Bonusfeber helg i Amsterdam: Se, lær og drikk! 21-23 november

Tråd i 'Nyheter' startet av tommy777, 01. okt 2014.

  1. TOS

    TOS Senior Medlem

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    Change of plans her i gården... Må dra fra AMS allerede lørdag formiddag, men ser ut til å være på hotellet i dag ca kl 1800 om det skjer noe i kveld.
     
  2. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Ka farsken??

    Vi er hos Skyteam nå, velkomst cocktail reception starter kl 1930, drinker og litt å bite i
     
    PettR liker dette
  3. PettR

    PettR パイロット

    Innlegg:
    278
    Likes mottatt:
    395
    Bonuspoeng:
    63
    Noen må finne tommy, vi trenger en å bite i
     
  4. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    ...ehm, en å bite i? Hva slags opplegg er det dere er på egentlig? :confused::eek::oops::rolleyes:o_O:D
     
    KristianSk, Baldrick and Fnate like this.
  5. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,933
    Likes mottatt:
    6,786
    Bonuspoeng:
    183
    Han mente kanskje "ei å bite i"
     
    SASlovah4evah liker dette
  6. PettR

    PettR パイロット

    Innlegg:
    278
    Likes mottatt:
    395
    Bonuspoeng:
    63
    No worries, nå har vi tenna i tommy
     
    Fnate liker dette
  7. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Da ruller vi... Først besök hos hva jeg trodde var Flying Blue ledelsen... Etter at jeg hadde stilt sykt dumme spørsmål viste det seg at det var Skyteam ledelsen

    [​IMG]

    Men nå driver Skyzork med stenkasting i glasshus... Forsøker å vinne over Nederlendere fra KLM til Delta

    [​IMG]
    Lykke til...
     
    tommy777, Cecilie, AndersB and 3 others like this.
  8. PettR

    PettR パイロット

    Innlegg:
    278
    Likes mottatt:
    395
    Bonuspoeng:
    63
    Skal nevnes at vi mangler en del "vikinger" akkurat nå. Tro om det har noe med at de dro inn til amster i går kveld? *humre*
     
    tommy777, Fnate and KristianSk like this.
  9. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Men du er her, Suarez!
     
  10. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Tanker så langt - etter to foredrag:

    Jeg er positivt overrasket. No offence, @tommy777, men forventningene var ikke akkurat i taket. ;) Imidlertid må jeg bare si at dette har så langt vært riktig lærerikt. Jeg betaler glatt USD199 neste gang. Det mener jeg.

    1. Delta SkyRubles
    SkyZork hadde strikontroll på greiene, og var stor entusiast på dette. Om en arbeidsgiver holdt en øks over hodet mitt og tvang meg til å fly SkyTeam og jeg hadde en kontrakt som gjorde at jeg fikk saget av alle fingrene med fruktkniv om jeg sa opp jobben min... Da ville jeg nok byttet Flying Blue med SkyRubles. Dobbelt så høy opptjening. Ferdig snakka!

    Med dobbel opptjening trenger du bare ca 45 trans Atlantic flights for å ha råd til en tilsvarende for miles.

    Maaaan... did you even hear what you were saying up there????


    Tror nok ikke jeg kommer til å bli like stor Sky Team entusiast som Skyzork, men foredraget hans var veldig bra.

    2. Miles & More
    Dette var også spennende. En Belgier som holdt foredraget og viste en masse eksempler på uttak, oppgraderinger, availibility og greier.

    Dette er jo program som jeg vet noe mer om, selv om jeg ikke er medlem. Men det var spennende å se hvordan det funket i praksis

    Det jeg reagerte negativt på var så klart 25% opptjening og at det var over EUR100 i skatter på en intra-Europe økonomibillett.

    Vi sutrer og klager over Eurobonus, men dævven så bra vi har det.

    3. Q&A med Sky Team sjef
    Jeg hadde det igår også... Ikke så relevant da de egentlig ikke har noe for oss. Neste år @tommy777, kan du kanskje heller forsøke å overtale Flying Blue til å komme på Q&A. Det tror jeg ville vært enormt mye mer relevant.

    Jeg tar den som dagens første tissepause...

    On we go
     
  11. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    I motsetning til @Fnate er jeg i utgangspunktet en positiv type, og jeg syntes dette hørtes kjempekult ut også før elefantens review ;)
     
    tommy777 liker dette
  12. PettR

    PettR パイロット

    Innlegg:
    278
    Likes mottatt:
    395
    Bonuspoeng:
    63
    3. Q&A med Sky Team sjef
    Veldig lite om skyteam, mye interessant om bransjen og hvordan alt fungerer fra forskjellige perspektiv. Mao bedre enn forventet.

    4. Introduction to British Airways Executive Club
    Dagens høydepunkt, veldig interessant, Fnate var fenomenal og jeg ble frelst.

    5. Breakout session om hotellkjeder
    Mye bra info, Tommy er sjef som vanlig. Skulle ønske vi hadde mer tid! Ekstra ekslusivt å få ta på titan-kortet til Tommy :eek:
     
  13. PettR

    PettR パイロット

    Innlegg:
    278
    Likes mottatt:
    395
    Bonuspoeng:
    63
    Og update angående de manglende vikingene; per nå mangler vi bare en :)
     
    tommy777 liker dette
  14. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Først og fremst; Tusen takk til alle involverte og ikke minst arrangørene for ett fabelaktig arrangement! Dette er det første arrangementet i denne sammenhengen jeg har deltatt på og det ga absolutt mersmak! Veldig hyggelig å få møte så mange trivelige og kunnskapsrike folk på ett sted og som deler mange av mine egne interesser.

    Som førstegangsdeltakende (viking) på ett slikt arrangement så ble det en travel helg med innlagte lengre rastepauser både her og der, men både fredag hos KLM og FTU lørdag var begge deler veldig bra. Søndag var jeg personlig mer ute av bildet grunnet kombinasjonen altfor lite søvn i over tre uker og altfor mye snublestoff lørdag aften, men da passet det bra at Magnus Carlsen kunne stå for underholdningen denne dagen.
    Nedturen var at jeg gikk glipp av loddtrekningen og noen interessante foredrag denne dagen, men som vi sier det i min bransje; Det er tøft i Olja - og det gjelder tydeligvis også i bonusfeber bransjen ;)

    Ett spørsmål; Oppgraderingen til Hyatt Plat. - vil det skje automatisk eller var det kanskje en av de tingene jeg gikk glipp av på søndagen?

    Og til slutt, stor takk til @tommy777 og de andre som har stått i bresjen for dette og jeg håper virkelig at jeg får flere anledninger til å bli med på liknenede eller andre arrangement.
     

Del denne siden