Booking.com prismatch - Noen erfaringer?

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Are, 18. sept 2017.

  1. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Etter å ha booket opphold via booking.com ser jeg nå at det finnes lavere pris direkte på hotellets nettsider.
    Hotellet tilbyr både refunderbare og ikke-refunderbare opphold til bedre pris enn jeg betalte.
    Kunne selvfølgelig booket to nye rom via hotellet og ferdig med det, men det er bare 1 rom igjen og jeg er jo ikke garantert at om jeg avbestiller et rom via booking.com at det kommer frem på nettsidene sånn umiddelbart..

    Har noen testet garantien ?
    Prisen er ca 10% lavere med samme betingelser via hotellets nettside etter hva jeg kan se..
    Og riktig kritis, gir jo bort alle trumpoengene om jeg booker direkte.. Det var utsolgt på hotels.com også..buhuu...
     
  2. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk faktisk gjennom en prismatch både hos Booking.com og Expedia.no siste måneden. Har også en som feilet grunnet ørsmå ulikheter i hva som inngikk i prisen. Her må alle vilkår stemme på en prikk for at de skal gå med på refusjon. Dersom de gjør det, og du legger ved nok skjermbilder og lenker, så burde prismatchen fungere.
     
  3. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Booket om ene rommet, avbestilte fra booking.com men som frytet er ikke rommet frigitt til hotellets nettsider.
    Men brødhue som jeg er glemte jeg å ta skjermdumper først, så da må jeg nok bare leve med tapet av 500 kr :/
    Med mindre det ikke da kommer opp et ledig rom igjen på hotellets nettsider da..
     
  4. firsetttt

    firsetttt Nytt Medlem

    Innlegg:
    10
    Likes mottatt:
    8
    Bonuspoeng:
    3
    https://hotellook.com mener jeg er den beste søkemotoren. Sammenligner priser fra alle de andre sidene og gir bra oppsummering av brukererfaringer.
     
    Last edited: 19. okt 2022
  5. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Så du bruker screenshot som bevis på billigere pris? :)
     
  6. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Står nå i samme dilemma.
    Booke direkte eller via hotels.com.
    Forskjellen er vel rundt 10-15%, så utgjør et par tusenlapper.
    Frister å gå via hotels og kreve match, så vidt jeg kan se er reglene identiske. Avbestillingsfrist er samme dato og like rom og begge all inclusive..

    Noen med nyere erfaring på dette?
     
  7. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,412
    Likes mottatt:
    21,239
    Bonuspoeng:
    183
    Bestille via begge, se an hva som skjer med booking, avbestille den du ikke bruker?
     
  8. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Ender nok fort opp der..
     
  9. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Resultatet var at match ble avvist, interessant nok av to forskjellige grunner.
    Booket to separate rom.

    En ble avvist fordi tilbudet ikke var bookbart lenger (les rom utsolgt).
    Den andre ble avvist fordi prisen ikke er offentlig tilgjengelig. (Les, man må faktisk vite hvordan man finner hotellets hjemmeside og det er jo nær umulig.....)
     

Del denne siden