Bookingutfordringer med Singapore

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av watchaddicted, 28. mai 2015.

  1. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,945
    Likes mottatt:
    3,902
    Bonuspoeng:
    113
    Hei og hå godtfolk!

    Forsøkte å booke businesstilbudet til Singapore Airlines tirsdag kveld, men kom ikke videre til betalingssiden og fikk beskjed om å ta kontakt med kundesenteret. Ringte dem i går og viste seg at grunnet Lufthansa flight til Frankfurt så kunne det ikke bookes online. Vedkommende representant ba meg sende en skjermdrop med routing og pris så skulle hun sende meg booking og betalingsinformasjon i retur.
    Hører deretter ikke mer fra henne før i dag hvor hun sender en mail og sier at hun syntes det var litt lang transit i Frankfurt (10 timer og 40 minutter) og lurte på om hun kunne ringe meg. "Helt OK, bare ring du, men etter klokken 15 da jeg sitter i møter frem til da"
    Når hun da ringer meg i halv fem tiden sier hun at det ikke er flere seter igjen i denne bookingklassen og prisen har gått opp, med ca. 20.000, men at hun skulle se om det var mulig med en routing via London (men ble uansett dyrere)..
    Synes jo dette er urimelig all den tid jeg faktisk holdt på å booke disse billettene, men ble stoppet av tekniske årsaker på hjemmesidene til Singapore..
    Har jeg noen sak eller det bare å akseptere "nederlaget"?
     
  2. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Hvilken rute og datoer er det du vil booke?
     
    watchaddicted liker dette
  3. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,945
    Likes mottatt:
    3,902
    Bonuspoeng:
    113
    Osl-Fra, Fra-Sin den 4. August
    Sin-Bkk den 7. August
    Bkk-Osl den 23. August

    Noe fleksibel på datoene (tidligst 3. august på utreise og senest 30. august på retur) :)
     
    Edvard liker dette
  4. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Last edited: 29. juni 2018
    watchaddicted liker dette
  5. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,945
    Likes mottatt:
    3,902
    Bonuspoeng:
    113
    Hmm.. billettene jeg hadde sett på i utgangspunktet var som nevnt med lang connection (10 timer og 40 minutter).. denne er ikke tilgjengelig nå, men det er connection med 17 timer og 35 min. Den var IKKE tilgjengelig for ett par timer siden.. fordelen med den, selv med en natt på hotell er at jeg får fly A380 som jeg har fantasert lenge om å prøve :)

    I desperasjon begynte jeg forøvrig å søke på bizz billetter med andre selskaper før i dag og fant faktisk noen ganske attraktive billetter med Austrian Airlines (frekk bzz hos Austrian) hvor vi kunne fly ut fra Bergen, men denne er kun bookbar via 3. parts sider som flightfinder.no o.l. sider.. Da er jo setevalg og slikt mye vanskeligere. Spesielt med tanke på at man ikke kan sjekke ledige seter i forkant via Expert flyer..

    Men tilbake til Singapore, helst dem jeg ønsker å fly med, er det noe poeng å krangle med dem?
     
  6. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Det høres vel ut som om du har en veldig vanskelig sak å få igjennom, men det verste som skjer er at du blir avvist, så det er ikke noe i veien for å gjøre et forsøk.
     
    watchaddicted liker dette
  7. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,945
    Likes mottatt:
    3,902
    Bonuspoeng:
    113
    Aner meg at det blir resultatet ja..:confused:
     
  8. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,945
    Likes mottatt:
    3,902
    Bonuspoeng:
    113
    En glæædens dag!

    Singapore mailet meg i dag og informerte om at vi kunne få billettene til opprinnelig pris, uten noe sutring involvert fra min side (bortsett fra her da)!

    Kundesenterrepresentanten fra Singapore kunne også informere om at billettene var spesialtarrifert og måtte innom rating. De kan hvis de vil!
    Oppå det hele ordnet de en kortere connection i Frankfurt slik at vi slipper å vase rundt der i 10 timer.. Men selvsagt nok tid til å bli passe full i kantinen til Lufthansa før avgang Singapore :D

    Veldig god kundeservice totalt sett dette!

    Dette blir stjernefint!! :)
     
  9. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Kult at det ordna seg! Skal samme tur i august, osl - fra - sin - bkk, a380, gleder meg som en unge! :))
     
    watchaddicted liker dette
  10. CaptainPoint

    CaptainPoint EBD, Livsnyter, Reisesyk, Happyface, Karma

    Innlegg:
    182
    Likes mottatt:
    227
    Bonuspoeng:
    43
    Var ingen problemer i går, da jeg bestilte OSLO-BALI T/R, Ca 16.000 i Bizz, for 7 dager
    Gikk glatt gjennom den bestilingen på SIngapore airlines
     
    watchaddicted liker dette
  11. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,945
    Likes mottatt:
    3,902
    Bonuspoeng:
    113
    Da er vi to! Har lenge fantasert om biz med Singapore! Skal bli mer enn én Singapore sling på meg for å si det sånn på denne turen:D
    Hadde lyst og prøve A380 selv, men det var dessverre ikke tilgjengelighet.
    Fordelen er at det ble plass i minikabinen rett bak First på tur nedover (el bortover!?) i 777-300ER maskinen:)
     

Del denne siden