Heisann! Etter gjennomført tur til AKL, er poengene begynt å tikke inn.. Men i den forbindelse, fikk jeg meg et lite "støkk" Alle poengene kom inn som forventet, men ikke de to korte flyvningene med LH fra OSL - FRA. Det står i Myflights at dette er Bookingklasse D, som skal gi 2000 poeng per flyvning, men jeg har bare mottatt 750 poeng. Mener å ha lest noe om at SQ Flightnumber gir annen bookingklasse hos LH, men ble på et spørsmål om dette i annen tråd fortalt at Bookingklasse D, var Bookingsklasse D, så intet å bry seg om, 2000 poeng.. Så skjedde ikke... Har sendt en mail til EBretro, men er det noe poeng? Nå manglet jeg plutselig 2000 poeng for EBD neste år.. Og hadde egentlig tenkt å ta det rolig i Desember, med bare en kort oslotur.,, Må jeg altså til Dublin på helgetur for å få dette i hop? C
Det må du nok. Vi som har tatt turen før har lurt på det samme, og det viste seg som du sier at de gav 750 points.
Nei, men fikk forklart her eller på flyprat at det var slik det skulle være ut fra fare rules og eb-tabell. Husker ikke detaljene i dag, men tror nok neppe at man kommer langt med retro. Men hvem vet
Stemmer at det er 750 poeng. Har fått det selv. Når jeg hadde SK til LHR med SQ codeshare fikk jeg 2000 poeng i D.
Code-share mappingen i Star alliance er jo et helvete for det er ingen som vet fasiten før poengene står på konto. Hvis mulig å fly LH flightnummer med D-klassen hadde det gitt 2000 poeng hvertfall, men tydeligvis mappes det til P-klasse på codeshare her.