Bonusfeber er med på første flighten med ny kabin - i Business Class

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Cecilie, 17. febr 2015.

  1. gregas85

    gregas85 Senior Medlem

    Innlegg:
    553
    Likes mottatt:
    461
    Bonuspoeng:
    63
    Du ser ikke flight planen på flightstatus eller live. Den viser bare direct route. Flyplanen vises i "Route" og SAS følger bare en tildelt NAT (North Atlantic Track). Ikke lett å unngå turbulens når man flyr inn gjennom forskjellige luftstrømmer som det er mange av på denne tiden av året.
     
  2. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Da var hovedretten overstått. Rådyret var faaantastisk godt. Ringi-eplemost er et meget godt alternativ til vin :)

    Beklager mangelen på bilder. Får vel delvis skylde på SAS her. De har gitt alle gratis WIFI i dag siden det er første flight. Utenom det så er det gratis for pax i C og Plus, samt EBG og EBD.
     
  3. Atle T

    Atle T Nytt Medlem

    Innlegg:
    24
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Hvis en skulle få Hästens-puta så vil vel dette koste mye over lengre tid da?
     
  4. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Valkommen til Bonusfeber!

    Hvis SAS betaler for disse, så ja. Men det kan like gjerne dreie seg om produktplassering for Hästens, og at det er Hästens som gir bort disse gratis.
    Det forundrer meg heller ikke om mye av innholdet i amenity-kitene er "vareprøver" som SAS ikke betaler for. Jeg mener å ha lest at hotellsåper og slikt ofte er sponset av produsenten, som ren markedsføring. Hvis noen har inngående kjennskap til dette, så hadde det vært interessant å vite mer :)
     
  5. LN-OLE

    LN-OLE Nytt Medlem

    Innlegg:
    1
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hørres veldig posetivt ut! Gleder meg til mer bilder :)
     
  6. rednose

    rednose Nytt Medlem

    Innlegg:
    1
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Hästens puten eller dynen er ikke "give-away".

    Et amenity kit er heller ingen vareprøve kit, da man må betale en licence fee for å benytte et merke til kosmetikk. I SAS sitt eksempel er det pr nå REN om jeg ikke husker feil.
    Hvis man tenker på volum og antall puter, pleddog m.m. et flyselskap benytter iløpet av et år ville det vært uforsvarlig for en hver sengeprodusent eller kosmetikk firma å sponse sånne volum :)

    Jeg jobber ikke for et flyselskap :)
     
    Henning liker dette
  7. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Heisann! Beklager litt smått med oppdateringer!

    Bilder tror jeg må vente til jeg har landet i New York. Wifi er litt tregt for øyeblikket, så den lille båndbredden som er tilgjengelig skal jeg ikke ta så fryktelig mye av. :)

    Lunsj/middagen er nettopp ryddet unna. Sitter og koser meg med en kopp Dammann-earl grey te mens jeg skriver til dere her!
    Det nye servicekonseptet til SAS er virkelig med på å løfte denne nye kabinen og totalopplevelsen om bord, mange hakk opp! Veldig bra presentasjon. Kvaliteten på maten er som den "alltid" har vært - nemlig veldig god. Nå er også presentasjonen av maten på et anstendig nivå, så selve businessklasseopplevelsen er betraktelig forbedret.

    Nå skal jeg straks ut på en vandretur til de bakre gemakker. Kameraet mitt blir med selvfølgelig :)
     
    AndersB, SASDC8, Islending and 5 others like this.
  8. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Gikk det an å bestille ekstra rødbeter og sylteagurker til maten?
     
    Henrik, Ruby, Fnate and 2 others like this.
  9. HEO

    HEO Medlem

    Innlegg:
    108
    Likes mottatt:
    44
    Bonuspoeng:
    28
    Så er vi halvvejs:

    upload_2015-2-17_17-17-23.png
     
    Fnate liker dette
  10. EBGEGE

    EBGEGE Nytt Medlem

    Innlegg:
    25
    Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    3
    Dette har sikkert blitt svart på tidligere. Men har gått meg hus forbi: Blir nytt mat- og drikkekonsept rullet ut på alle langdistanse-maskinene nå, eller skjer det fly for fly sammen med ny kabin?
     
  11. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Nytt mat og drikkkonsept er på hele flåten samtidig.
     
