Booke tur med Qatar for vinterferien 2022, mulighet for flytting

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av indahla, 14. april 2021.

  1. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Voucher kan du også få ved frivillig kansellering, men dunno om det gjelder for februar 2022. Se link

    Om du vil gjøre en endring, betales change fee og fare difference. Om du vil kansellere, betales refund fee. Misser du flight, betales no-show fee.

    QR vil kansellere reservasjon for retur om dette er på utreise. No-show betales kun om du vil bruke billetten til noe.
     
    indahla liker dette
  2. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,922
    Likes mottatt:
    6,660
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg valgte å benytte meg av tilbudet om voucher hos Qatar høsten 2020 og fikk dette, uten noe kluss. Har to år på å booke, og da kan booking, som vanlig, være ett helt år frem i tid. Synes de er ganske generøse:
    "We have issued travel voucher No. 157-xxxxxxxxxx for the total value of NOK xxxxx comprising of the unutilized ticket you held with us. This also includes an additional amount of NOK xxxx. You have up to two years (15OCT22) to use the voucher, and can book your travel within a period for up to one further year after."
     
    indahla liker dette
  3. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,645
    Likes mottatt:
    21,690
    Bonuspoeng:
    293
    Leste artikkelen.
    Det er vel denne som ikke teller i min "Favør":
     
  4. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Er det så nøye med den voucheren?

    Du må uansett ut med flere tusenlapper for å endre eller kansellere Classic billettene. Er du heldig utvides goodwill for endringer ~ 2022.
     
  5. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,645
    Likes mottatt:
    21,690
    Bonuspoeng:
    293
    Det ekke nøye med den voucheren i det hele tatt. Det jeg håper er å kunne kjøpe billetter som ikke er altfor dyre men at det likevel er mulig for meg å selv flytte reisen til et senere tidspunkt hvis verden fortsatt ikke er kommet på plass ..

    Så, ja, jeg får satse på at de utvider tilbudet med gratis endring til også å gjelde inn i 2022 (eller vente med å booke til vi ser hvordan verden er).
     
  6. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
  7. Kaare_Lars

    Kaare_Lars Medlem

    Innlegg:
    165
    Likes mottatt:
    596
    Bonuspoeng:
    93
    Tror dette er ordnet nå. Min nabo på oppsiden, ved vannet, har kjøpt billetter som kan endres og kanselleres uten omkostninger. Det var en type han kalte "Full Fare". Så be om den så skulle du være home free...
     
  8. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,645
    Likes mottatt:
    21,690
    Bonuspoeng:
    293
    Full fare høres ikke ut som en billig billett …
     

Del denne siden