ikke ta så fryktelig mye av. Lunsj/middagen er nettopp ryddet unna. Sitter og koser meg med en kopp Dammann-earl grey te mens jeg skriver til dere her! Det nye servicekonseptet til SAS er virkelig med på å løfte denne nye kabinen og totalopplevelsen om bord, mange hakk opp! Veldig bra presentasjon. Kvaliteten på maten er som den "alltid" har vært - nemlig veldig god. Nå er også presentasjonen av maten på et anstendig nivå, så selve businessklasseopplevelsen er betraktelig forbedret. Nå skal jeg straks ut på en vandretur til de bakre gemakker. Kameraet mitt blir med selvfølgelig
Dette har sikkert blitt svart på tidligere. Men har gått meg hus forbi: Blir nytt mat- og drikkekonsept rullet ut på alle langdistanse-maskinene nå, eller skjer det fly for fly sammen med ny kabin?
Fortsatt romslige toaletter, men det har forsvunnet ett vindu, så det er kun ett vindu å kikke ut av nå. Beklager manglende oppdateringer. Det har ulike grunner 1) Jeg duppet av. Jeg fikk utdelt Hästens madrass. Denne er kun "on request" på dagflyvninger, men jeg spurte pent Og Mr Danielsen behøver ikke å være bekymret for benrommet inni cubbyen, det er rett og slett strålende. Med mindre man skræver skikkelig når man sover Hästens dyne og pute, sørget for at jeg fikk en god time på øyet! 2) Wifi er ganske tregt. Det går litt opp og ned, men mest ned. Fikk forklart fra purser at det var over 90 enheter tilkoblet på det meste i stad, men at han forventet på en "vanlig" flyvning ville det være langt færre. SAS tilbyr gratis WIFI til hele skåkken i dag, siden det er first flight. Ellers er det kun gratis i Business og Plus, samt for EBG og EBD. 3) Jeg har kosa mæ gløgg ihjel med crewet! Kjempebra crew over hele linja. Svensker og dansker i skjønn forening. Purser Lars er helt herlig, virkelig en flott SAS-representant! SPOILER ALERT (eller egentlig ikke da, men da får jeg kanskje opp spenningsnivået her) Dette er også first flight for Air Stewards med ny uniform. De går bort i fra de beige stewarduniformene, og får nå helt hvite kokkejakker. Det passer mye bedre til den nye kabininnredninga også! Nå flyr vi over USAs sosialistiske lillebror i nord, aka Canada. Jeg drikker sprite og tygger vingummi. Jeg har det helt kurant! Spent på røkt laks som måltid nummer to! Det vil bli behørlig dokumentert (Yes, yes, for you Fnate, for you) (PS. Ingen komper om bord )
Jaaaaaa du flyr laksnessclass, så klart. Men røking da... Om man på død og liv må servere den hersens fisken, kunne man ikke i det minste stekt den eller kokt den??? Vrææææl... God tur videre og hils til curlingnasjonen nedenfor
Tipper du har en kongetur Cecilie SAS er plutselig blitt en contender i Business klasse igjen, så neste NYC tur blir nok med dem
Over en time i immigrasjonskø. Velkommen til America Nå venter jeg på shuttle inn til Manhattan. Har begynt å skrive på review og satser på å ha det ferdig i løpet av natten norsk tid I mellomtiden kan dere få hilse på Herr Henriot
Og på Fly I Rute kan man se hvilke ruter som går med ny kabin ..( det er jo ingen andre som har wifi. )
Jeg synes det hadde vært greit å få en avklaring på dette med om det er lov å ligge med setene i horisontal posisjon under avgang og landing. Tidligere i dag avkreftet SAS dette til meg på Twitter. Vet du noe mer om dette Cecilie? Ellers takk for en strålende live-dekning.