  12. bern747

    bern747 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    273
    Likes mottatt:
    375
    Bonuspoeng:
    63
    Hvordan er det med toalettene? Jeg håper businessrammene har beholdt utsikten?;)
     
  13. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Fortsatt romslige toaletter, men det har forsvunnet ett vindu, så det er kun ett vindu å kikke ut av nå.

    Beklager manglende oppdateringer. Det har ulike grunner

    1) Jeg duppet av. Jeg fikk utdelt Hästens madrass. Denne er kun "on request" på dagflyvninger, men jeg spurte pent ;) Og Mr Danielsen behøver ikke å være bekymret for benrommet inni cubbyen, det er rett og slett strålende. Med mindre man skræver skikkelig når man sover
    Hästens dyne og pute, sørget for at jeg fikk en god time på øyet!

    2) Wifi er ganske tregt. Det går litt opp og ned, men mest ned. Fikk forklart fra purser at det var over 90 enheter tilkoblet på det meste i stad, men at han forventet på en "vanlig" flyvning ville det være langt færre. SAS tilbyr gratis WIFI til hele skåkken i dag, siden det er first flight. Ellers er det kun gratis i Business og Plus, samt for EBG og EBD.

    3) Jeg har kosa mæ gløgg ihjel med crewet! Kjempebra crew over hele linja. Svensker og dansker i skjønn forening. Purser Lars er helt herlig, virkelig en flott SAS-representant!

    SPOILER ALERT (eller egentlig ikke da, men da får jeg kanskje opp spenningsnivået her)
    Dette er også first flight for Air Stewards med ny uniform. De går bort i fra de beige stewarduniformene, og får nå helt hvite kokkejakker. Det passer mye bedre til den nye kabininnredninga også!

    Nå flyr vi over USAs sosialistiske lillebror i nord, aka Canada. Jeg drikker sprite og tygger vingummi. Jeg har det helt kurant! Spent på røkt laks som måltid nummer to! Det vil bli behørlig dokumentert ;) (Yes, yes, for you Fnate, for you)

    (PS. Ingen komper om bord :( )
     
  14. Star Flyer

    Star Flyer BFG BF*G

    Innlegg:
    94
    Likes mottatt:
    132
    Bonuspoeng:
    33
    Flott rapport! :)

    Er det ny safety video? Hvordan er den?
     
  15. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Jaaaaaa du flyr laksnessclass, så klart. :)

    Men røking da... Om man på død og liv må servere den hersens fisken, kunne man ikke i det minste stekt den eller kokt den??? Vrææææl...

    God tur videre og hils til curlingnasjonen nedenfor
     
    Flemming Poulsen liker dette
  16. PCR

    PCR Senior Medlem

    Innlegg:
    556
    Likes mottatt:
    666
    Bonuspoeng:
    93
    Vill tro det är SK903 följt av 945 (eller om det nu var omvänt).
     
  17. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Tipper du har en kongetur Cecilie :) SAS er plutselig blitt en contender i Business klasse igjen, så neste NYC tur blir nok med dem :)
     
  18. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Over en time i immigrasjonskø. Velkommen til America ;)

    Nå venter jeg på shuttle inn til Manhattan. Har begynt å skrive på review og satser på å ha det ferdig i løpet av natten norsk tid ;)

    I mellomtiden kan dere få hilse på Herr Henriot

    [​IMG]
     

    Attached Files:

    • image.jpg
      image.jpg
      File size:
      1,016.6 KB
      Visninger:
      17
    Last edited by a moderator: 17. febr 2015
  19. LN-MOW

    LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

    Innlegg:
    1,457
    Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
    Og på Fly I Rute kan man se hvilke ruter som går med ny kabin ..( det er jo ingen andre som har wifi. ;) )

    wifi.jpg
     
    Islending and tommy777 like this.
  20. Twin Otter

    Twin Otter Airport Collector

    Innlegg:
    191
    Likes mottatt:
    70
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg synes det hadde vært greit å få en avklaring på dette med om det er lov å ligge med setene i horisontal posisjon under avgang og landing. Tidligere i dag avkreftet SAS dette til meg på Twitter. Vet du noe mer om dette Cecilie? Ellers takk for en strålende live-dekning.
     

Del denne siden