Booke F til Tokyo med poeng og CT.

Tråd i 'Bonushjelp' startet av aryx, 07. mars 2016.

  1. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,232
    Likes mottatt:
    1,358
    Bonuspoeng:
    113
    Du må kombinere det med en uke eller 3 roadtrip i NZ da vel.. Det skal jeg f.eks neste år. Trenger ikke poengene i år! ;)
     
  2. aryx

    aryx Medlem

    Innlegg:
    100
    Likes mottatt:
    77
    Bonuspoeng:
    28
    Ikke noe å beklage :) Får mye ut av det her jeg nå, vet nå om MUC-alternativet med mer, suger til meg det jeg kan =)
     
    Xflipper liker dette
  3. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,597
    Bonuspoeng:
    293
    I wish, men det var det med ferie da. Var i NZ for et par år siden, kjempedestinasjon, kjørte Harley fra Auckland ned til ChristChurch og tilbake (på hver sin side av øyene) og skal absolutt tilbake.
    Men nå har vi hatt så mange langdistanseferier at fruen har lagt ned veto mot å planlegge noe ferie til neste år :(.
    Men hvis hun skal bort en helg, så kan jeg kanskje snike meg en snartur til Auckland, hvem vet ;)
     
  4. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Dette er sagt før, men må repeteres nå.
    De gærne har det godt. :)
     
    RoadKing liker dette
  5. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Støtter den, jeg peiler meg inn på en helg i august, og sender familien på camping til Stavern.
     
  6. Hamburgersmauet

    Hamburgersmauet Medlem

    Innlegg:
    147
    Likes mottatt:
    101
    Bonuspoeng:
    28
    Husk at du MÅ fly LH (ikke SK) OSL-FRA om du skal bli plukket opp av en fet bil om du skal fly videre med LH F.
     
  7. Hamburgersmauet

    Hamburgersmauet Medlem

    Innlegg:
    147
    Likes mottatt:
    101
    Bonuspoeng:
    28
    Dersom du ikke får rutet via BKK, ville jeg satset på LH F på utreise (om nødvendig til ICN, her er det erfaringsmessig bedre tilgjengelighet enn til Tokyo), og NH F på hjemreise.

    Det er en utfordring å finne to bonusseter i F på samme flight, men det er absolutt mulig - spesielt til ICN. Dessuten benyttes A380 på denne ruten (tror jeg). LH F A380 gir en fantastisk romslig følelse, og jeg ville glatt valgt denne foran 747-8 direkte til Tokyo. Da får det heller være med et par timer i en sliten regional Asiana C-klasse mellom Seoul og Tokyo (kan flys med NH og UA også).

    Pass på at det blir en dagflyvning hjem med NH (om tilgjengelig), ellers kan du risikere en meget begrenset meny.

    Uansett; du kommer til å få en fantastisk tur til Japan. Tokyo er total galskap på en god måte. Reiste på en tilsvarende CT i fjor. Du må gjerne kontakte meg om du har flere spørsmål. Er ingen ekspert, men kan kanskje hjelpe.
     
  8. aryx

    aryx Medlem

    Innlegg:
    100
    Likes mottatt:
    77
    Bonuspoeng:
    28
    Takk for tips, så det var en nattflygning i a380 fra bkk til cdg ledig også, men føler nesten at jeg må få dagflygninger når vi først er på en firstclass tur. Skal prøve å få lagt ned litt tid på å søke på alternativer til uka.
    Har prøvd å sett litt på youtube-videoer av flytype+flyselskap og det er noen som nesten virker dårligere enn sas business - i forhold til setene ihvertfall.
     
  9. aryx

    aryx Medlem

    Innlegg:
    100
    Likes mottatt:
    77
    Bonuspoeng:
    28
    Noe du vil anbefale at vi får med oss der nede?
     
  10. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,597
    Bonuspoeng:
    293
    Min søster og svoger reiste FRA ICN i januar, og da var det 747-8.
     
  11. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,597
    Bonuspoeng:
    293
    Hvor mye tid har dere? Vi kjøpte Japan Railpass og dro til Hiroshima, både togturen og byen var en opplevelse. De er noen timer, så hvis dere vil ha med dere Hiroshima men har knapt med tid, kan det også være et alternativ å fly.

    Ellers? Gå og se, det er veldig anerledes. Anbefaler også fiskemarkedet i Tokyo.

    Vanvittig mye folk overalt.
     
  12. aryx

    aryx Medlem

    Innlegg:
    100
    Likes mottatt:
    77
    Bonuspoeng:
    28
    Vi skal prøve å få vært der 10-14 dager, så tenker Hiroshima kunne vært aktuelt ja. Er det first class på toget også tro? :)
    Skal prøve å få prøvd litt sushi når vi først er der borte også.
    Denne restauranteen/baren har vi også tenkt oss på, tror kanskje vi skal hive innpå litt sake før vi drar dit:
     
    Stuttfeiten liker dette
  13. Hamburgersmauet

    Hamburgersmauet Medlem

    Innlegg:
    147
    Likes mottatt:
    101
    Bonuspoeng:
    28
    Shinkansen Gran Class (på noen strekninger). Kan kjøpes på Tokyo stasjon fra 14 dager før avreise. Dersom du bor på et hotell med concierge, kan du be de kjøpe billettene for deg. Dersom dere ikke har ledsager fra hotellet, må dere beregne god tid på Tokyo stasjon. Det er så ufattelig stort.
     
    LN-FHU and aryx like this.
  14. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,597
    Bonuspoeng:
    293
    Railpass er ganske rimelig, litt dyrere for det de kaller First, men det er ikke First da. Litt bedre seter og mer plass. Servering må du kjøpe. Kjøper du billetter individuelt er det ganske dyrt. Japanere får ikke kjøpe railpass.

    Vi hadde tenkt oss på den restauranten, men kom aldri så langt :(.
    Sushi i Japan er ikke helt som her, bare så du er forberedt :).
     
  15. Hamburgersmauet

    Hamburgersmauet Medlem

    Innlegg:
    147
    Likes mottatt:
    101
    Bonuspoeng:
    28
    ...eller dette hotellet.
     
    RoadKing liker dette
  16. aryx

    aryx Medlem

    Innlegg:
    100
    Likes mottatt:
    77
    Bonuspoeng:
    28
    Hehe, ja, så dette hotellet :)
    Nå får jeg SPG Diamond Platinum status i løpet av mai, så tipper vi ender opp på et spg-hotell.
    Noen som har erfaring med SPG-hotell i Tokyo mon tro? :)
     
    Last edited: 08. mars 2016
  17. Hamburgersmauet

    Hamburgersmauet Medlem

    Innlegg:
    147
    Likes mottatt:
    101
    Bonuspoeng:
    28
    SPG Diamond?
     
  18. aryx

    aryx Medlem

    Innlegg:
    100
    Likes mottatt:
    77
    Bonuspoeng:
    28
    Platinum :D
     
  19. aryx

    aryx Medlem

    Innlegg:
    100
    Likes mottatt:
    77
    Bonuspoeng:
    28
    Hvilke lufthansa ruter er det som går til asia? Jeg har funnet FRA-ICN og FRA-SIN. Regner med det er flere alternativer?
     
  20. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    De flyr vel også til Hong kong og Tokyo også :)(sikkert flere)
     

Del denne siden