Boston med TAP og et forsøk på løpende oppdatering.

Tråd i 'Reisebrev' startet av ccurrahee, 12. okt 2017.

  1. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,394
    Bonuspoeng:
    183
    Eg trur ordet du leitar etter er riffraff. Berme kan nok også vere meir korrekt, men sjølv nyttar eg det om reisande i C, og då kun når eg er på CT-tur i F. :)

    Ellers synest eg at du skal fortsetje å skrive når du er småbrisen, det er ei glede å følgje deg på tur. God tur vidare!
     
    FFlyer liker dette
  2. FFlyer

    FFlyer Senior Medlem

    Innlegg:
    620
    Likes mottatt:
    2,081
    Bonuspoeng:
    93
    Helt strøken rapport dette med mye humor:)
     
  3. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,078
    Likes mottatt:
    68,762
    Bonuspoeng:
    293
    Er det egentlig noen av oss som reiser på sånne turer som ikke er småbrisne?
    Litt på possisjoneringsflighten, litt i loungen og litt før flyet har flatet ut .... sånn må det jo være spør du meg, når skal vi skrive liverapporter ellers?

    Dette er en bra rapport, ergrer meg grønn for at jeg ikke gjorde det samme ....
     
  4. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    Kan bare si meg enig md @Eddie47 og @Stuttfeiten , fortsett å skriv i brisen tilstand, det er en ren fornøyelse å lese :).

    Jeg er også osteelsker, og forstår entusiasmen din for den der, jeg må kanskje prøve TAP en gang.
     
    Stuttfeiten, Eddie47 and Chrisbgg like this.
  5. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,506
    Likes mottatt:
    34,390
    Bonuspoeng:
    293
    Så diskret riffraff, eller berme til medreisende om de bak gardinen er greit. Å Lage "bææææ-bææææ" lyder når en glir forbi køen i priorityboarding er i følge min søster som var reisefølge til Japan ikke greit.
    Nå fikk jeg nettop et punkt på listen min. " Stirre foraktelig på dene gemene hopen i C, mens jeg blir fult forbi køen deres av flyplasspersonell ved gate"
     
    DanH, MadsVaHa and Eddie47 like this.
  6. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,506
    Likes mottatt:
    34,390
    Bonuspoeng:
    293
    Mitt tips er vel å vurdere TAP, med stopp-over i Lisboa når de har et skikkelig godt salg igjen. Og så finne litt god ost både på bakken og i luften.
     
    RoadKing and Eddie47 like this.
  7. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,506
    Likes mottatt:
    34,390
    Bonuspoeng:
    293
    Hilton Downtown/Faenuli Hall, Boston.
    Etter litt diskusjon frem og tilbake og leting etter diverse hosteller og AirBnb muligheter falt jeg ned på Hilton Downton Faeneuli hall. Med rimelig sentral beliggenhet og nærhet både offentlig transport fra Logan International og shoppingmuligheter ser hotellet ut som et greit valg. Ikke helt oppdatert på interiør men med ganske greie priser, sett i Bostonsammenheng. Og med litt status som gir frokost for to og muligheten for å doble bonuspoenguttellingen ved å booke i Hiltonappen opp til en poengsum som kan gi meg noen greie bonusovernatninger på en av de fire neste langhelgturene til USA de neste fem mnd. ( Bonusfeber? Neida……) Så håper jeg at dette viser seg å bli et greit valg. Jeg greie å booke hotellet i løpet av de fire dagene mellom avbestillingen av det originale reisefølget og han som faktisk ble med, noe som gjorde at jeg booket en enkeltseng. Men en vennlig manager på natten Bostontid sa på telefonen at han regnet med at et rom med to enkeltsenger absolutt skulle være innen rekkevidde når jeg ringte. Så som dere skjønner er det flere spennende momenter å se fram til.

    Som bildene viser er det en stund siden rommen ble pusset opp, men i vårt rom i toppetasjen er det gode myke Hiltonsenger og nytt sengetøy. Det er vellholdt rent og fint på rommet egentlig.


