British Airways A350-1000 Business class og LATAM B787-9 Business class (Intra-Europa)

Tråd i 'Reisebrev' startet av mathiasfe, 05. aug 2019.

  1. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,501
    Likes mottatt:
    34,348
    Bonuspoeng:
    293
    Da gleder vi oss til mer helvete en gratis bytting av gjennomsiktig pose:p
     
  2. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,764
    Likes mottatt:
    10,062
    Bonuspoeng:
    183
    Det blir verre. Bare vent. Helvete har ikke begynt enda.
     
    Shyneno liker dette
  3. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,764
    Likes mottatt:
    10,062
    Bonuspoeng:
    183
    Begynte på dette tidspunktet å bli sulten (siden jeg ikke hadde spist frokost og klokken var 14.30), så jeg småjogget bort til T2B og rett inn i Singapore Airlines sin lounge. Her var det tacorama og jeg var i himmelen.

    Fun fact om meg: Jeg ELSKER all slags meksikansk mat. Fra den billigste Taco Bell, til Santa Maria, til Old El Paso, til autentiske restauranter. Alt går ned.
    IMG_6055.JPG

    Resten av maten var også bra.
    IMG_6051.JPG
    IMG_6052.JPG IMG_6053.JPG IMG_6054.JPG

    Deretter gikk turen over gangen til Air Canada. Her hadde de en god fritert kylling, i tillegg til panini-stasjon, vårruller og en standard pastarett.
    IMG_6093.JPG IMG_6094.JPG IMG_6095.JPG

    God utsikt til Air NZ som taxet ut.
    IMG_6092.JPG
     
  4. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,764
    Likes mottatt:
    10,062
    Bonuspoeng:
    183
    Etter et kjapt besøk hos Air Canada gikk jeg bort til United.

    Fokuset på bildene er, som dere ser, på maten, da resten av loungene er dekket ganske greit tidligere.

    Bra utvalg her også, som vanlig.
    IMG_6096.JPG IMG_6097.JPG IMG_6099.JPG IMG_6100.JPG IMG_6101.JPG
     
  5. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,028
    Likes mottatt:
    1,467
    Bonuspoeng:
    113
    Maten så jo veldig bra ut! spesielt taco!
     
    mathiasfe liker dette
  6. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,764
    Likes mottatt:
    10,062
    Bonuspoeng:
    183
    Så var det tilbake til T2A og siste stopp hos Lufthansa.

    Greit utvalg i Senator-loungen.
    IMG_6102.JPG IMG_6103.JPG IMG_6104.JPG

    På vei ut la jeg merke til en Biryani i business-delen, som så god ut, men jeg hadde ikke tid til å stoppe. Synd den ikke var i Senator-loungen.
     
    Stuttfeiten, drsyk, Avixlo and 6 others like this.
  7. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,764
    Likes mottatt:
    10,062
    Bonuspoeng:
    183
    Flyet til SAS var 50 minutter forsinket, så det ga bare mer lounge-tid.

    Kom til gaten like før boarding startet og pri-boarding funket bedre enn det noen gang har funket på OSL eller CPH.

    Dagen før sjekket jeg inn og hadde opprinnelig sete 5D. Så at midtsetet ikke var ledig, så jeg hoppet bak til 15D i håp om at midtsetet skulle bli ledig, ettersom at 15F var opptatt. Fingers crossed.

    Ventet i spenning gjennom hele boardingprosessen og i siste liten kom det en kar og satte seg ned i 15E.

    Han hadde lite strøm på telefonen, så det første han spør om er om jeg har ladekabel til iPhone.

    Ja, sier jeg, men USBen i setet funker ikke før vi kommer opp i luften.

    Han spør asiaten i 15F om han har en ladekabel.

    Ja, sier han og leter fram en kabel.

    Han i 15E stikker den inn i USBen i setet og forstår ikke hvorfor den ikke vil lade.

    Meg: "Den funker ikke før vi kommer opp i luften. Det lyser et blått lys når den funker".

