Bonusreise kansellert 7 dager før avreise

Tråd i 'Bonushjelp' startet av KingC, 02. nov 2022.

  1. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,120
    Likes mottatt:
    5,995
    Bonuspoeng:
    183
    EU261 gjelder alle flyvninger som starter i Europa, så med forbehold om dette ikke gjelder trådstarters hjemreise burde kanselleringen være dekket.
     
  2. mariusberg89

    mariusberg89 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    466
    Likes mottatt:
    156
    Bonuspoeng:
    43
    Hva står ET for her? skjønner at det er selskapet som flyr men forstår ikke forkortelsen.

    Hvordan ville dette spille seg ut på følgende tur? OSL-MUC (SAS) MUC-FRA(LH)FRA-HND(ANA)

    Si da at muc-fra flyet har surret det til, er det da lh man skal lage et helvette med og ikke sas eller ana?
     
  3. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,474
    Likes mottatt:
    871,121
    Bonuspoeng:
    293
    ET = Ethiopean
     
    mariusberg89 liker dette
  4. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,694
    Likes mottatt:
    7,890
    Bonuspoeng:
    183
    Det er da LH som har ansvaret for å booke deg om, slik at du kommer frem dit du skal
     
    mariusberg89 liker dette
  5. pinpoint

    pinpoint Nytt Medlem

    Innlegg:
    49
    Likes mottatt:
    19
    Bonuspoeng:
    8
    Ikke helt det samme, men jeg opplevde å bli kansellert ett par mnd før reisen skulle finne sted, C klasse. Snakket med 2-3 forskjellige kundebehandlere fra SAS før jeg kom til en som kunne hjelpe meg og booke om. De to første nektet selvfølgelig da det ikke var flere ledige bonusbilletter og mente jeg selv måtte følge med om det dukket opp nye billetter. Kjedelig at det skal være sånn ved bonus reiser og ødelegger litt av gleden.
    Mitt tips er ring å mas så forhåpentligvis møter du til slutt en som er villig til å hjelpe deg.
     
    Last edited: 03. nov 2022
  6. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,248
    Likes mottatt:
    5,112
    Bonuspoeng:
    183
    Det skulle ikke være nødvendig å måtte mase og holde på med tidkrevende HUACA. Det er et stort problem med SAS - inkompetanse når det gjelder kundeservice.
     
    Insomnia4u and Shyneno like this.
  7. vegasbaby

    vegasbaby Aktivt Medlem

    Innlegg:
    278
    Likes mottatt:
    287
    Bonuspoeng:
    63
    Dette tror jeg ikke er inkompetanse. Men en bevisst intern instruks for å spare penger. Risikoen for å tape i nemnd er veid opp mot alt de tjener på kunder som ikke vet bedre eller orker sloss i timesvis på telefon. SÅ vanskelig er ikke denne regelen å forstå.
     
    Shyneno and Spielhaug like this.
  8. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,708
    Likes mottatt:
    21,770
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har selv hatt den samme opplevelsen.
    Men heldigvis (?) var det en ren SAS-flyvning som ble kansellert senere enn 14 før avreise.
    Første agent sa det måtte være ledige bonus-billetter (noe det ikke var). Overtalelse og henvisning til regelverk hjalp ikke.
    Agent to løste det uten noe spørsmål ..
     
    KingC and Eddie47 like this.
  9. mariusberg89

    mariusberg89 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    466
    Likes mottatt:
    156
    Bonuspoeng:
    43
    Dette blir kanskje litt langt å strekke det og kanskje ikke helt samme kategori. Men har faktisk den nevnte turen tidligere. fra-hnd med ANA. de har byttet flytype men selve flyvningen er ikke kanselert. det er dog med en dårligere inredning. Kan jeg da be de om å flytte meg til lhr hvor den flytypen jeg nå originalt hadde booket med er?
     
  10. Chr1st1an

    Chr1st1an Medlem

    Innlegg:
    50
    Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    18
    @KingC:
    Kan jeg spørre om det er ET OSL-ADD du skal fly som har blitt kansellert?
    Jeg har samme rute om noen måneder, og blir bekymret om ET praktiserer kanselleringer så tett på avreise...
     