    Vi ble nok oppgradert, til det rommet jeg ringte om. Ser på romoversikten i Hiltonappen at den billigste romkategorien konsekvent ligger ”innvendig” i hotellet med utsikt direkte eller indirekte til andre rom. Vi har fått et hint av sjøutsikt og et rom med to store gode senger. Ellers sklir alt med amerikansk effektivitet og service. Frokosten er ikke en diger buffet men valget mellom brød, muffin juice grøt og frukt, og en kan legge på bacon og egg for 4$. Hvis ikke gir frokosten på bildet 10$ avslag på frokostmenyen noe som betyr at Ranchro Egg med ALT, koster 8$ + tips. Og med 4-5-6 valg i hver kategori betyr det at jeg kan spise forskjellig frokost hver dag under oppholdet. Frokosten serveres i Hotellet restaurant, et lyst hjørnelokale med lange sofaer og glitsy interiør og smilende vennlige servitører. Vår meksikanse servitør er ferdig utdannet lege men får ikke autorisasjon i USA, så hun jobber med imigranter og som servitør og kan det norske essensielle ordet ” bånnski” lært på 17 mai fest for noen år siden.
    IMG_1549.jpg IMG_1550.jpg IMG_1551.jpg IMG_1552.jpg IMG_1553.jpg IMG_1554.jpg IMG_1555.jpg IMG_1556.jpg IMG_1558.jpg IMG_1594.jpg IMG_1594.jpg IMG_E1571.jpg
     
    pgaa, Edin, Kristian and 7 others like this.
  8. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,394
    Bonuspoeng:
    183
    :) Ja, den er vel kanskje litt tvilsom.
     
    Eddie47 liker dette
  9. Earl

    Earl Veteran

    Innlegg:
    2,357
    Likes mottatt:
    7,527
    Bonuspoeng:
    183
    Haha mye god humør her, helt innenfor å skrive litt småbrisen... :D
    Jeremy Clarkson snakker en gang i en top gear episode når de skal bygge sitt eget tog om scumclass, eventuelt så er vel monkeyclass også en mulighet... begge deler kan fungere, men kanskje ikke skreket ut til hele køen for da er det nok noen som reagerer ;)
     
    Kristian liker dette
  10. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,506
    Likes mottatt:
    34,390
    Bonuspoeng:
    293
    The Beehive
    Greit sentral i byen ligger The Beehive. Konsertlokale eller spisested med bar og livemusikk hele uken. Vi booker etter en sterk anbefaling ett bord fredag kveld til konserten med et 5 mans band som spiller musikk i skjæringen mellom funk og jazz.
    IMG_1564.jpg IMG_1566.jpg IMG_1567.jpg IMG_1568.jpg
    Liker du Jazz er dette et sted å tenke på for middag eller gode drinker. Absolutt anbefalt, men det er høyt tempo og høyt lydnivå.
     
    pgaa, Kristian, Upsaker and 6 others like this.
  11. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,506
    Likes mottatt:
    34,390
    Bonuspoeng:
    293
    Freedom Trail

    En gåtur gjennom det som skal være de mest sentrale historiske punktene i Boston. Du kan booke guide, eller laste ned kart og brosjyre. Eller opptil flere gratis apper som skal gi både kart og små snutter med lyd til hvert punkt på turen. Selve gåturen er 4-5km, så på Amerikansk hvis er det anbefalt å dele opp denne heftige heldagsturen på to dager for ikke å slite seg ut.
    IMG_1602.jpg IMG_1607.jpg IMG_1608.jpg IMG_1609.jpg IMG_1610.jpg IMG_1611.jpg
    Vi brukte formiddagen til å gå fra Boston Common og opp til Bunker Hill og USS Constitution. Det flotteste med ruten er egentlig å få se noen av de utrolig vakre, sjarmerende, sliten og varierte bydelene Boston har. Vi valgte å ende opp ved verftene Charleston der det går ferge ned igjen til akvariet. Eventuelt kunne en ta båten opp for så å gå ned igjen mot sentrum. Appen jeg hadde lastet ned krevde veldig raskt betaling. Men det er godt skiltet og brosjyre og tallløse tavler og skilt med info greit med informasjon om litt av det vi så. Kan altså anbefales som basis for en dag med sightseeing.
    IMG_1621.jpg IMG_1620.jpg IMG_1613.jpg IMG_1612.jpg
     
    DanH, pgaa, Kristian and 14 others like this.
  12. Earl

    Earl Veteran

    Innlegg:
    2,357
    Likes mottatt:
    7,527
    Bonuspoeng:
    183
    Haha ja i god amerikansk stil kan den turen deles opp, men tror det flest lett klarer den på en dag. Fin gåtur, med mange spennende steder underveis å besøke er det så absolutt. Et besøk ombord på USS Constitution er å anbefalle :)
     
  13. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,764
    Likes mottatt:
    10,062
    Bonuspoeng:
    183
    Ser ut som om jeg har gått sånn halvveis i dine fotspor i dag!

    Supert reisebrev @ccurrahee !
     