    Han drar ut kabelen.

    2 minutter senere, mens vi fortsatt er med gaten prøver han den på nytt og nå lar han den stå i.

    "Du kan ikke ha den i under avgang og landing", sier jeg.

    Han hører hva jeg sier, men gjør ikke noe med det. To sekunder senere kommer en flyvertinne forbi og sier at han ikke kan ha den i under avgang.

    Flyet tar av og like etter at vi har lettet prøver han seg på nytt. Det funker selvfølgelig ikke og han prøver USBen i nabosetet. Denne funker heller ikke.

    "Et blått lys kommer på når USBen fungerer", sier jeg igjen.
    "Hvordan vet du alt det her?", sier han.

    Han blir utålmodig og asiaten i 15F henter fram en power bank fra sekken. Før han i 15E har fått koblet til telefonen til power banken, blir USBen skrudd på. Jeg peker på lyset og sier at nå kan du bruke USBen. Hva gjør han? Jo, han kobler heller telefonen til power banken.

    Han spør litt om hva jeg gjør og om hvilke hobbier jeg har og jeg svarer halvveis på alt.

    Innimellom dette er det stadig påtvunget småprat og jeg blir fort lei, tar på meg Bose-headsettet og setter på den seneste podcasten av "Må på behandling med Morten Ramm" (morsom podcast, forresten).

    Avbrytelse 1:
    Før vi tok av viste jeg han det laminerte arket som forklarte hvordan man koblet seg til WiFi. Mens vi er i luften og jeg hører på podcasten pirker han borti meg og spør hvordan man kobler seg til.
    Meg: "Gå inn på saswifi.com"
    *Han skriver inn sas.wifi*
    Meg: "Nei, saswifi.com"
    *Han skriver inn saswifi*
    Meg: "Og så .com"
    Det tar litt tid å laste siden.
    Han: "Dette funker ikke".
    Meg: "Joda, vent litt".
    Siden lastes inn.

    Avbrytelse 2:
    "Må man betale for WiFi?"

    Avbrytelse 3:
    Etter å ha chugget neppå en miniflaske med whiskey før avgang hadde endelig serveringsvognen kommet til oss og han fikk kjøpt seg en øl. Så pirker han borti meg og spør "What's your preferred drink, som man sier på engelsk?".

    Avbrytelse 4:
    WiFi sluttet å fungere og han lurer på om det er likt hos meg.

    Avbrytelse 5:
    "Jeg har pratet med ei jente på internett i 6 måneder og denne uken har jeg besøkt henne for første gang. Var vanskelig å dra derfra".

    Litt senere:
    "Hun sier at hun ikke vil ha noe med meg å gjøre, men så har hun skrevet dette brevet til meg. Hva tror du hun mener?"
    *Viser meg et håndskrevet brev*
    Meg: "Jeg vet ikke".


    Det er viktig å påpeke at etter hver eneste gang han pratet til meg, så sa han "Jeg vil ikke være en sånn som forstyrrer folk på fly, så nå skal jeg ikke prate mer til deg".

    Når han ikke pratet til meg, pratet han med asiaten i 15F. Jeg mistet det helt når han snudde seg bak og begynte å prate med hun i 16F i tillegg.

    Så til gullkornet. Rett før vi landet hørte jeg han si at han skulle overnatte i terminalen på flyplassen før han tok toget hjem neste morgen.

    Mitt hode: "Faen .. Det skal jo jeg også, flyet mitt til Bodø går ikke før 07.10 i morgen".

    Avbrytelse 6:
    Han: "Så, skal du inn til byen etter at flyet har landet?"
    Meg med en nervøs stemme: "Vet ikke helt enda, får se".

    I tillegg til dette så fikk han ikke fullført ølen før landing, så ølboksen og glasset sto på bordet under landing. Ja, løftet ikke det opp. Han holdt heller ikke i glasset med øl når flyet landet og virket nesten overrasket når det begynte å skli på bordet. Ingen av kabinpersonalet sa noe og jeg var så lei på dette tidspunktet at jeg ikke gadd å si noe heller.

