Bose QC3 ut av produksjon??

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av tommy777, 11. nov 2014.

  1. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Heisann,

    Fikk i dag en epost fra Bose om noen nyheter fra de og da jeg klikket på eposten til USA siden oppdaget jeg til min store forbauselse at QC3 ikke lenger kan bestilles. WTF??

    Det eneste noise canceling som selges nå er øreproppene og svettelokkene aka QC25.

    Say it aint so... Noen som vet?
     
  2. TOS

    TOS Senior Medlem

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    Det vet jeg dessverre ingenting om, men jeg hører at Rimowa skal slutte å produsere trillekofferter med 4 hjul... ;)
     
    AndersB liker dette
  3. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Her er svaret fra Bose på Facebook ;
    "Hei LN-FHU,det stemmer at QC3 ikke er tilgjengelig via nettbutikken vår, og er erstattet av nykommeren QC25. Hvis du foretrekker denne modellen går det eventuelt an å høre hos din lokale forhandler, om de har flere igjen på lager :)"

    Hmmmm,kanskje en erstatter for QC3 er på vei......?
     
  4. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    For noen aper. QC25 er over ear og erstattet QC15, ikke QC3.

    Man vet aldri hva Bose tenker, men jeg liker dem mindre og mindre. Jeg vet ihvertfall en ting: Dersom jeg har et produkt som selger, tar jeg det ikke av markedet før jeg har en erstatning på plass. Alt tyder på at QC3 er ute og det betyr for meg at jeg må finne meg ett nytt headset da jeg hater svettelokker aka QC15/25
     
  5. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Helt enig - jeg hater også over-ear, og er blitt utrolig glad i mine QC3.Håper inderlig det er en erstatter på vei.... Merkelig valg av Bose....
     
  6. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Om det stemmer at de har fjernet disse uten å komme med en erstatter er det merkelig, ja.. Vil jo tro at denne modellen også har solgt ganske godt og mer enn godt nok til å forsvare å lansere en ny modell? Eller har QC15/25 solgt såpass mye mer at de velger å skrinlegge denne varianten?
     
  7. TOS_EBG

    TOS_EBG Lost in Space (and currently EBD)

    Innlegg:
    455
    Likes mottatt:
    492
    Bonuspoeng:
    63
    Har migrert over til QC20 in-ear og er meget fornøyd.
     
    SASDC8 and Kjakan like this.
  8. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg er på andre paret, kvaliteten på QC20 et langt fra optimalt. Batteriet gikk adundas på første paret, samt at pluggen hadde en svakhet.

    I tillegg synes jeg ikke at QC20 gir bra nok noise canceling. Bruker disse kun på dagsturer når jeg reiser ultralight. Fortsatte med QC3 på lengre turer
     
  9. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg må egentlig si at jeg begynner å bli passelig lei Bose.

    Kvaliteten er kjempedårlig i forhold til tidligere, ikke bare headset, men også andre produkter

    Sendte her om dagen inn andre paret med QC20 som hadde en ødelagt kabel/statisk støy, så 3. paret siden lansering i fjor sommer er man nå på.

    Ellers er levetiden fra ett produkt kommer ut til det blir nuka under Samsung. Kjøpte den første mobile Bluetooth høyttalerne da den kom ut. Etter ni måneder ble den erstattet med en ny versjon grunnet mange designproblemer.

    De er nå på versjon 4 på under 3 1/2 år!

    At de nuka QC3 er helt uforståelig. Headsettet har vært uendret på markedet i over 10 år, klart en fornyelse vil booste salget. De har derimot kommet med en veldig lik sak som er ett on ear headset som er Bluetooth uten noise cancel

    Så når QC3ene dør ut, er det vel bare å spane seg opp noen andre merker.
     
  10. LN-MOW

    LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

    Innlegg:
    1,457
    Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
    Har gjort meg tilsvarende tanker. Kjøpte meg et par Harman Kardan NC da Amazon slo av 200 dollar, og de har en helt annen lydopplevelse. Litt lav i bassen, men ellers lyder de nydelig, særlig med litt musikk som ikke er så bråkete, som f.eks. Kate Bush.
     
  11. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Det med NC er at de er så sinnsyk huge, ser ut som ett dass og er vel teknisk sett ikke oppå øret?
     
  12. LN-MOW

    LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

    Innlegg:
    1,457
    Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
    Nei, de er over øret og litt stramme, men de låter bra. På sikt vurderer jeg B&W P5 eller 7, men foreløpig duger dette ...
     
  13. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Skulle bestille QC3 til en del på jobb og fikk beskjed at det var gått ut av produksjon og erstattet med QC25. Ingen god erstattning spør du meg, så jeg blir å behandle QC3 settet mitt som en Gud heretter.
     
    LN-FHU liker dette
  14. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    What he said !!! :):)
     
    SASDC8 liker dette
  15. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Samme her. Kommer kanskje til å plukke opp ett ekstra siden det fortsatt er tilgjengelig på Amazon
     

Del denne siden