  14. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,506
    Likes mottatt:
    34,390
    Bonuspoeng:
    293
    Så bra :) kaldere i dag da :/
     
    mathiasfe liker dette
  15. ArrogantBastard

    ArrogantBastard Medlem

    Innlegg:
    160
    Likes mottatt:
    433
    Bonuspoeng:
    63
    Flott reisebrev, setter stor pris paa baade bilder og kommentarer. Men som en "sau" blant mange I "bermen" er jeg fremdeles I hoeyeste grad en som har trives her paa Insideflyer - en rask opptelling av Passbook viser at jeg har passert 250 timer I sete 31A paa Lufthansa's 747-400 siden Bonusfeber ble til Insideflyer - og jeg har floeyet andre klasser og har hatt andre seter I tillegg, jeg sitter og kvier meg for aa bastille en Economy Seattle - Stockholm til USD 3895.00 (Seattle er I hoeyeste grad en "Boom town" med stappfulle fly I alle retninger) - saa det er ikke mangel paa villighet til aa investere EUR 650.00 ++ som gir meg tittelen "sau".

    Jeg haaper Insideflyer ogsaa kan vaere et sted for oss som reiser alltfor mye, men som stort sett ender opp paa Economy......
     
  16. MarcoP

    MarcoP Ivar Aasen Jr.

    Innlegg:
    50
    Likes mottatt:
    130
    Bonuspoeng:
    33
    Med en slik brilliant reiserapport var det bare en ting å gjøre, og det var å legge seg på hjul og kvalitetssikre reiserapporten. Dette er altså ikke en ny reiserapport, men en kommentar fra en som akkurat har landet i Boston.
    Joda, turen var bra. I motsetning til cc... (hvorfor slikt vanskelig navn:)), tok jeg ikke morgenflyet, men fly fra Oslo til Lisboa kl. 18.55. Skal man kvalitetssikre, så må man velge samme sete.. rad 1.. jeg har kanskje litt kortere bein, men jeg ser poenget med ikke å kunne strekke beina helt ut. Sete-blokk fungerte utmerket, og du verden for en service, selv for en som ikke var brisen (i dette ligger en hentydning om at OSL loungen ikke var så bra som SAS loungen jeg ellers bruker. Joda, de hadde Gin, men en bitte liten flaske med (utmerket) tonic... Jeg ba de hente mer, og de kom med en bitte liten flaske til, som en annen tok, og da gikk jeg over til vann)

    Men servicen på TAP var utmerket. Jeg valgte også kalv, (ligger man på hjul, så ligger man på hjul), men den kom med en skarp tomatsaus som gjorde den til et av de beste måltidene jeg har hatt innen Europa noen gang. Avrundet med en god 10 års portvin ble dette en stor opplevelse.

    Så kom natten på et flyplasshotell, som forbigås i stillhet.

    Så, morgenen, den store dagen, hvor dette vidunderet av ny spennende setekonfigurasjon kombinert med lav pris og mange EB poeng skulle nytes. Joda, hadde sjekket om morgenen om at setekonfigurasjonen var ny. Men hva oppdaget jeg da jeg kom inn i flyet. Joda, gammel konfigurasjon med 2+2+2 seter; nærmest dype lenestoler, og jeg følte meg hensatt til en flytur med Air China i business for 10 år siden. Og ikke bare det, mitt solsosete, var forvandlet til et vindussete med en utenfor, som jeg måtte si hei til når jeg skulle lufte meg. Uff da.. For øvrig var det en meget hyggelig fyr, men hva betyr det når man er på kvalitetssikringsjobb.

    Men servicen var utmerket. Vinen likeså, men middagen var sånn passe. bestilte også kalv gnocchi, selvsagt, men den holdt ikke kvalitetssikringstesten. Langt fra så god som den fra Oslo, og soppen var garantert sopp fra boks. Poteten var riktignok hvite, men det var det.

    Men osten,,, en portugisisk Amanteigado,,,, var helt ubeskrivelig... mog oppveide det negative

    Er man brisen som cc... og reiser fra Lisboa om morgenen får man kanskje frokost etter middagen før man lander:) Jeg kaller det ikke frokost, men godt var det likevel.

    Til og med passkontrollen gikk raskt... Så stoppet jeg ved Hilton Downtown, men tenkte.. det er ikke alle fotspor man skal følge og dro til mitt... Synd det er to måneder til jeg skal tilbake til Norge igjen for å se om jeg også for oppleve denne ubeskrivelige kombinasjonen av en merkelig setekonfigurasjon, billig businessbillett og mange poeng.

