Bot fra Italia.

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av jtmath, 01. febr 2017.

  1. jtmath

    jtmath Senior Medlem

    Innlegg:
    710
    Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Min samboer ringte til meg idag på jobb og fortalte at det var kommet et rekommandert sending til meg fra Bardolini i Italy,er helt sikkert fra politiet der :( for hentet brevet neste uke,eller skal jeg la være og hente det ut??
     
  2. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    Det blir sent i retur etter et par uker. Det er jo plausibelt å være på utvidet påskeferie?
     
  3. jtmath

    jtmath Senior Medlem

    Innlegg:
    710
    Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Burde jeg hente den på posten eller bare la være? Italia kan ikke uansett kreve penger inn fra Norge..
     
  4. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    Personlig hadde jeg nok ikke hentet det. Det at du har mottatt det kan gi rettsvirkninger om du senere skal tilbake til Italia feks. Tilsvarende i Norge om man ikke klarer å forkynne noe før en foreldelsesfrist.
     
  5. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
    Til info så selger italiensk politi sine bøter til Visma Collectors AS fremdeles. Inkasso fra dem kan dukke opp alt fra 1 til 4 år etter hendelse (opplevd dette selv) - dog om du krever bildedokumentasjon, så faller kravet som oftest bort. At jeg ikke hadde hentet rekommandert sending, var ikke tellende for dem.
     
  6. Richard85

    Richard85 Nytt Medlem

    Innlegg:
    18
    Likes mottatt:
    12
    Bonuspoeng:
    3
    hei, jeg har fått rekomandert brev som ikke ble avhentet på bot fra italia. nå 1 år etter hjemkomst dukket det opp brev fra et norsk inkassobyrå som igjen er videresendt fra et tysk inkassobyrå. hvordan angriper jeg dette? i tillegg ser jeg at bot er trippel av opprinnelig størrelse i og med at bot ikke ble betalt innenfor 3 mnd.
     
  7. Petter B-C

    Petter B-C Senior Medlem

    Innlegg:
    1,274
    Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Siden du ikke skriver hva slags bot, får vi gå ut ifra at du fikk bot for å spise is på forbudt sted. Send de en melding og be om bildebevis. Spør samtidig om kontonummeret til "pizzo"-avdelingen, så får du garantert svar.
     
    holmen liker dette
  8. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Betale boten?
     
    EndreD, mrt, Edvard and 3 others like this.
  9. Vaskehanske

    Vaskehanske Den evige jakten på poeng..

    Innlegg:
    182
    Likes mottatt:
    356
    Bonuspoeng:
    63
    Var i Italia ifjor, er kommet to regninger i ettertid.
    Siste nå var 14 mnd etterpå - hadde tydeligvis kjørt i sentrumsområde hvor det ikke var lov og ble fanget på kamera. Snakket med Hertz og var tydeligvis sånn det er i italia - ga meg en link til NAF som beskrev det samme.
     
  10. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,689
    Likes mottatt:
    32,583
    Bonuspoeng:
    293
    Moralen må være; ikke kjør bil i Italia...
     
    Grooo liker dette
  11. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,569
    Bonuspoeng:
    293
    Eller, crazy ide, følg trafikkreglene?
     
    Avixlo, Mg15, Bolle and 5 others like this.
  12. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,945
    Likes mottatt:
    3,902
    Bonuspoeng:
    113
    Det er vel ikke så vanskelig å gjøre et lite Googlesøk før man reiser en plass? Hva passer seg, hva passer seg ikke. Har de høyreregel har de ikke.

    Gjør alltid det når vi skal til nye land. Gjør oppholdet hyggeligere for alle parter og det er fint å vise litt respekt for landet man velger å reise til:)

    Og når det gjelder bøter, bare å betale tenker jeg. Man har brutt reglene og da får man ordne opp etter seg. Men det er selvsagt bare meg og mine tanker:)
     
    Last edited: 01. okt 2020
    Avixlo, Xflipper, Mg15 and 3 others like this.

Del denne siden