  11. KingC

    KingC Nytt Medlem

    Innlegg:
    15
    Likes mottatt:
    26
    Bonuspoeng:
    13
    Hei, opprinnelig var det OSL-BRU med SAS og BRU-ADD-NOS med ET.
    ET kansellerte BRU-ADD-NOS.
     
    Chr1st1an liker dette
  12. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,248
    Likes mottatt:
    5,112
    Bonuspoeng:
    183
    Equipment change gir deg ikke rett til å booke om. Dersom poengene eller CT ikke er utløpt kan du endre reisen mot et gebyr å 150 pp.
     
    mariusberg89 liker dette
  13. mariusberg89

    mariusberg89 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    466
    Likes mottatt:
    156
    Bonuspoeng:
    43
    prøver å endre men finner ikke så mye ledig flighter til rett dato.
     
  14. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,341
    Likes mottatt:
    19,554
    Bonuspoeng:
    293
    Men nedgradering av reisrklasse skal gi opp til 75% refusjon av kostnaden for reisen.

    Vi booket engang ET C til en ekstremt fordelaktig pris BRU-CPT.
    Ble da flyttet ned til øko og etter litt diskusjon fikk vi tilbake 75% av det vi hadde betalt.
     
  15. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,190
    Likes mottatt:
    8,203
    Bonuspoeng:
    183
    Nå blir dette et herlig sammensurium av problemet til trådstarter @KingC som omhandler kansellering av bonusbilletter, og problemet til @mariusberg89 som omhandler endring av flytype til samme serviceklasse men en annen eldre kabininnredning (ihvertfall fra eldre innlegg).

    Det ryddigste her er å la tråden omhandle den faktiske problemstillingen om rettigheter ved kansellering tett mot avreise og ombooking til nye billetter, og splitte ut digresjonene om endring av kabininnredning til en helt egen tråd for de som er interessert i det.
     
  16. obay

    obay Senior Medlem

    Innlegg:
    1,348
    Likes mottatt:
    5,283
    Bonuspoeng:
    183
    Føler med deg! Det er mer enn nervepirrende å komme seg under 14 dager fristen på award, men om det er "fritt vilt" etter det også så er det jo et forferdelig sjansespill!

    Håper du treffer en eller annen agent som kan hjelpe deg. Hold oss oppdatert :)
     
    vegasbaby and Finnks like this.
  17. KingC

    KingC Nytt Medlem

    Innlegg:
    15
    Likes mottatt:
    26
    Bonuspoeng:
    13
    Det ser ikke ut til at det er så lett å treffe på den personen hos SAS som bare fikser dette. De henviser til teksten som står når vi bestiller bonusbilletter.
     

    Attached Files:

  18. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,248
    Likes mottatt:
    5,112
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, men nå var det ikke det spørsmålet gjaldt. ;)
     
  19. KingC

    KingC Nytt Medlem

    Innlegg:
    15
    Likes mottatt:
    26
    Bonuspoeng:
    13
    SAS mener tydeligvis ikke at de har et ansvar for å finne en løsning på problemet. Jeg sitter da igjen med en reise til Madagaskar som stopper i BRU.
    Problemet er at det ikke finnes 2 ledige bonusbilletter til NOS i Biz .
    For at vi ikke skal risikere å ikke få reist, har jeg booket den ene billetten som var tilgjengelig i Biz via FRA og en annen booking for samme reise i Eco. (2 forskjellige reservasjoner)
    Håpet er at det skal dukke opp noe som gjør at vi begge kan reise i Biz, men om det ikke skjer, reiser vi i alle fall i samme fly...
    Jeg har nå brukt en CT og poeng for å kjøpe en reise i Biz som er delvis kansellert. I tillegg har jeg brukt 54.000 + 99.000 poeng for å sikre (?) at vi får reist.
    Vil SAS kunne legge disse 2 reservasjonene til den opprinnelige, eller er det ikke mulig med 2 forskjellige klasser i en reservasjon?
    En annen bekymring som kommer krypende er om ET kansellerer returen mens vi er på Madagaskar, med begrenset tilgang til nett.
     
  20. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,474
    Likes mottatt:
    871,121
    Bonuspoeng:
    293
    Sist jeg var på Madagaskar hadde vi 4G med Telia og 0 kontakt med Telenor ….. på La Reunion var det omvendt
     
    KingC liker dette

Del denne siden