    Vi lander på OSL, jeg sitter ved midtgangen, så jeg hopper opp så snart skiltet for setebelter skrus av. River sekken ut av hyllen og beiner alt jeg kan ut fra flyet og gjennom flyplassen for å komme meg så langt unna som mulig.

    Henter raskt bagasjen og løper opp i avgangshallen, hvor jeg nå sitter å krysser fingrene for at han ikke kommer opp hit. Vurderte å skifte skjorte for å forhindre at han skulle komme til å kjenne meg igjen.

    Nå er klokken 02.19 og flyet går ca 5 timer. Gi meg stryke og si at jeg aldri treffer på herren i 15E igjen.

    Like ved meg sitter forresten Mr. America og prater i telefon og sier "It's a small airport" gjentatte ganger og referert til OSL.


    Reisebrev slutt.
     
    Last edited: 10. aug 2019
  8. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,028
    Likes mottatt:
    1,467
    Bonuspoeng:
    113
    :)
     
  9. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,076
    Likes mottatt:
    68,743
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for turen!
     
    mathiasfe liker dette
  10. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,501
    Likes mottatt:
    34,348
    Bonuspoeng:
    293
    1 :WTF : Han nye bestevennen din er stadig innom på jobben min:p
    2: Neste gang livet er hardt sover du på sofaen min i stedet for å spoone med din nye bestevenn på en 3 seter i terminalen:)
    3. Vi trenger detaljer fra brevet:eek:
     
    drsyk, Bernd and DanH like this.
  11. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,764
    Likes mottatt:
    10,062
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg kom meg gjennom natten uten å treffe på han. Heldigvis.
     
    Stuttfeiten, drsyk and holmen like this.
  12. Earl

    Earl Veteran

    Innlegg:
    2,357
    Likes mottatt:
    7,527
    Bonuspoeng:
    183
    Velkommen hjem, selv om det ikke er SAS sin skyld så er det tydelig hva som var denne turen sin verste flytur... for en kar du hadde i midtsetet:confused::mad:
     
    mathiasfe liker dette
  13. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,308
    Likes mottatt:
    35,195
    Bonuspoeng:
    293
    Herrefred! Det er mange rare dyr i arken, tydelegvis...

    ***

    Men tusen takk for reisebrevet! Ser ut til A350-1000 kan by på fine opplevingar :)
     
    Shyneno, TravelManBiz and mathiasfe like this.
  14. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,696
    Likes mottatt:
    21,778
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for underholdende og informativt reisebrev :)
     
    mathiasfe liker dette
  15. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,823
    Likes mottatt:
    2,404
    Bonuspoeng:
    113
    Hahaha, herlig lesning :D

    Minner meg om en eldre fyr fra nord med singlet, caps og shorts. Han satt ved siden av meg i flyet på vei til Asia og forteller uten innledning detaljert om sin kjæreste og hva de gjør sammen. Da jeg ikke var interessert (dette var et par år før Bose-støyreduksjon) sier han "Åja, så du trur meg ikkje?" For så å vise nakenbilder av kjæresten sin. "Sjå på ho? E ho´kje fin? Jeg sa ingenting. "Hah? Lika du ho ikkje?" Jeg knipset innpå en sovepille etter det.
     
    drsyk, Tom, mathiasfe and 3 others like this.
  16. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Hahaha. Dette var virkelig artig å følge med på! Et flott BA produkt, taco party, med annet festiviteter, helvete tok kaka, trodde jeg til du avsluttet suverent med "kompisen" Dette var virkelig morsomt(for oss andre riktignok) :D.

    Når er neste reisebrev...
     
    mathiasfe liker dette
  17. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,869
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Den seansen med nabomannen er noe av det morsomste jeg har lest på lenge. Sånne opplevelser er jo grunn nok til å dra på tur
     
    mathiasfe liker dette

Del denne siden