Booke for 2, skrive beskjed om at man er flere. Innafor?

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av LinnW, 21. juli 2019.

  1. Boleole

    Boleole Aktivt Medlem

    Innlegg:
    378
    Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    43
    Er ikke helt enig, hvis du legger inn det antall du faktisk er får du et rom med tilsvarende sengeplasser, mens hvis en feks søker med kun to voksne så står det ofte at barn er gratis hvis det sover i foreldrenes seng eller man kan betale litt ekstra for en ekstra seng. Hvis man legger inn det antallet man er tar ikke søkemotoren hensyn til denne muligheten. Det er min erfaring hvertfall.
     
    Maggie liker dette
  2. anders8

    anders8 Medlem

    Innlegg:
    151
    Likes mottatt:
    320
    Bonuspoeng:
    63
    Vi er to voksne og tre barn, og dette gjør vi alltid. Overraskende hvor greie mange hotell er. Jeg mailet marina bay sands i singapore om å få booke familierom (max occupancy 2 voksne, 2 barn) om vi fikk bo der med 3 barn (som er 2, 4 og 7 år), fikk svar at det gikk helt fint, og hvis vi heller ville velge et rimeligere deluxe dobbeltrom (max occupancy oppgitt 2 voksne, 1 barn), så gikk det også fint siden barna var så små. Så da gikk vi for det. Sparte en del tusenlapper.

    Men synes det er litt "dårlig" at så få hoteller tillater to voksne og tre barn i samme rom på elektroniske søk. Ikke helt uvanlig med 2 bedroom suiter på 150 kvm som godtar inntill 4 voksne, men to voksne og tre små barn er det full stopp for, da må man sende lang mail til hotellet og styre på. Og hva er greia med at kjempestore suiter med mange soverom er sperret på max 2 pax?
     
    Maggie and flying_all like this.
  3. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,651
    Likes mottatt:
    34,853
    Bonuspoeng:
    293
    Uten å spekulere for mye vil jeg tro at hoteller som opererer i et internasjonalt marked er vant til at " familie" begrepet ikke er kjernefamilie i alle land og kulturer. Og at en " familie" på ferie på en suite kan inbefatte rimelig mange ekstra senger om en ikke har en personlimit satt opp.
     
    Edvard liker dette
  4. anders8

    anders8 Medlem

    Innlegg:
    151
    Likes mottatt:
    320
    Bonuspoeng:
    63
    Det er nok medvirkende, tror også endel hotell ikke er superivrige på småbarn. Men har også gode erfaringer med flere toppsjikthotell (Four seasons i Seoul var kjempegreie og følte aldri at barna var til bry på noen måte)

    Det blir nok lettere når barna blir noen år eldre, slik at det holder med rom i nærheten av hverandre. Nå er vi nødt til enten å få alle på samme rom, eller connecting (som ser ut til å ha gått helt av moten..)
     
  5. Ragna Rekkverk

    Ragna Rekkverk Aktivt Medlem

    Innlegg:
    354
    Likes mottatt:
    882
    Bonuspoeng:
    93
    Vi har møtt veggen på hotellet vi alltid bor på i København. I tolv år på rad har vi bodd på familierom på Radisson Royal Hotel i København. Da har to voksne og to barn hatt flotte opphold på et 42 kvms familierom. Men, etter noen år gikk det ikke an å booke tip mer enn to voksne og et barn online. Vi hadde blitt kjent med en i bookingavdelingen, så løsningen ble å maile han så fikset han det.

    Aberet var at han skiftet jobb til hotel Nobis, så vi hadde ikke lenger noen som kunne fikse dette for oss lenger. Så nå nekter de å la oss bo to voksne og to barn på rommet. Forklaringene har variert. Først var det at det ikke er plass i de nyoppussede rommene. Det stemmer jo ikke, for vi har bodd i det nyoppussede Juhl-rommet på 42 kvm med to ekstrasenger og det gikk finfint.
    Deretter var forklaringen at brannforskriftene ikke tillot det, og det kunne vi vanskelig argumentere mot.

    Vi konkluderte med at de rett og slett ikke ønsker å ha barnefamilier i det fancy hotellet sitt lenger..

    (Muligens litt off-topic dette her).
     
    NoLimit liker dette
  6. prisjeger

    prisjeger Travelhacker wannabe

    Innlegg:
    326
    Likes mottatt:
    382
    Bonuspoeng:
    63
    Muligens ikke aktuelt for dere, men hvis dere har poeng hos Choice er jo Comfort hotel Vesterbro, som ikke er så langt unna SAS-hotellet deres, et sabla poengkupp i København, med 10.000 poeng/natt i dobbeltrom. Riktignok har de vel ikke rom for mer enn 3 personer, men 20.00 poeng/natt for 2 rom sentralt i København er slett ikke galt! :)
     
    Maggie, Ragna Rekkverk and Grooo like this.
  7. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,646
    Likes mottatt:
    7,643
    Bonuspoeng:
    183
    Drar opp igjen denne.. opppdaget nettopp på f.eks expedia er det mange hoteller som har teksten "barn kan overnatte gratis i de allerede tilgjenglige sengene" .

    Velger jeg 2 voksne og 2 barn blir prisen som regel dobbel så dyr som om det var valgt kun 2 voksne, gjerne fordi romkategorien forandres til 4 sengeplasser.

    Kan jeg i bestillingsprossessen velge kun 2 voksne og la barna sove med oss?
    Dette er jo fullt mulig når det er rom med 2 queen senger..
     
  8. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,259
    Likes mottatt:
    22,038
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har hatt hell med samme problemstilling flere ganger.
    Men jeg sender en mail til hotellet på forhånd og avklarer problemstillingen,går som regel bra,spesielt om barna er små :)
     

Del denne siden