Hei alle sammen. Jeg er fersk medlem og hadde håpet å få noen gode tips. Jeg har forsøkt å lese meg opp, men blir nesten bare mer forvirret jo mer jeg leser. Det virker som det alltid er noe bedre å gå etter. Jeg har det siste året samlet opp ca. 150.000 poeng og CT. Jeg ønsker å reise med madammen til New York neste påske. Vi ønsker å reise business eller first class. Hvordan går man frem? Forstår det slik at bonusbillettene ikke slippes før 330 dager før avreise? Er det greit å bestille via sas, eller bør man bestille direkte via selskapet man ønsker å fly med? Eller er det andre tips? Takk på forhånd!
Har du CT, må du ringe «CT-telefon» for å booke reise hvis du vil reise med Star Alliance-partnere. Om du vil reise med SAS biz, kan du booke på hjemmesiden til SAS og bruke CT’en din. Neste påske er det lenge til. Du rekker å lese mer og bygge opp kompetanse. Her er det nok info om hvordan CT-reiser bookes.
Takk for svar! Da er det Tallinn man ringer om jeg har forstått det rett? Og da forteller man bare hvor man ønsker å reise så fikser de det? Eller må man ha hele ruten klar og se til at det er ledige plasser først? For det er eventuelt den prosessen jeg ser for meg kan bli litt utfordrende, å finne gode billetter/ruter i biz/first
"Tallinn" ble lagt ned i juletider i fjor og SAS kundeservice har tatt over oppgavene. Men alle som har vanket på IF en stund forstår hva du mener når du sier "Tallinn". Det er lurt å ha ruten klar på forhånd, men ikke absolutt krav. New York burde være helt kurant å få til hvis man er tidlig ute og booke da det er mange som flyr dit. (SAS, Swiss, Austrian, Lufthansa, Turkish, United, Air Canada og LOT).
Supert, takk igjen Har du en anbefaling på hvilket selskap jeg bør forsøke å fly med? Og hvor jeg bør mellomlande? Flyr fra Stavanger.
Det er slett ikke sikkert vi legger vekt på samme ting og har samme smak. Så det lønner seg å gå på Youtube og ta en titt på produkter og lounge de ulike selskapene tilbyr før du bestemmer deg.
First har du bare (marginal) sjanse til å booke med Lufthansa, og det finner du normalt tidligst fra 14 dager før utreise. Skal du sikte på det, så må du starte med å se om du finner biz med lufthansa fra muc/fra og booke denne så snart som råd er. Når du så kommer til 14 dager før utreise så får du begynne å følge med, for å ringe ct tlf for å oppgradere om der er First billetter tilgjengelig. Dette fordrer selvsagt at din ct er aktiv enda når dette tidspunktet opprinner. Greier du deg med biz, ville jeg valgt SAS. Deres biz er en av de beste.
Det er smak og behag på flyselskap. Dei fleste som flyg over er bra, men SK er veldig bra sjølv om turen då blir kort. Fleire her som finner på å fly via LISboa eller ISTanbul for å få litt ekstra tid på flyet og i lounger. TK i ny config skal vera bra, skulle testa det i oktober.
Takk for gode inputs! CT’en går dessverre ut 31.12.21, så får satse på BIZ. Er første bonustur, så tipper BIZ blir fantastisk også!
Jeg har testa Lufthansa biz og first (747-8 og 340-600), turkish biz (330-300/200), Sas nye biz. Skulle ha testa Austrian og swiss, men diverse greier står i veien for det. Sas sin biz er veldig bra, men litt kort tur og mulighet for Sas MasterCard fly premium nivå 4 gjør turen for litt mindre poeng og da slipper du å brune CT. Lufthansa syns jeg ikke har best biz på flere områder. Men deres first er veldig bra, og noe å prøve hvis man har mulighet. Er mange valg når man skal på tur og når man har prøvd mye forskjellig selskap og flytyper (ikke meg, men andre her) så får man preferanser. Husker mine første turer i biz og følte der var en ny verden. Så lykke til med leiting etter billetter, blir nok en bra opplevelse uansett hva du/dere velger.