Er det mulig å booke flere separate award trips med CT på SAS sidene? Jeg søker på reiser for neste sommer, og finner A-B dag 1, og videre B-C neste dag. Jeg mener at jeg har sett en mulighet et sted der jeg kunne velge den første turen og så booke den neste i samme slengen. Mulig jeg er på bærtur, og den eneste mulighten er via agent?
Ja, det er mulig innenfor 24 timer mener jeg. Har tur i desember hvor jeg sover over 2 ganger på ruten. Men det bør nok bookes samlet.
Hvis du ikke får opp samme forslag ved å søke på A->C på SAS sin nettside, må du snakke med en agent. (Hvis jeg forstår deg korrekt). Maks 24 timer mellom to segmenter er regelen. Vær obs på det kan finnes restriksjoner fra flyselskaper sin side som hindre en slik bestilling.
Ja, det var det jeg mente. A-C er ikke tilgjengelig, kun som separate reiser på forskjellige datoer. Da blir det en telefon til agent i morgen.
Dette er en av de typiske svakheter med systemet til SAS, det er ingen støtte for såkalte multicity søk slik man kan gjøre på en del andre steder. Vil vel forsåvidt ikke tro at SAS ville tillatt dette på bonus selv om det var mulig på vanlige reiser, da dette oppfordrer til å booke mer avanserte (og for SAS dyrere) bonusreiser.
Og vi tvinges til å bruke agenter, noe som koster oss penger? Det rare er at jeg er sikker på at jeg har sett ett eller annet sted at det sto under bookingen som jeg var inne på, en tab med add booking eller noe sånt. Da tenkte jeg, smart!, da slipper jeg å ringe en agent. Kanskje jeg drømte.
Her blander du nok funksjonen man kan bruke på betalte billetter med penger. Her kan du velge A>B, C>A på samme billett, uten å ringe inn.
Det stemmer jo, men de finner jo ingenting om du ikke er 100% forberedt, og selv da så er det jo vanskelig. Er ikke rart at vanlige folk bare driter i hele opplegget og lar poengene gå ut på dato..