Hei Sliter veldig med en bestilling fra OSL til PEK (Beijing). Trenger tenke-hjelp!! Det er ekstrem-priser grunnet manglende flygninger inn/ut av Kina. Skulle egentlig til PVG (Shanghai), men der er billettprisene nå minimum 30.000 kroner for en reise (maks 1 mellomlanding) en vei eller tur/retur før til etter juli (vi snakker fortsatt Økonomi!!!)... Jeg må reise i begynnelsen av juni. Spørsmålet er: Via google flights finner jeg en flygning via Wien, med Austrian (OS) fra OSL og deretter Air China (CA) med code sharing (OS) på langstrekket. Google sier jeg kan ringe Austrian for å bestille, men de sier det ikker er noen billetter VIE-PEK som er ledig. Via Booking.com med flere finner jeg enveis reise 3. juni til litt over 12 tusen. Ulempen er at jeg finner ikke ut av muligheter for avbestilling, og da spesielt siden det er to selskaper. Hos Austrian sier de at det er tillatt med ombooking kostnadsfritt, så framt det ikke er en "saver-billett". Jeg booker jo alltid hos flyselskapene direkte om jeg ikke flyr SAS, så jeg lurer da på om hva dere tenker om å booke direkte fra Booking.com / SuperSaver eller Google booking?? Noen som har gode/dårlige erfaringer på slike code shared billetter? PS: Har EBG+ status. / Returbillett er booket for lenge siden med SAS (bonuspoeng).
Berg-Hansen selger reiseruten din for en tusen lapp ekstra med "endring tillatt og full refusjon". Kanskje prøve å booke via dem?
har søkt etter poengbilletter. Finnes ikke noe med SAS. Har ikke gjort det siste halvår til Kina. SAS har kun ordinære billetter kjøpt med poeng, en-veis i økonomi til 299.613 poeng. Føler ikke det er verdt det nei. Jeg ser at LOT markedsfører mange billetter nærmest daglig retning Beijing. Men de har pr. i dag ikke flyrettigheter for de mange rutene de selger billetter til. Dermed så mister man reisen med mindre Kina åpner opp før den tid. SAS ble «straffet» nå i januar og ble utestengt på ruten CPH-PVG i to uker (mistet to flygninger) fordi de tidlig i januar hadde en ankomst PVG med 5 covid-smittede. Grensen er 4 for å unngå «straff». Så det kan skje igjen. Ingen garanti nei. Får dog bare håpe at smittetrykket er litt annerledes til sommeren. Fantastiske Berg-Hansen!!! Tusen Takk!! Jeg har forsøkt hos Lufthansa og Australias å finne løsninger selv på telefon med Austrian uten hjelp. Men Berg-Hansen har en fantastisk søkemotor og klarte jobben!! Tusenlappen for full refusjon er jo gull i disse dager. Flybilletten er bestilt!! Takk til alle for gode innspill!!