Bratislava, Slovakia

Tråd i 'Reisemål' startet av Avixlo, 08. juni 2019.

  1. Avixlo

    Avixlo Veteran

    Innlegg:
    1,757
    Likes mottatt:
    8,426
    Bonuspoeng:
    183
    Som nevnt i Budapest og Wien tråden så skal jeg sammen med noen kamerater reise en tur til Bratislava om ikke alt for lenge. Vi kommer med buss ifra Budapest den 21. Juni og reiser med Buss videre 23. Juni. Så hva gjør man i Bratislava?

    vi er alle historienerder
     
  2. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,775
    Likes mottatt:
    10,107
    Bonuspoeng:
    183
    Anbefaler å ta en ekstra natt i Budapest. Bratislava er en liten by som lett kan sees i løpet av en dag.
     
  3. Ludo1000

    Ludo1000 Medlem

    Innlegg:
    75
    Likes mottatt:
    20
    Bonuspoeng:
    8
    Nå er det noen år siden jeg var i byen, men bare gode minner derfra. Et lite sentrum med mye underholdning og god mat. Vi hyret inn en guide som tok oss rundt i byen og fortalte oss om byens historie. Og en båttur på Donau med noe godt i glasset er heller ikke å forakte, samtidig som man ser på gamle slott etc.
     
    Avixlo liker dette
  4. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,597
    Bonuspoeng:
    293
    Enig. Bratislava har ikke mye å by på.
     
  5. morradi

    morradi Senior Medlem

    Innlegg:
    510
    Likes mottatt:
    660
    Bonuspoeng:
    93
    Istemmes.
     
  6. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,188
    Likes mottatt:
    869,730
    Bonuspoeng:
    293
    Går rakt imot strømmen!
    Jeg syntes Bratislava var en flott by!
    God mat og god drikke, flotte gammelby .. Donau og og og ..,
    Et av verdens høyest rangerte hoteller
    https://www.hotelmarrols.sk/

    Stalinstatue og et gjenoppbygget slott som lå i ruiner frem til 1953 ..
    var nede i kjelleren på katedralen og så gravene til geistlige og andre store gutter ..

    En flott by jeg gjerne reiser tilbake til
    402BD608-FEC4-4F62-A51F-45D4B2BB9E0C.jpeg 28C0A024-F235-4174-B67A-A20531BA7ED7.jpeg 05FDCAAC-E02E-49FF-A0B8-D5CD6AC733E4.jpeg
     
    Sonictravel, paron, anders82 and 2 others like this.
  7. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
    Har vært i Bratislava mye ifm jobb på slutten av 90-tallet, så har ikke så mye å komme med som er relevant i dag. Men det gikk mye i pub-turer på kveldstid :)

    Bodde et par ganger på Hotel Dukla. Interessant hotell. Rommene var som en studenthybel fra tidenes morgen. Ingen TV på rommet, ei heller pay-TV, men de hadde det live i 2.etg:D

    Men ser nå at jeg burde dratt tilbake, så skal ta med meg tips herfra.
     
    Avixlo liker dette
  8. Avixlo

    Avixlo Veteran

    Innlegg:
    1,757
    Likes mottatt:
    8,426
    Bonuspoeng:
    183
    Her er det noen tips å hente ja. Vi har bestemt oss og gjengen er klar på at vi er i Bratislava fra 21. Til 23. Juni. Vi har ikke helt bestemt oss for når vi ankommer med buss enda eller når vi skal reise videre med buss.

    Men som jeg kan se kan det gå i puber i Bratislava så da blir vel det noe å prøve. Slott blir vel å se på, er det noen slott i Bratislava som er å anbefale ovenfor de andre? Vi vil definitivt se byen. Vi kikker på en Airbnb som ligger nær Bratislavský kraj. Ikke helt i sentrum men det ligger nær busstopp og trikk om jeg har skjønt det riktig. Ser frem til flere tips om byen. Og jeg vil heller ha tips enn anbefalinger om å ha minst mulig tid der!
     
  9. morradi

    morradi Senior Medlem

    Innlegg:
    510
    Likes mottatt:
    660
    Bonuspoeng:
    93
    Forøvrig er ikke Uber tilstede i Bratislava, men Hopintaxi funker fint.
     
    Avixlo liker dette

Del denne siden