Oppdater etter endringer i Executive Club April 2015. /Fnate-12.09.2015 Hei konvertitter og andre raringer. På Universitetet til @tommy777 holdt jeg nybegynnerkurs i BAEC, Tier Points og Avios. I lys av endringene i Eurobonus og enkelte som har ytret ønske om å bytte til BA, så har jeg laget en pdf-versjon av kurset og lagt ut her. Selv om jeg ikke jobber med foredrag så setter jeg pris på om ingen kopierer slider og bruker til egen benefit eller publikasjoner uten tillatelse. Men denne forklarer og utdyper ganske enkelt hvordan dette programmet fungerer, og gir noen raske ideer om hvordan dere får mer ut av det. - Fnatstadbraathen -
Fantastisk! Dette skal jeg bruke litt tid på i helga. Hvis man i tillegg får til et kredittkort med opptjening til BA i Norge, ref. en annen tråd ... (Nei, jeg tjener foreløpig ikke over en million i året).
For dem som vil ha snarvei til status så er det et salg ex-UK nå. GBP1007 tur retur i business class i julen. Med en sånn tur er du halvveis til BA Sølv (tilsvarer *Gold/EBG). Med to slike har du statusen i BA. Ferdig snakka
Spørsmål: Hvordan får man mest ut av BAEC når reisemønsteret først og fremst er mellom Bodø og Kristiansand? På forhånd takk
Sikkert på samme måten som jeg som reiser mest Ålesund - Oslo - Stavanger. Det er også grunnen til at jeg anser BA som (dessverre) ganske uaktuelt for meg. De skulle hatt en codeshare partner innenriks i Norge...
Spørsmål: Jeg og madamen skal jo en tur til Jakarta i jula med bl.a. AirBerlin og da forstår jeg at det kan være en god start på en karriere med status hos BA. MEN, uvøren og uerfaren som jeg er så bestilte jeg jo de billettene når jeg var logget inn på min AB Topbonus konto og regner derfor med at poeng for nevnte tur blir godskrevet denne. Er det nå for sent å gjøre noe med dette og heller få BA Avios for AB flightene? Jeg regner med det, men bl.a. grunnet at AB snart kutter ut Oslo så hadde poengoppsamling hos BA vært ett bedre alternativ. Takk for svar!
Sjekket nettopp inn online for min Air Berlin flight (samme som din), og kunne velge bonusprogram og kort i den prosessen. Iflg BA tjener du opp 280 TP på denne turen.
Konge! Akkurat det jeg trengte. Da får jeg bare opprette en BA konto til madamen også, så får vi satse på noen BA turer neste år, gjerne i Biz om det dukker opp flere tilbud som det du nevner over. Takk igjen!
Takk for en flott guide, hele familien (meg, fruen og to barn) fikk BA sølv etter sommerferie i Asia med QR Biz og 4 turer med BA i Europa, med de siste endringene i EB kommer jeg nok til å flytte mye av reisingen over til BA
Takk for at du la ut denne guiden! Ser ut som både jeg og fruen hopper fra 2xEBD over til BAEC e.l. etter siste tids EB-stunt...
Jeg melder også overgang til BAEC som følge av den siste tids hendelser, men må velge tidspunktet for oppstart med omhu for ikke å ødelegge muligheten for best mulig status, ettersom jeg blant annet fortsatt har 3 IC-turer med Star booket. Nå blir det trangt i OSL-loungen framover! Det er bareå fylle på med brus og gulrotkake.
Leste etter eller annet sted her på forumet om Avios var mulig å opptjene med Norske kort. Det er det! https://www.americanexpress.no/membershiprewards/bruke-poeng/ https://www.americanexpress.no/membershiprewards/partnere/