Jeg har aldri fløyet F og har aldri bestilt *A-bonustur før, bare vanlig bonustur gjennom SAS. Så jeg kan trenge litt hjelp. Snart får jeg CT fra Amex. Og jeg har straks 120.000 EBB. (Sålenge biz-tur med ET holder seg). Så planen er å bruke både CT og EBB for å komme seg til Brisbane. Jeg ønsker naturligvis flest mulig legs, primært i first, sekundært i biz. (Dette forumet er i stor grad grunn til at jeg snart får CT og har blitt en poengsanker. Og ikke minst en hovedgrunn til at jeg klør i fingra etter å fly F). Jeg har skjønt at det gjelder å ringe til Tallinn. Men at det lønner seg å ha en plan før man ringer. Så jeg blir veldig takknemlig om dere har noen gode råd/forslag til hvordan jeg kan få maks ut av denne turen?
Det er kinkig å fly F til Australia, eller rettere sagt. Det er veldig enkelt, du må fly Thai. Ingen andre gir deg F hele veien. Du kan selvfølgelig fly F til Asia og C derfra, men det er jo ikke så gøy.. Jeg tror jeg ville - med fare for å fremstå som marxist - flydd C hele veien. Det gir rett og slett mye større fleksibilitet og ingen dårlig reise.
Enig med @Are her. EVA fra Paris/Wien for eksempel til Taipei, og videre derfra til Brisbane. De har et fantastisk produkt!
Ville nok vurdert C om du reiser alene. Om du aldri har reist Thai i First kan det være ok om du får et langt transitstopp i BKK. Da får du nyte godt av ankomst, og innsjekk med den relativt spenstige post-kolonistiske turen i golfbil gjennom de uvaskede massene i businessloungen på vei til First Men, vil du ha variasjon og ikke fire legs med samme selskap reiser du i C.
Var det ikke slik at Lufthansa skulle begynne med F til BKK, så da er jo LH + TG en teoretisk mulighet i hvertfall... Forøvrig fløy vi i C til Australia med CT.
Det stemmer vel det ja. Men tror fortsatt jeg ville kikket nøye på C til Australia. Men for all del, 4x TG F er nok ingen dårlig opplevelse
Vi vurderer også CT til Australia, og har registrert at kun Thai flyr F - via BKK. Vi fløy Thai x 2 nå i Feb, og har lyst til å prøve noe annet.. Noen som har gode forslag til alternative ruter i C?
Jeg la ut en rapport nettopp med EVA fra London til BKK, så Thai til SYD derfra. Sjekk innom den for inspirasjon. EVA var en bra C, men ikke helt F. For variasjonen er EVA tipp topp.
Ikke uenig i det, men du la inn snart 380 på Asiana(FRA-ICN) før man kunne booke flytypen så da kunne man gjort lignende med denne routen, det vil si lagt inn en parantes f.eks "kan bookes fra nov 17". Ser også poenget i å vente for de legger jo ikke ut disse før 14 dager før så er over 6 mnd før det blir aktuelt. Som sagt fant ikke igjen dette på forumet og husket ikke datoene så da ble jeg usikker på om jeg hadde rotet/drømt igjen
Takk for knallbra hjelp folkens! Sykt mye eurobonusjunkies her. Liker det. Jeg vurderer å heller bruke CT og poeng for å fly F til Taiwan (TPE) med flest mulige flyvninger. Er det lettere å få til i F enn til BNE?
Det er ingen F direkte til TPE, men du flyr EVA som er en av de beste C produktene i Star alliance. Du kan f.eks fly F inn til TYO, HKG og BKK. Og herfra videre med EVA.