    For øvrig er Sam Adams det beste ølet
     
  17. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,506
    Likes mottatt:
    34,390
    Bonuspoeng:
    293
    Tro meg, når jeg skal vest eller nord i Norge så reiser jeg alltid på billigste Norwegian billett. Jeg prøver å formidle en grad av ironi og glede når jeg skriver, når det bobler opp et stort smil i meg, i det jeg glir forbi de store massene på en av mine tross alt ganske sjeldne C flyvninger. Og jeg prøver og husket at schadenfreude bare er nettop det, så lenge en ikke går i fella og slutter å se ironien.
     
    Eddie47 liker dette
  18. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,506
    Likes mottatt:
    34,390
    Bonuspoeng:
    293
    Tusen takk for at du tar en for forumteamet ;) Den nydelige oppsummeringen din leses mens jeg drikk Samuel Adams sin Oktoberfest i Sentatorloungen på Logan.
     
  19. MarcoP

    MarcoP Ivar Aasen Jr.

    Innlegg:
    50
    Likes mottatt:
    130
    Bonuspoeng:
    33
    For øvrig en utmerket lounge hvor man kan engasjere ved bordene... jeg mener, hvor man blir servert drikke ved bordene.. Bon voyage
     
  20. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,506
    Likes mottatt:
    34,390
    Bonuspoeng:
    293
    2CBC81E8-999E-4EFA-A528-7A1602DAADE3.jpeg 13418BF2-8E92-4B98-A877-48433C57A559.jpeg 58CF7F16-2253-4B74-BE6A-7283D9CD057D.jpeg AF4C44EC-B14F-4F78-B604-A95D2674C34E.jpeg AF4C44EC-B14F-4F78-B604-A95D2674C34E.jpeg 8800761E-31A2-444E-AE80-2E0AF6AC78D0.jpeg 3764D972-A5FA-4DE9-9C78-0CDD292BDFA0.jpeg 325F2664-766C-4E94-A51F-1449F225359D.jpeg Senatorlounge på BOS på Logan International Terminal E

    Etter å ha lest bare litt på nett og sett at Senator Loungen til LH var fresh og ny sommeren 2017 var det egentlig ikke så vanskelig å velge. Greit at det går mellom 5-10 minutter å gå etter sikkerhetskontrollen i terminal C som TAP bruker. Nå sjekket ikke jeg alle muligheter, men jeg kastet ett raskt blikk inn i TAP loungen som ligger praktisk til rett ved gaten vi gikk om bord fra i ettermiddag. Den så vesentlig enklere ut, uten at jeg sjekket veldig nøye.
    Alternativet er United sin lounge som ligger i Terminal B så det blir et stykke å gå med mindre du reiser med håndbagasje og kan gå gjennom sikkerhetskontrollen der, for så å gå til gaten et sted i C terminalen. United har knappe 400 avganger i uken, så jeg vil tro at loungen er stor og sikkert ganske full, uten at jeg har noe personlig kjennskap.

    LH sin lounge på Logan minner om de andre Lufthansastuene jeg har vært innom ( det er ikke så mange). Ikke noen super design med tanke på at hvile seter ikke er plassert avskilt men brukes som utsiktsseter. Jeg tipper dette handler om at Lufthansa har færre kunder som kommer fra lange flighter og skal videre på Logan. Ellers er det småbord, langbord sofaer og enkelstoler. Det er også en 1.klasse lounge der inne i det aller helligste, med inngang rett om bord i LH sin store hvite 748 som sto parkert rett utenfor. Med både Swiss og Lufthansa med avgang som går rett fra loungen en time før Tap så var det ganske fullt. Og etterpå satt det igjen litt Skandinaver som skulle av gårde med SAS rett etterpå. Så jeg sendte mitt reisefølge av gårde til SAS gaten som ligger tett på loungen og så de store fuglene forlate gaten sin en etter en.

    Loungen er holdt i brunt og lær og har ikke noe kjempestort utvalg av mat. Men det var frisk, velsmakende og delikat det som ble servert. To typer stekte pølser med surkål og diverse tilbehør. Stekte potetbåter. Pretzle. En del valg av salat og grønt. Og greit med brød pålegg og snacks. Loungen har også en bar det ble laget farlig gode drinker og som serverte overaskende god vin. KungFu Girls fra Colombia og østkysten av statene er en overraskende flott Riesling som er et kupp på polet sånn helt i parentes til 160kr. I tillegg var det til enhver tid rent og pent, og det ble ryddet effektivt og diskret fra bordene. Her var det ikke fulle bord og servietter på gulvene, for å si det sånn.

    (Apple har oppdatert filsystemet sitt på bildefronten: så jeg får ikke bilder inn i iphoto i dag: forsøker å legge inn via telefonen)
     

    Attached Files:

    Last edited: 17. okt 2017
    Upsaker, mathiasfe, Eddie47 and 4 others like this.

Del denne siden